• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 9 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14165
+
-

زمان فوتبال پاک نزدیک است!

سیامک رحمانی روزنامه‌نگار

    لیگ تمام شده والان بیشتر اهالی فوتبال خوشحالند. پرسپولیسی‌ها که قهرمان شده‌اند و استقلالی‌ها هم با وجود مشکلات اول فصل تا مقام سوم بالا آمدند و سهمیه آسیا گرفته‌اند و اصفهان هم نایب قهرمان شده. به‌نظر می‌رسد وقت آن است که بعضی مشکلات ناچیز مطرح شده را بی‌خیال شویم و دیگر پی‌اش را نگیریم. مثال‌اش همین ماجراهای قم و 24میلیارد بدهی باشگاه صبا و ماشین شاسی بلند رئیس محترم هیات‌فوتبال و پول‌هایی که گفته می‌شود از بازیکنان گرفته شده و در جیب بعضی آقایان رفته. حالا دیگر هر چی بوده تمام شده. یک صلوات بفرستیم و ان‌شاءالله برای فصل بعد سعی کنیم همه مهربانتر باشیم و مواظب باشیم از این مشکلات پیش نیاید. کمیته اخلاق و نهادها و سازمان‌های بازرسی را هم بی‌خود معطل نکنیم و بابت این مسائل کوچک وقت‌شان را نگیریم. الان جام‌جهانی است و کمیته اخلاق کلی مشکل دارد که یک وقت تتوی بازیکن‌ها از زیر آستین‌شان بیرون نزند یا کسی با افراد بدلباس عکس نیاندازد یا بازیکنی خدای نکرده، زبانمان لال، رویمان به دیوار با شلوارک توی لابی هتل پیدایش نشود (خدا نیاورد آن روز را). این مسائل مهم را که نمی‌شود رها کرد و دنبال دوزار پول جابه‌جا شده در قم رفت. یا ادعاهایی که درمورد داوری‌های بودار و شرط‌بندی و گاوبندی در لیگ یک می‌شود. اینها شیرینی فوتبال‌اند. نباشند فوتبال بی‌مزه می‌شود. من شخصا از دوستان در فدراسیون و وزارت و نهادهای دیگر می‌خواهم که ورود نکنند. مردم یادشان می‌رود. ما هم می‌گوییم دوستان در قم روی هم را ببوسند و داورهای ما هم عزیز این فوتبال هستند و مطمئنا چیز خاصی نبوده. تمام شد. لیگ هم تمام شد. برویم سر زندگی‌مان. حالا البته من هم خواهش نکنم، آن دوستان و نهادهای ذی‌ربط خودشان وقت ندارند به این مشکلات ریز برسند. خواستم بگویم که یعنی جای نگرانی نیست.
    حضور نان‌استاپ و تمام و کمال وزیر محترم ورزش در مراسم قهرمانی پرسپولیس و دیده شدن وجود ذی‌وجودشان در تمامی عکس‌هایی که پرسپولیسی‌ها با کاپ قهرمانی انداختند نشان‌دهنده روحیه مهربان و ایثارگر مدیران ما بود. مدیرانی که از کار و زندگی‌شان می‌زنند و با مشقت تمام و علیرغم میل باطنی، خودشان را در همه مراسم از این دست می‌رسانند تا یک وقت بچه‌ها احساس تنهایی نکنند و فکر نکنند این فوتبال و این ورزش حامی ندارد. بزرگترین مشکل این مراسم هم غیبت آقای تاج بود که واقعا نبودنش در تک‌تک فریم‌های قهرمانی احساس می‌شد و به‌نظرم روزنامه‌ها و تلویزیون خودشان دست به کار شوند و ایشان را با فتوشاپ به تصاویر قهرمانی اضافه کنند. فکر کنید پس فردا لیورپول (به امید خدا) در لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی می‌رسد اما هیچ مسئول و مدیری در جشن قهرمانی‌شان و در لحظاتی که دارند با کاپ عکس می‌اندازند حاضر نخواهد بود. نه الکساندر چفرین نه رئیس فدراسیون فوتبال انگلیس نه مدیر باشگاه لیورپول. مشکل اروپایی‌ها هم همین است. مدیران‌شان خدوم نیستند و حاضر نیستند از وقت استراحت‌شان بزنند و بیایند در چنین عکس‌هایی بایستند. شاید هم از خود مغرورند! و می‌ترسند کفش‌شان توی چمن گلی شود. قربان مدیران خودمان بروم. 
