• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 11 مهر 1400
کد مطلب : 142152
+
-

قضات دادگاه کیفری رأی خود را درباره رپر معروف اعلام کردند

کوتاه از حادثه/ تبرئه حمید صفت از اتهام قتل عمد

کوتاه از حادثه/ تبرئه حمید صفت از اتهام قتل عمد


حمید صفت، رپر معروف که از مدتی قبل به اتهام قتل پدرخوانده‌اش بازداشت شده و یک مرتبه به قصاص محکوم شده بود با رأی قضات دادگاه کیفری یک استان تهران از اتهام قتل عمد تبرئه شد، تا امیدهایش برای آزادی پررنگ شود.
به گزارش همشهری، این خواننده رپ، مرداد سال96 پس از آنکه فهمید مادرش و پدرخوانده‌اش با یکدیگر درگیر شده و مادرش سیلی خورده است خودش را به خانه آنها رساند و با پدرخوانده‌اش درگیر شد. این درگیری اما پایان خوشی نداشت و پدرخوانده حمید که از بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برد کارش به بیمارستان کشید و چند روز بعد براثر خونریزی مغزی جانش را از دست داد. در این شرایط فرزندان متوفی به اتهام قتل عمد از حمید شکایت کردند و او بازداشت شد.
این رپر 2دور در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. در نخستین دور که در شعبه دهم برگزار شد قضات دادگاه او را گناهکار شناخته و به قصاص محکوم کردند اما این رأی در دیوان‌عالی کشور نقض شد. متهم این بار در شعبه هشتم به ریاست قاضی رحمانی محاکمه شد و در دفاع از خودش گفت: من اتهام قتل را قبول ندارم. حاج آقا(متوفی) و مادرم 10سال بود که ازدواج کرده بودند. در این سال‌ها من و حاج آقا به یکدیگر علاقه زیادی پیدا کرده بودیم. او برایم مثل پدر بود. با این رابطه خوب دلیلی وجود نداشت که من بخواهم او را بکشم. از طرفی من تا پیش از حادثه اطلاع دقیقی از بیماری‌های او نداشتم.
به‌دنبال دفاعیات متهم هیأت قضایی وارد شور شدند و روز گذشته به تبرئه حمید صفت، رأی دادند. ایوب میلکی، یکی از وکلای مدافع حمید صفت به همشهری گفت: عصر شنبه حکم برائت موکلم به اینجانب ابلاغ شد. براساس این حکم، موکلم از اتهام مباشرت در قتل عمدی تبرئه شد. وی ادامه داد: قضات دادگاه پس از استماع دفاعیات طرفین، علم و یقین به تصادفی بودن این حادثه پیدا کردند و به این ترتیب موکلم از اتهام مباشرت در قتل عمدی تبرئه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید