• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 7 مهر 1400
کد مطلب : 141745
+
-

زیر یک خم/ حق با تدیف است

محسن محمود  صفری- خبرنگار

جامبولات تدیف سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه هفته گذشته در مصاحبه با خبرگزاری «استار» مدعی شد تیم روسیه هم از نظر کشتی‌گیر و هم از نظر کادر فنی بهترین تیم دنیاست. او مدعی شده کادر فنی روس‌ها چندین‌بار در مقابل کادر فنی فعلی تیم‌های دیگر برنده شده و از هر بابت آنها بهترین هستند. این مصاحبه به مذاق اهالی کشتی خوش نیامد و حملات بسیاری به تدیف شد. به هر حال تدیف 13سال است که هدایت تیم ملی روسیه را برعهده دارد و در این سمت بارها از سکوهای جهانی و المپیک بالا رفته است. واقعیت کشتی این است که تیم ملی روسیه از همه تیم‌های حاضر در دنیا بهتر است و سند این ادعا می‌تواند کسب 5مدال در المپیک توکیو باشد که 3تای آن طلایی بود.

UFC دور از دسترس علی‌اکبری
امیر علی‌اکبری، فرنگی‌کار سابق تیم ملی که مدال طلا و برنز جهان را در کارنامه خود دارد، از مدت‌ها پیش به ورزش MMA روی آورده است. او در این رشته شروعی توفانی داشت و با ناک‌اوت کردن حریفان این تصور را برای طرفدارانش به‌وجود آورد که به‌زودی راهی UFC معتبرترین لیگ این رشته خواهد شد. علی‌اکبری پس از سازمان رایزین به ACA روسیه رفت و سپس به سازمان ONE CHAMPIONSHIP پیوست و اعلام کرد با کمربند این سازمان راهی UFC خواهد شد. اما در این سازمان هم پس از شکست دور از انتظار در مقابل حریف کره‌ای این‌بار در مقابل حریف روس خود ناک‌اوت شد تا نشان دهد فاصله زیادی برای رسیدن به UFC دارد.

زنگ خطر برای لیگ
لیگ کشتی ایران قرار است پس از مسابقات جهانی نروژ آغاز شود و خیلی از تیم‌ها با حضور در سازمان لیگ قرارداد کشتی‌گیران خود را ثبت کرده‌اند. هشدار بزرگ درباره لیگ، حضور تیم‌هایی است که به پشتوانه تنها یک برگه درخواست در لیگ پذیرفته می‌‌شوند. اتفاقی که در لیگ 2سال پیش رخ داد و تعدادی ‌از تیم‌ها در نیمه راه کنار کشیدند و نظم مسابقات لیگ را برهم زدند. به‌نظر این مسئله برای سازمان لیگ درس عبرت نشده چرا که اول اعلام شده بود لیگ کشتی با 8تیم برگزار خواهد شد ولی یکباره تعداد تیم‌ها رو به افزایش رفت؛ طوری که قرار است تیم‌ها در 3گروه قرار بگیرند. گویا سریال حواشی لیگ، امسال هم فصل تازه‌ای خواهد داشت.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :