• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 10 مهر 1400
کد مطلب : 142000
+
-

گرینویچ/متهم 96ساله گریخت

گرینویچ/متهم 96ساله گریخت


 یکی از متهمان کشتار یهودیان توسط نازی‌ها در 96سالگی از دادگاه گریخت. به گزارش سایت بریتانیایی مترو، این زن که منشی یکی از فرمانده‌های ارتش آلمان نازی در اردوگاه مرگ اشتوتهوف بوده قرار بود به زندان محکوم شود اما پس از فرار از خانه سالمندان با یک تاکسی از شهر فرار کرد. او به مشارکت در کشتار 11هزار نفر متهم است و پلیس آلمان پس از بررسی سلامت جسمی او، زمان دادگاهش را تعیین کرد. ایرمگارد در سال1943 میلادی در اردوگاه اشتوتهوف کار می‌کرد و آن زمان ۱۸سال داشته و از «بیشتر اتفاقات و جنایات» در اردوگاه باخبر بوده است.

پیش‌بینی سیمپسونی بحران سوخت

شخصیت‌های انیمیشن سیمپسون‌ها که به پیش‌بینی آینده سیاسی و افتضاح‌های دولت‌های غربی مشهورند کمبود سوخت را هم پیش‌بینی کرده بودند. در پست‌های توییتری و برخی شبکه‌های اجتماعی هومر(نقش اول این انیمیشن) در یک قسمت که مربوط به سال2010 میلادی است دیده می‌شود که در پی بحران کمبود سوخت، صندوق عقب خودرو را از بنزین پرمی‌کند. این نخستین‌بار نیست که طرفداران سیمپسون‌ها مدعی شده‌اند این مجموعه آینده را پیش‌بینی کرده است، پیروزی انتخاباتی ترامپ و شورش در کنگره از اتفاق‌هایی‌ هستند که مشابهش در قسمت‌های قدیمی این مجموعه کمدی رخ داده بود.

اثری مفهومی با موی یک‌میلیون انسان

هنرمند چینی‌تبار با بهره‌بردن از موهای اهدایی یک میلیون انسان از نژادها و ملیت‌های گوناگون جهان، آثاری هنری خلق کرده تا به مفهوم یکسان بودن انسان و نیاز مبرم به صلح جهانی اشاره کند. به گزارش دیلی‌میل، گووندا با این موها بسیاری از متون فرهنگی باستانی و پرچم تمام کشورها را ترسیم کرده و آنها را مانند دیوارنگاره‌هایی عظیم در سطح نمایشگاهش به نمایش درآورده است. او که به مفهوم فراملی‌گرایی Internationalism  و صلح جهانی باور دارد برای خلق این آثار 15سال تلاش کرد و سرانجام توجه مخاطب‌ها و منتقدان هنری را به کارهایش جلب کرد. نمایشگاه او در نیویورک برپاست.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید