• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 1 مهر 1400
کد مطلب : 141364
+
-

قتل مرد ورزشکار هنگام بازگشت از پارک


مرد بازنشسته که هر روز صبح برای ورزش به پارک می‌رفت، در آخرین روز تابستان با ضربات چاقو به قتل رسید و حالا پلیس در تعقیب عاملان این جنایت است.
به‌گزارش همشهری، ساعت 6:30 صبح دیروز سی‌ویکم شهریور‌ماه به قاضی محمد حسین زارعی خبر رسید که مردی در حوالی خیابان پیروزی به قتل رسیده است. به‌دنبال این تماس، بازپرس جنایی به همراه تیم تجسس پلیس آگاهی تهران راهی محل حادثه در نزدیکی پارکی در آن حوالی شدند. جسد مردی حدودا 60ساله بود که بر اثر اصابت ضربات چاقو به شکمش به قتل رسیده و در نزدیکی پارک روی زمین افتاده بود.
مقتول لباس ورزشی به تن داشت و زمان زیادی از مرگش نمی‌گذشت. با انجام بررسی‌ها هویت وی فاش شد. مرد 60ساله بازنشسته نیروی انتظامی بود که خانه‌اش نیز در آن حوالی بود و جسد وی را یک رهگذر پیدا کرده بود. یافته‌های کارآگاهان نشان می‌داد که مقتول هر روز صبح خیلی زود از خواب بیدار می‌شد و با پوشیدن لباس ورزشی به پارکی که در نزدیکی خانه‌شان بود می‌رفت و ورزش می‌کرد. بررسی‌ها نشان می‌داد که فاصله پارک تا خانه وی زیاد نبود و او زمانی که چاقو خورده بود، به سختی تلاش کرده بود که خودش را به خانه‌اش برساند و خانواده‌اش را در جریان قرار بدهد. اما درحالی‌که خون زیادی از او رفته بود ناگهان از حال رفته و بیهوش روی زمین افتاده بود. با حضور اورژانس، مشخص شد که وی جان باخته است.

   2فرضیه 

خانواده مقتول از این اتفاق شوکه شده بودند و می‌گفتند که وی با هیچ‌کس خصومتی نداشته است. به‌گفته آنها مقتول بازنشسته نیروی انتظامی بود و در راه‌آهن خدمت می‌کرد. او ورزشکار و عاشق ورزش بود و روز حادثه نیز برای ورزش از خانه بیرون رفته بود تا اینکه ساعتی بعد یکی از همسایه‌ها، سراسیمه زنگ خانه آنها را زده و به خانواده‌اش گفته بود که او به قتل رسیده است.
اما رهگذری که برای نخستین‌بار جسد را دیده و پلیس را خبر کرده بود، سرنخی در اختیار تیم جنایی قرار داد. وی که در همان محل زندگی می‌کند به کارآگاهان گفت: در حال عبور از خیابان بودم که صدایی به گوشم رسید. مردی به سختی و بریده بریده می‌گفت: «آی دزد». برگشتم و دیدم صدا از مردی که روی زمین افتاده به گوش می‌رسد. فورا خودم را بالای سرش رساندم. مرد لباس ورزشی به تن داشت و شکمش را گرفته بود. خون زیادی از او می‌رفت و به سختی می‌توانست نفس بکشد. وحشت‌زده به اورژانس و پلیس زنگ زدم و بعد اهالی محل جمع شدند و موضوع را به خانواده‌اش اطلاع دادند. گفته‌های این مرد کافی بود تا فرضیه جنایت با انگیزه سرقت قوت یابد. مأموران به بازرسی بدنی مقتول پرداختند اما هیچ‌یک از وسایل او مانند تلفن همراهش سرقت نشده بود. در این شرایط 2 فرضیه مطرح شده است؛ نخست اینکه مقتول به دام سارق یا سارقانی گرفتار شده و افرادی قصد زورگیری از او را داشتند. اما او با آنها درگیر شده و وقتی زخمی‌اش کردند از ترسشان بی‌آنکه سرقتی انجام بدهند فرار کردند. فرضیه دوم این است که سرقت صحنه‌سازی‌ بوده و مقتول با انگیزه دیگری به قتل رسیده است. هم‌اکنون گروهی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای کشف اسرار این جنایت آغاز کردند تا به‌زودی قاتل یا قاتلان را به دام اندازند.

این خبر را به اشتراک بگذارید