• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 3 مهر 1400
کد مطلب : 141430
+
-

خبرهای کوتاه/ برنامه دولت، واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی گفت: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی دارای صلاحیت براساس منویات مقام معظم رهبری از برنامه‌های دولت است. به گزارش ایرنا، سیدعزت‌الله ضرغامی که همراه با برخی وزرا به‌منظور سفر یک‌روزه رئیس‌جمهوری به استان ایلام به این استان سفر کرده است، در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام اعلام کرد: در این واگذاری‌ها، بخش خصوصی اقدام به احیا، مرمت و نگهداری آثار تاریخی می‌کند و برای کسب درآمد نیز با ایجاد جاذبه‌های توریستی، گردشگران به سمت این اماکن سوق داده می‌شوند. وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم وزارتخانه تغییر ذائقه گردشگری مردم کشور است که در این راستا معرفی استان‌های بکری چون ایلام به سایر نقاط کشور مدنظر است تا گردشگران و تورهای گردشگری به جای رفتن به مناطقی چون شمال، استانی نظیر ایلام را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

  ۵هکتار از مراتع دامغان سوخت
 فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان از وقوع حریق در 5هکتار از  اراضی طبیعی و مرتعی ییلاقات کجین دشت دامغان خبر داد و گفت: میزان خسارات برآورد خواهد شد. سرهنگ علیرضا ابوطالبی به مهر گفت: آتش‌سوزی صبح چهارشنبه به وقوع پیوست و برای مهار آتش در منطقه ییلاقی، نیروهای امدادی اعم از یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان به همراه تجهیزات و امکانات و یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی از شهرداری کلاته رودبار و عوامل نیروهای آتش‌نشانی و نیروهای مردمی به منطقه اعزام شدند. وی افزود: در پی وقوع این آتش‌سوزی گونه‌های گیاهی شامل درمنه، گون، اسپرس و گندمیان و تعدادی درخت جنگلی ارس به میزان 5هکتار دچار حریق شد که مهار آن با حضور نیروهای امدادی در منطقه ادامه دارد. فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه ۵۴۳هزار هکتار سطح مراتع دامغان است که از این میزان، 7هزار و۹۴۴هکتار مراتع کجین دشت در منطقه شمالی شهرستان را تشکیل می‌دهد، افزود: میزان خسارت و علت آتش‌سوزی پس از اطفای حریق اعلام می‌شود.

  خبر صدور پروانه شکار استانی جعلی است
سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد: خبر منتشر شده در فضای مجازی با عنوان «دستورالعمل صدور پروانه شکار عادی پرندگان وحشی استانی در سال۱۴۰۰ توسط سازمان محیط‌زیست» جعلی است و ادعاهای ذکر شده در آن تکذیب می‌شود. به گزارش این سازمان، خبرهایی به نقل از سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره صدور پروانه شکار در حال انتشار است که پیگیری‌ سازمان حفاظت محیط‌زیست نشان می‌دهد این اخبار جعلی است و با هدف سوءاستفاده برخی عوامل سودجو نقل و منتشر شده است. سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد: براساس راهبردها و سیاست‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست هیچ‌گونه مجوز یا پروانه‌ای تحت عنوان «پروانه شکار در سال۱۴۰۰» برای شکارچیان صادر نشده و اخبار و ادعاها در این مورد کذب و جعلی است و سازمان حفاظت محیط‌زیست از طریق مراجع ذی‌صلاح با انتشار‌دهندگان اخبار جعلی برخورد قاطع خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید