• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 6 مهر 1400
کد مطلب : 141722
+
-

گرینویچ/ وعده ساخت 29 ساعته آپارتمان


معمولا کسانی که آپارتمانی را پیش خرید می‌کنند، اگر واقع‌بین باشند وعده‌های بسازبفروش‌ها را ضربدر 2 یا حتی 4 می‌کنند. حتی سابقه داشته آپارتمانی که قرار بوده یکساله ساخته و تحویل داده شود، 10سالی در جریان ساخت بوده است. حالا شرکتی را تصور کنید که وعده می‌دهد درصورت پیش‌خرید، 29ساعت بعد آپارتمان را ساخته و تحویل می‌دهد. به گزارش دیلی میل شرکت چینی براد گروپ Broad Group این وعده را عملی کرده است. در آخرین سفارشی که برای آنها ثبت شد مهندسان این شرکت حتی زودتر از وعده‌ای که داده بودند واحدها را تحویل دادند؛ یعنی طی 28ساعت و 45دقیقه، سه سازه آپارتمانی 10طبقه ساخته شده و با سه جرثقیل در محل مقرر نصب شدند.


نماد بمباران لوبک

باستان‌شناسان در شهر لوبک آلمان یک «کیک مومیایی» پیدا کردند. این کیک از بمباران شهر در سال۱۹۴۲ و آتش‌سوزی که پس از آن رخ داد، جان سالم به‌در برده   حالا یکی از نمادهای این حمله است. این کیک در ‌ماه مارس سال۱۹۴۲ میلادی در خانه‌ای بود که طی بمباران، جشنی که دور آن برپا بود از میان رفت. مانفرد اشنایدر، سرپرست باستان‌شناسی لوبک می‌گوید: «ظاهرا زیرآوارها فضایی ایجاد شده بود که کیک را از گزند گرما و فشار در امان نگه داشته است.» در کنار این کیک یک سرویس قهوه‌خوری و چندین صفحه گرامافون نیز پیدا شده‌است. اشنایدر می‌گوید، این کیک احتمالا برای جشن و یکی از مناسک مذهبی مسیحی تدارک دیده شده بوده که در آن روزگار اغلب در روز یکشنبه نخل (عید شعانین) برگزار می‌شده است. این باستان‌شناس امیدوار است که با کمک بایگانی اسناد و مدارک شهر بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد این کیک به‌دست بیاورند.


مردی که جنگل کاشت

پیرمردی در هند پیش از مرگ در وصیتش جنگلی را برای بازماندگان به ارث گذاشت؛ جنگلی که خودش آن را کاشته بود. داواج نگی از سال1977 میلادی به دلایل نامعلومی تصمیم گرفت بیابان‌های اطراف هیماچال پراداش را بدل به جنگل کند. تا سال‌ها درخت‌کاری‌های او با مشکل مواجه بود اما سرانجام توانست درخت‌هایی را که کاشته به مرحله‌ای برساند که خطر خشک‌شدن از آنها دور شود. نتیجه این کار مداوم، جنگلی 900هکتاری است که برای هندی‌ها به‌جا مانده است. جنگل نگی در حوالی روستای کینار این کشور واقع شده و به‌قدری گسترش پیدا کرده که حالا روستاییان می‌توانند دام‌های خود را هم در این جنگل‌ها به چرا ببرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید