• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 7 مهر 1400
کد مطلب : 141759
+
-

نکته بازی/ ان‌شاءالله تیم بعدی



بعد از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام فراز کمالوند به‌عنوان سرمربی جدید نفت مسجدسلیمان انتخاب شد. کمالوند که می‌رود تا عنوان «ایران‌پیما» را از آن خود کند، در حالی سرمربی نفت شد که مدیران این باشگاه مدت‌ها منتظر سیروس پورموسوی بودند و حتی بعد از آن شایعه توافق آنها با مهدی رحمتی سر زبان‌ها افتاد. در هر صورت کمالوند به‌طور رسمی به بازیکنان معرفی شده و خودش در توصیف شرایط بدی که باشگاه دارد گفته: «در جلسه معارفه من فقط 8 بازیکن حضور داشتند.» واقعا شرایط ناراحت‌کننده‌ای است، اما ایرادی ندارد. ان‌شا‌ءالله در تیم بعدی این اتفاق جبران می‌شود. کمالوند در یک سال گذشته چهار، پنج باشگاه عوض کرده و احتمالا چند هفته دیگر مسجدسلیمان را هم ترک می‌کند. پس زیاد جایی برای ناراحتی و نگرانی نیست!

پول؟ کافی نیست

ناصر محمدخانی در نقد مدیران هزینه در فوتبال ایران گفته: «وزارت ورزش به یک بچه هم پول بدهد، می‌تواند مدیریت کند. مهم توانایی برای ایجاد درآمد است.» بخشی ازجمله این پیشکسوت پرسپولیس درست و منطقی است. تردیدی نیست که ایجاد درآمد، هنر مدیران کارآمد و لایق است، وگرنه اینکه هی بنشینیم و بگوییم پول نداریم، کار شاقی نیست. در عین حال بخش دیگر اظهارات ناصرخان جای بحث دارد. اینطوری هم نیست که پول را به هر کسی بدهی بتواند مدیریت کند. مگر کم داشتیم مدیرانی که تا خرخره غرق در اسکناس و بودجه بودند، اما بدترین عملکرد ممکن را ارائه دادند؟ رویانیان را در همین پرسپولیس یادتان رفته؟ خب اگر فراموش کردید، بهتر است به نمونه جدیدتر و بهتر یعنی محمدرضا زنوزی توجه کنید. فقط پول کافی نیست استاد!

می‌خرد که بازی ندهد

باشگاه سانتاکلارا هم برای خودش پدیده عجیبی است. تیم پرتغالی فصل گذشته شهریار مغانلو را در اختیار داشت، اما به این بازیکن فرصت چندانی برای بازی نداد. مغانلو از کورس آقای گلی لیگ برتر به پرتغال رفته بود و بعد هم که به پرسپولیس پیوست، قشنگ نشان داد توانایی‌های زیادی داشته است. بعد هم سانتاکلارا با سپاهان توافق کرد تا مغانلو را به این تیم بدهد و در عوض محمد محبی را بگیرد. الان محبی آنجاست و او هم کمتر بازی می‌کند. بعد از 2 حضور تعویضی، الان 2 بازی است که اصلا به محبی فرصت نمی‌رسد. حالا این بازیکن را هم آنقدر روی نیمکت نگه می‌دارند تا قرضی به ایران برگردد، بعد دوباره یک نفر دیگر را به جای او بگیرند و باز به همان نفر هم بازی ندهند!

این خبر را به اشتراک بگذارید