• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 12 مهر 1400
کد مطلب : 142227
+
-

جلالی: ایران قوی‌تر از کره‌جنوبی است

کارشناس فوتبال ایران اعتقاد دارد خط حمله ایران فراتر از آسیاست و مهدی طارمی را احتمالا به‌زودی در لیگ‌برتر انگلیس خواهیم دید

جلالی: ایران قوی‌تر از کره‌جنوبی است

امیرحسین اعظمی

تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه در یک بازی مهم از مرحله مقدماتی جام جهانی قطر میهمان تیم ملی امارات خواهد بود. شاگردان دراگان اسکوچیچ بعد از کسب 6امتیاز از 2بازی اول، حالا درصدد سومین برد پیاپی هستند تا با روحیه‌ای بالا به مصاف کره‌جنوبی بروند. مجید جلالی مربی باسابقه فوتبال ایران بر این عقیده است که کسب 6امتیاز از این 2بازی باعث خواهد شد ایران 70درصد از راه صعود به جام‌جهانی را طی کند. جلالی درخصوص آخرین وضعیت تیم‌ملی و 2بازی تعیین‌کننده با امارات و کره، با همشهری ورزشی گفت‌وگو کرده که گزیده صحبت‌های او را می‌خوانید.

  تیم ملی باورهای خوبی به ما داد
وضعیت فوتبال ملی ما بعد از پایان مرحله قبلی و انجام 2بازی در این مرحله بهتر شد و در واقع تیم ملی باورهای خوبی به ما داد. تیم‌ملی با وجود اینکه بازی تدارکاتی انجام نداد، ولی عملکرد خوبی داشت و البته وقتی این بازیکنان در کنار هم قرار می‌گیرند، از نظر اتحاد و همبستگی مثال‌زدنی هستند. آنها برای حضور در جام‌جهانی شوق و انگیزه بالایی دارند و از طرفی مدیریت‌کردن این تیم هم توسط دراگان اسکوچیچ بسیار مهم است. واقعیت این است که اسکوچیچ از فرصت بی‌نظیری که فوتبال ما به او داد، به بهترین شکل ممکن در حال استفاده است و شایستگی خودش را اثبات می‌کند.

  امارات، تیم نکته‌سنج
اگر قرار بود ابتدا با کره‌جنوبی بازی کنیم، شرایط کمی نگران‌کننده می‌شد ولی بازی با امارات یک بازی متوسط است که می‌توان انتظار داشت اتفاقات خوبی برای ما در این بازی رقم بخورد. البته ما می‌دانیم امارات با سوریه قابل قیاس نیست و ما نمی‌توانیم مثل بازی با سوریه جلوی امارات بازی کنیم. امارات تیم نکته‌سنجی است و برای این بازی باید تمهیدات خوبی داشته باشیم. اگر تمام بازیکنان جمع شوند، ما برای این بازی سه چهار روز زمان داریم و این بسیار مهم است که تمهیدات سنجیده‌ای برای این بازی داشته باشیم.

  تیم ما بهتر از کره است
اگر از 2بازی بعدی برابر امارات و کره 6امتیاز بگیریم، 70درصد از راه صعود به جام‌جهانی را طی خواهیم کرد و این اتفاق هم با توجه به پتانسیل تیم ملی، در دسترس است. باید گفت که تیم ملی ما بهتر از کره است. ما در بخش حمله قابلیت‌هایی داریم که فراتر از فوتبال آسیاست و مهره‌های کارآمدی در خط حمله حضور دارند. مسئله مهم‌تر حضور مهره‌های باکیفیت روی نیمکت است و آنها وقتی به زمین مسابقه می‌آیند، می‌توانند هر حریفی را ویران کنند.

  عملکرد طارمی باعث غرور است
کاری که الان مهدی طارمی انجام می‌دهد، تحسین‌برانگیز است و عملکرد او در فوتبال اروپا باعث غرور ماست. مطمئنا عملکرد مهدی در لیگ پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا باعث شده تا خیلی از باشگاه‌های اروپایی این بازیکن را زیر ذره‌بین قرار دهند. با ادامه این روند ما احتمالا در فصل آینده طارمی را در لیگ برتر انگلیس خواهیم دید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید