• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 11 مهر 1400
کد مطلب : 142071
+
-

جمع‌آوری ‌ بساط گستران کتاب

دریچه
جمع‌آوری ‌ بساط گستران کتاب

پلیس امنیت، روز گذشته، شنبه 10مهر با حضور در راسته کتابفروشان خیابان انقلاب، حدود 8بساط‌گستر کتاب‌های غیرقانونی را دستگیر و کتاب‌های آنها را توقیف کرد.
یکی از اعضای کارگروه صیانت از حقوق نشر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، در این‌باره به خبرگزاری ایبنا گفت: پلیس امنیت با حضور در میدان انقلاب و راسته کتابفروشان، جمعی از بساط‌گستران کتاب‌های غیرقانونی و قاچاق را دستگیر کرد.
 این عضو کارگروه صیانت از حقوق نشر افزود: این بساط‌گستران در حد فاصل میدان انقلاب تا دانشگاه تهران حضور داشتند و هر روز روبه‌روی کتابفروشی‌ها بساط پهن می‌کردند.
روزنامه همشهری طی ماه‌های گذشته چند گزارش درباره ورود قاچاقچیان کتاب به حوزه نشر و انتشار کتاب‌های پرفروش ناشران بزرگ را منتشر کرده و گزارش داده بود که این روند موجب بر هم ریختن تعادل بازار کتاب و همچنین کسادی فعالیت کتابفروشان شده است.
درواقع افراد سودجو با وعده فروش کتاب‌های بدون سانسور و کتاب‌های ممنوعه و همچنین خلأهای بازار نشر، نبض بازار کتاب را در دست گرفته‌‌اند.
 همچنین اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، طی ماه‌های گذشته و نامه‌نگاری با پلیس و اداره اماکن، خواستار برخورد جدی با بساط‌گستران کتاب و مخلان نظم بازار کتاب شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید