• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 مهر 1400
کد مطلب : 142210
+
-

پایان آزاد،آغاز فرنگی

مسابقات کشتی قهرمانی جهان در رشته فرنگی از پنجشنبه آغاز می‌شود؛ با 10شاگرد محمد بنا در نروژ بیشتر آشنا شوید

پایان آزاد،آغاز فرنگی

  55کیلوگرم؛  سجاد عباسپور
آخرین مدال جهانی در وزن اول در سال2014توسط حمید سوریان به‌دست آمد و پس از آن تمام ملی‌پوشان ایران در مسابقات جهانی از کسب مدال ناکام بوده‌اند. با تغییر قوانین اتحادیه جهانی کشتی، وزن 55کیلوگرم دیگر المپیکی نیست ولی مدعیان پرشماری در این وزن حضور دارند. سجاد عباسپور در 55کیلوگرم با شکست علیرضا ده‌بزرگی به دوبنده تیم ملی رسیده است. عباسپور در نخستین حضورش در مسابقات جهانی بزرگسالان فرصت دارد تا طلسم مدال نگرفتن ایران را در سال‌های اخیر بشکند.

  60کیلوگرم؛ مهرداد مردانی
مهرداد مردانی در وزن 60کیلوگرم ملی‌پوش ایران در جهانی نروژ است. مردانی برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا را در کارنامه دارد و حالا جایگزین علیرضا نجاتی در این وزن شده است که در المپیک حاضر بود. نجاتی در جهانی قزاقستان 2019در وزن 60کیلوگرم موفق شد مدال برنز کسب کند و باید دید مردانی می‌تواند مدالی خوشرنگ‌تر کسب کند یا خیر.

  63کیلوگرم؛ میثم دلخانی
میثم دلخانی در 63کیلوگرم نماینده ایران در جهانی نروژ است. این فرنگی‌کار شیرازی نقره و برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد و حضور در جهانی نروژ دومین تجربه مسابقات جهانی او به شمار می‌رود. او در قزاقستان2019در کسب مدال ناکام بود.

  67کیلوگرم؛ محمدرضا گرایی
قهرمان المپیک در 67کیلوگرم پرامیدترین شاگرد محمد بنا برای کسب مدال طلا محسوب می‌شود. گرایی که در توکیو به راحتی مدال طلا را کسب کرد در دومین حضورش در مسابقات جهانی برای کسب نخستین مدال جهانی خود تلاش خواهد کرد. گرایی طلای امیدهای جهان، طلای قهرمانی آسیا و برنز بازی‌های آسیایی را هم در کارنامه خود دارد.

  72کیلوگرم؛ محمدرضا مختاری
مختاری جوان در وزن غیرالمپیکی 72کیلوگرم نماینده ایران است که در جام وهبی‌امره ترکیه موفق شد مدال طلا را کسب کند. کشتی‌گیر جوانی که محمد بنا حساب ویژه‌ای روی مدال او باز کرده و باید دید مختاری جواب اعتماد مربی خود را چطور می‌دهد.

   77کیلوگرم؛ محمدعلی گرایی
گرایی بزرگ‌تر، کاپیتان تیم ملی است که در وزن 77کیلوگرم به روی تشک خواهد رفت. گرایی 2 برنز جهان در سال‌های 2017و 2019را در کارنامه خود دارد و در بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018موفق شده مدال طلا را کسب کند. محمدعلی در المپیک تا یک‌قدمی مدال پیش رفت ولی با 2 شکست پیاپی به‌عنوان پنجمی رسید. با توجه به غیبت مدال‌آوران المپیک در این وزن کسب مدال طلا برای گرایی دور از دسترس نیست.

   82کیلوگرم؛ پژمان پشتام
پژمان پشتام در وزن غیرالمپیکی 82کیلوگرم در جهانی نروژ به روی تشک خواهد رفت. پشتام بعد از سال‌ها حضور در 77کیلوگرم و کسب مدال نقره قهرمانی آسیا تصمیم به تغییر وزن گرفته و این نخستین حضور او در مسابقات جهانی در وزن 82کیلوگرم محسوب می‌شود. در مسابقات جهانی قزاقستان 2019، ملی‌پوش ایران در این وزن سعید عبدولی بود که مدال برنز گرفت.

  87کیلوگرم؛ رامین طاهری
87کیلوگرم وزنی است که شاگردان محمد بنا موفق نشدند سهمیه المپیک را در آن کسب کنند. در مسابقات جهانی، کسب سهمیه آسیا و کسب سهمیه جهانی هر 3 نماینده ایران یعنی طاهری، نوری و علیزاده ناکام بودند تا درنهایت ایران در این وزن نماینده‌ای در توکیو نداشته باشد. محمد بنا در این وزن دوبنده تیم ملی را به رامین طاهری داده است و باید دید این کشتی‌گیر مورد اعتماد بنا در جهانی چه نتیجه‌ای را رقم خواهد زد.

  97کیلوگرم؛ محمدهادی ساروی
محمدهادی ساروی در 97کیلوگرم دومین حضور خود در مسابقات جهانی را تجربه خواهد کرد. دارنده مدال برنز المپیک حالا جزو مدعیان اصلی این وزن در مسابقات جهانی به شمار می‌رود و کسب مدال طلا برای او دور از دسترس نخواهد بود. ساروی در جهانی 2019قزاقستان نماینده ایران در همین وزن بود که به‌عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

   130کیلوگرم؛ علی‌اکبر یوسفی
علی‌اکبر یوسفی ملی‌پوش وزن 130کیلوگرم ایران در جهانی نروژ است که پس از مثبت شدن تست کرونای امین میرزازاده به ترکیب تیم ملی اضافه شد. یوسفی المپیک توکیو را به‌خاطر شکست نزدیک در مقابل میرزازاده از دست داد و طبق تصمیمات محمد بنا، انتخابی دیگری برای او و میرزازاده برای مسابقات جهانی هم برگزار نشد تا کرونای میرزازاده، بلیت اسلو را برای یوسفی اوکی کند. یوسفی دارنده طلای امیدهای جهان و طلای قهرمانی آسیا است که کسب مدال در نروژ دور از دسترس او نخواهد بود. لوپز کوبایی دارنده 4مدال طلای المپیک در اسلو حضور نخواهد داشت و به این ترتیب جدی‌ترین مدعی این وزن را باید رضا کایالپ ترک دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید