• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 6 مهر 1400
کد مطلب : 141709
+
-

برندها در مقابل ضد‌واکسن‌ها

برندها در مقابل ضد‌واکسن‌ها

مهدیا گل‌محمدی

کارزار جهانی واکسیناسیون در برخی مناطق جهان ازجمله شهرهای آمریکا تحت‌تأثیر فعالیت‌های جمعیت‌های ضد‌واکسن قرار گرفت. اکنون اما شماری از برندهای تولید لباس با توجه به قدرت نفوذ در سبک زندگی مردم وارد کارزار جدیدی شده‌اند که واکسیناسیون را تشویق می‌کنند. برای نمونه به گزارش رویترز، برند پوشاک ولنتینو valentine هودی‌هایی طراحی و وارد بازار کرده که روی آن عبارت واکسینه‌شده Vaccinated نقش بسته است. مشابه این هودی‌ها ابتدا توسط یک شرکت کوچک لس‌آنجلسی به نام کلونی تولید شده بودند اما برند ولنتینو از وجود آنها بی‌اطلاع بود. وقتی پیرپائولو پیچولی، طراح ولنتینو، در این‌باره فهمید تصمیم گرفت همه ۵ هودی تولید شده را بخرد و آنها را به دوستانش اهدا کند. وی‌سپس مجموعه‌ای از این هودی‌ها را تولید کرد که از روز ۲۳سپتامبر (یک‌مهر۱۴۰۰) در وب‌سایت این برند ایتالیایی به فروش گذاشته شدند. درآمد حاصل از فروش این هودی‌ها برای حمایت از سازوکار کوواکس (COVAX) که بر تحویل واکسن‌های کرونا به کشورهای فقیر تمرکز دارد، به سازمان یونیسف اهدا می‌شود. پیچولی می‌گوید: واکسینه‌شدن به مؤثرترین راه برای مبارزه با این همه‌گیری جهانی و همچنین نمادی از احترام به دیگران و مسئولیت‌پذیری اجتماعی تبدیل شده است.
در چند سال گذشته برندها و طراحان فشن‌های لباس تلاش جدیدی برای همسو‌شدن با گسترش رفتارها و ارزش‌های مثبت جهان‌شمول داشته‌اند که برای آنها سودآوری هم داشته است.
استفاده از الیاف لباس‌های مستعمل اما ضدعفونی شده یکی از این کارها بود که بحث‌های بسیاری به راه انداخت و در نهایت طرح موفقی اعلام شد. اکنون هم تولید لباس‌هایی منقش به شعارهای مرتبط با فرهنگسازی‌ برای واکسیناسیون و حفظ فاصله‌گذاری در کانون توجه قرار گرفته است. برند ولنتینو توانست از محل تبلیغات و فروش این لباس‌ها در کانال اینستاگرام چند صد هزار از این دست لباس‌ها را بفروشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید