• دو شنبه 7 خرداد 1403
  • الإثْنَيْن 19 ذی القعده 1445
  • 2024 May 27
پنج شنبه 8 مهر 1400
کد مطلب : 141886
+
-

هلاکت مدعی ظهور و سرکرده گروهک تروریستی

  به فاصله کوتاهی پس از انتشار خبر به هلاکت‌رسیدن سرکرده یک گروهک تروریستی و دستگیری عناصر اصلی آن از سوی وزارت اطلاعات، جزئیات بیشتری از هویت این فرد منتشر شد.
جزئیات این عملیات و لحظه هلاکت سرکرده این گروهک در مستند تهیه شده با نام «هزار چاقو» در بخش‌های خبری صداوسیما منتشر شد. وزارت اطلاعات نخستین‌بار 24شهریورماه اعلام کرده بود «توسط سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) در یک اقدام عملیاتی، یک تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم، شناسایی شد و مورد ضربه قرار گرفت.»
در گزارش تکمیلی این خبر اشاره می‌شود «به‌عنوان برخی از ابزارهای استراتژی هزارچاقو، گروه‌های مختلف تروریستی و خرابکار با فریب نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، آنها را برای خرابکاری تحریک می‌کنند. یکی از این گروه‌های تروریستی که قرار بود بخشی از استراتژی هزار چاقوی سیا و موساد و دیگر سرویس‌های اطلاعاتی دشمن باشد، چند روز بعد از ورود سرکرده‌اش به داخل کشور ضربه خورد و متلاشی شد.»
همچنین در ادامه این گزارش آمده است: «سرکرده این گروه چند سال پیش در داخل کشور با جعل برخی مدارک و عناوین و تحریک احساسات تعدادی افراد فریب‌خورده خود را مطرح کرده بود. او در برخی کلیپ‌هایش گفته بود سال1400در یکی از فصل‌ها خبرتان می‌کنم. او در سال1397از کشور خارج شد و چند سال بعد با هدف هسته‌سازی و ساماندهی اقدامات مسلحانه به‌صورت مخفیانه و غیرقانونی به کشور بازگشت. او تصاویر خود در تهران را منتشر کرده ‌و گفته بود چشم در چشم من در میدان مبارزه حاضر باشید.» در گزارش تکمیلی خبر آمده است «او قبل از خروج از کشور و حتی زمانی که در یکی از کشورهای همسایه تحت‌تأثیر سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم برای اقدامات تروریستی‌اش مسلح شد، در چتر اطلاعات سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار داشت و دقیقا چند روز بعد از بازگشت به کشور پیش از آنکه دست به اقدامی بزند، به همراه هسته‌های عملیاتی‌اش ضربه خورد.» تصاویر منتشر شده از درگیری نیروهای امنیتی با محل اختفای این فرد در انتهای این گزارش حکایت از کشته‌شدن در جریان درگیری مسلحانه دارد. همچنین تأکید شده «نقشه‌های کشف‌شده از محل ماموریت نشان می‌دهد طرح خرابکاری او که ماموریتش را از خارج کشور دریافت کرده، اقدام علیه برخی مراکز حساس کشور بوده است.»
تصاویر و صوت منتشر شده در جریان گزارش حکایت از هویت این فرد با نام محمد حسین‌پور معروف به دکتر سایان دارند. او با طرح برخی مسائل شبه‌علمی در جریان برنامه‌های سال‌های قبل تلویزیونی خود را مطرح کرده بود و پس از مدتی مدعی ظهور شده بود. فیلم‌های ویدئویی متعدد او در فضای مجازی نیروهای امنیتی را به مبارزه با خود فرا می‌خواند. این تصاویر و ویدئوها در حالی در کوه‌ها ضبط شده بودند که برخی هواداران نیز در قالب هنرها و توانمندی‌های رزمی این فرد فریب او را خورده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید