• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 9 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14162
+
-

معروف‌تر از برنده جایزه نوبل

معروف‌تر از برنده جایزه نوبل

نیلوفر حامدی| جمعه‌شب گذشته تنها شب جشن قرمزهای پایتخت نبود، جشن خوشحالی دخترانی هم بود که برای اولین‌بار چند نفر از آنها توانسته بودند در ورزشگاه آزادی حضور داشته باشند. زهرا خوش‌نواز یا همان دختر ریشو، یکی از چند دختری بود که قهرمانی پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی جشن گرفت. زهرا خودش حقوق خوانده و می‌گوید هیچ جای قانون برای کاری که او انجام می‌دهد، جرمی تعریف نشده است.
    از معدود دخترانی هستی که در تمام 40سال اخیر توانسته‌اند در جشن قهرمانی تیم فوتبال مورد علاقه‌شان شرکت کنند، چه حسی داشتی؟
واقعا با کلمات نمی‌توانم حسی که در ورزشگاه داشتم را توصیف کنم. بی‌نظیر بود. همه آرزوی من تماشای قهرمانی پرسپولیس و حضور در جشنی بود که ستارگان و بازیکنان تیمم در آن باشند.
    بقیه هم متوجه شده بودند که تو دختری؟
بله کل جایگاه33 فهمیده بودند چون مدام با دوستانم حرف می‌زدم و از حس و حالم می‌گفتم. برای همین همه صدای دخترانه‌ام را تشخیص دادند.
    واکنش‌شان چه بود؟
خیلی خوشحال می‌شدند و می‌گفتند آفرین که این‌قدر شجاع هستی. مدام هم می‌خواستند عکس بگیرند که از آنها خواستم بگذارند برای پایان بازی که مشکلی ایجاد نشود.
    در این مدت خیلی به ورزشگاه رفتی و چهره‌ات حسابی شناخته شده است. نگران نیستی دیگر به سرعت چهره‌ات را تشخیص دهند؟
نه به‌خاطر اینکه من هر بار گریمم را تغییر می‌دهم. برای همین نمی‌توانند از روی عکس‌های قبلی‌ام من را بشناسند.
    تخصص گریم داری که این‌قدر حرفه‌ای انجام می‌دهی؟
نه همه را گوگل می‌کنم و بهترین مدل را انتخاب می‌کنم.
    اولین‌بار چه شد که اصلا چنین تصمیمی گرفتی؟
من از شبنم اهواز الهام گرفتم. دختری که قبل از من با گریم مردانه به ورزشگاه می‌رفت. یادم هست همین که او را دیدم یک هفته بعد زلزله‌های تهران شروع شد. همان اوقات که همه می‌گفتند داخل خانه‌هایتان نخوابید و امن نیست، من و خانوده‌ام در خانه ماندیم. شب قبل خواب، داشتم به این فکر می‌کردم که اگر زلزله بیاید و من بمیرم چه آرزوهایی هست که به آنها نرسیده‌ام و در لیستم نرفتن به ورزشگاه هم بود. به‌همین دلیل تصمیم گرفتم در اولین فرصت این آرزو را عملی کنم.
    خانواده‌ات در جریان این ماجراها هستند؟ 
خب به‌خاطر اخبار در جریان قرار گرفتند. اتفاقا وقتی روی جلد همشهری‌ورزشی رفتم به آنها می‌گفتم که اگر جایزه نوبل را هم گرفته بودم، امکان نداشت تیتر یک همشهری‌ورزشی ‌شوم!
    عکس‌العمل‌شان چیست؟ نگران نمی‌شوند؟
چرا، نگران هستند اما سعی می‌کنم آرامشان کنم. به هر حال حقوق خوانده‌ام و این را می‌دانم که برای ورود یک زن به ورزشگاه در هیچ کجای قانون اساسی جرمی نوشته نشده است. همیشه هم در ورزشگاه با حجاب می‌روم و هیچ قانونی را زیر پا نمی‌گذارم.

این خبر را به اشتراک بگذارید