    یکی هم نوشته بود شانس آوردیم مهدی طارمی در جشن قهرمانی پرسپولیس حاضر نبود. چون اگر بود جام قهرمانی را می‌زد زیر بغل‌اش می‌برد بازار طلافروش‌ها می‌داد آب می‌کردند چند صد میلیون پولش را می‌گذاشت در جیبش! بعد هم پرسیده بود بدهی صدهزار دلاری طارمی بابت رفتن به قطر چی شد، پرداخت کرد؟ آن یک میلیارد که از هدایتی گرفته بود تا بابت جدا شدنش از ریزه اسپور به ترک‌ها بدهد چی؟ آن را هم پس نداد؟ 
بیچاره طارمی هم اسمش بد دررفته. شما چه‌کار دارید به بدهی‌های طارمی؟ باشگاه نشان داده که خیلی خوب می‌تواند پول‌هایش را وصول کند و هیچ آدم ناتویی هم نمی‌تواند سرش کلاه بگذارد. چه برسد به طارمی مظلوم. او که کاری به کار کسی ندارد. در قطر برای خودش مشغول است و با اهالی سینما دورش را می‌زند. اینقدر بهش گیر ندهید.
    بعد از ماجرای میکروفن‌گیت در مجلس که مشخص شد نمایندگان محترم هم خیلی خوش‌سلیقه و خوش‌اشتها هستندو ترجیح می‌دهند از زیبایی‌های خلقت بهره ببرند و برخلاف تصور مردم خشک و عبوس نیستند، لایو محسن مسلمان در جشن قهرمانی پرسپولیس هم نشان داد که به‌به! با صحبت‌های جناب مترجم همه متوجه شدند که صمیمیت و صداقت در تیم محبوب پایتخت موج می‌زند و همه مثل کوه پشت برانکو هستند و اجازه نمی‌دهند کسی در باشگاه علیه او توطئه کند. کلمات به کار رفته در لایو محسن مسلمان هم یک بار دیگر ثابت کرد که باشگاه‌های فرهنگی-ورزشی ما چه فضای معنوی و قشنگی دارند و ادبیات عزیزان چقدر فاخر است. خبر رسیده که بعد از انتشار این ویدیو همه باشگاه‌های بزرگ اروپایی رفته‌اند اداره ثبت و گفته‌اند می‌خواهند اسم باشگاه را به فرهنگی‌وورزشی تغییر بدهند. مثلا باشگاه فرهنگی‌و ورزشی بایرن مونیخ. یا باشگاه فرهنگی-ورزشی بارسلونا. من اگر در یکی از نهادهای قانونگذار بودم دستور می‌دادم برای شفاف‌سازی، همه میکروفن‌ها باز باشد و همه برنامه‌ها لایو پوشش داده شود تا مردم باور کنند که واقعیات جامعه ما همان چیزی است که در رسانه‌ها و جلوی دوربین می‌شود دید. یک چیزی هم خداداد عزیزی گفته بود درباره پشت صحنه برنامه ماه عسل. با توجه به این که ماه رمضان در پیش است باید منتظر لایوها و صحنه‌های بدیعی از طرف مجریان دوست‌داشتنی و ملت غیور باشیم.
    با آمدن آقای فروغی، مدیر جوان و شایسته به شبکه سه، امیدها برای حل مشکلات ورزش بیشتر شده است. البته پیش از این هم با شروع فیلتر کردن تلگرام خیالمان راحت شده بود که از این به بعد، با جلوگیری از انتشار اخبار فساد و ایرادات ورزش ، خیال مدیران تا حد زیادی راحت و مسائل حل می‌شود. الان هم اگر مدیر باتجربه و کارکشته جدید شبکه سه، برنامه90 را تعطیل و کلا برنامه‌های فوتبال را جمع و جور کند، خوش‌بینیم که دیگر چیزی از مشکلات ورزش نشنویم و این نقطه آغازی باشد برای حل کل مسائل کشور. ان‌شاءالله روزی برسد که دیگر حرفی از مشکلات نباشد و فقط بتوانیم از همه چیز تعریف کنیم و قربان صدقه مسئولان (غیر از بعضی‌هایشان) برویم. به امید آن روز.

این خبر را به اشتراک بگذارید