• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 11 مهر 1400
کد مطلب : 142117
+
-

مدال‌آوران‌المپیک در فینال‌جهانی

حسن یزدانی و امیرحسین زارع که 2 ‌ماه قبل نقره و برنز المپیک را کسب کرده بودند دیشب به فینال جهانی رسیدند و امشب برای طلا می‌جنگند

در پایان روز نخست مسابقات جهانی کشتی2021که به میزبانی نروژ برگزار شد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع به دیدار فینال رسیدند و یونس امامی و رحمان عموزاد از دور مسابقات کنار رفتند. امروز از ساعت19:30رقابت‌های فینال برگزار خواهد شد. در روز نخست آمریکا‌یی‌ها با 3فینالیست عملکرد بهتری نسبت به سایر تیم‌ها داشتند. چهارمین کشتی‌گیر آمریکا سنگین‌وزن این تیم بود که 10بر صفر مغلوب امیرحسین زارع شد.

حذف رحمان
رحمان عموزاد خلیلی در وزن 61کیلوگرم در کشتی اول مقابل گمزاتگادزی هالیدوف از مجارستان با نتیجه 5بر صفر به برتری رسید و راهی یک‌هشتم نهایی شد. او در یک‌هشتم به مصاف توشی‌هیرو هاسه‌گاوا قهرمان امیدهای جهان از ژاپن رفت و با نتیجه 9بر 5شکست خورد. کادر فنی ایران با یک چلنج اشتباه در این کشتی یک امتیاز تقدیم کشتی‌گیر ژاپنی کردند. با توجه به شکست هاسه‌گاوا در مقابل ماگمدوف روس، رحمان با همان یک برد و یک باخت از دور مسابقات حذف شد.

امامی، دور از انتظار
یونس امامی در وزن 74کیلوگرم شروعی توفانی داشت و در دور اول مقابل بایامبادورج انخبایار از مغولستان 12بر 2به پیروزی رسید. او در کشتی دوم خود، کایپانوف دارنده مدال نقره جهان در سال2019از قزاقستان را در یک کشتی یک‌طرفه با امتیاز 12بر صفر شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی شد. امامی برای رسیدن به نیمه‌نهایی در مقابل آوتاندی کنچادزه از گرجستان قرار گرفت که با نتیجه دور از انتظار 10بر 1شکست خورد. با توجه به شکست 5بر صفر کنچادزه در مقابل تیموراز سالکازانوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل تیم اسلواکی، یونس امامی هم از دور مسابقات حذف شد.

چهارمین دیدار یزدانی و تیلور
حسن یزدانی در وزن 86کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت و موفق شد با نتیجه 12بر 2به پیروزی برسد. کاپیتان تیم ملی در یک چهارم نهایی 11بر صفر اتان راموس از پورتوریکو را شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد. کشتی نیمه‌نهایی یزدانی، تکرار نیمه‌نهایی المپیک توکیو بود که مجددا در مقابل آرتور نایفانوف روس برگزار شد. یزدانی در یک کشتی منطقی با نتیجه 8بر 2این حریف را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. در آن سوی جدول دیوید تیلور طبق پیش‌بینی‌ها تمام رقبایش را در کمتر از 3دقیقه با امتیاز عالی یا ضربه فنی شکست داد و به فینال رسید. فینال یزدانی و تیلور چهارمین مصاف این دو کشتی‌گیر خواهد بود که در 3دیدار قبلی تیلور پیروز شده است.

حمله زارع به طلسم سنگین‌وزن
امیرحسین زارع در وزن 125کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف خرامیانکوف از بلاروس رفت و با نتیجه 6بر صفر پیروز شد. دارنده برنز المپیک توکیو در کشتی دوم خود گویازدوفسکی از آمریکا را با نتیجه 10بر صفر شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. سنگین‌وزن 20ساله ایران در نیمه‌نهایی شاهکار کرد و طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک را با نتیجه 4بر صفر شکست داد تا به فینال مسابقات جهانی برسد. فینال امشب زارع، تکرار نیمه‌نهایی المپیک توکیو است که او در مقابل گئو پتروشویلی قرار گرفت و شکست خورد. زارع این فرصت را دارد تا انتقام آن شکست را از این حریف گرجی بگیرد و مدال طلای سنگین‌وزن را پس از 32سال برای ایران کسب کند. تنها مدال طلای سنگین‌وزن ایران در مسابقات جهانی سال1989توسط مرحوم علیرضا سلیمانی به‌دست آمده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید