• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 1 مهر 1400
کد مطلب : 141330
+
-

نکته بازی/خاص، مثل علی کریمی


علی کریمی بار دیگر اخلاق و روحیات منحصر به فردش را به رخ کشید و در مورد شایعه حضورش در هیأت‌مدیره پرسپولیس گفت: «حتی اگر این پیشنهاد به‌طور رسمی به من ارائه شود، با توجه به شرایط موجود با احترام به همه دوستان آن را نمی‌پذیرم.» در فوتبالی که خیلی‌ها دوست دارند به هر قیمتی شده فقط یک گوشه کار حضور داشته باشند، گارد کریمی نسبت به زمزمه حضورش در هیأت‌مدیره سرخ‌ها کاملا بسته است. صد البته ما حامی کار کردن پیشکسوتان خوشنام، ازجمله امثال کریمی در فوتبال هستیم، اما حقیقت آن است که شرایط مدیریتی خاص سرخابی‌ها تناسبی با روحیه یکی مثل کریمی ندارد. او ایده‌آل‌گراست، اما اینجا اعضای هیأت‌مدیره یا فقط چای و شیرینی می‌خورند، یا دست روی دست گذاشته‌اند ببینند چه پیش می‌آید.

رونالدو «حرفه‌ای» نبود؟
از شیخ دیاباته سؤال شده اگر روزی پیشنهاد پرسپولیس به دستش برسد چه خواهد کرد؟ مهاجم مالیایی پیشین استقلال هم گفته: «دلیلی برای بررسی نکردن آن وجود ندارد. من یک فوتبالیست حرفه‌ای هستم، نه یک هوادار. هر جا توپ و تیر دروازه باشد، من می‌توانم بازی کنم.» خب این جواب بیش از حد روشنفکرانه است و شاید خیلی‌ها آن را تحسین کنند، اما زیاد هم با واقعیات فوتبال جهان هماهنگ نیست. بالاخره در دنیا وفاداری به باشگاه یک ارزش است و حتی خیلی از بازیکنان خارجی هم این مسائل را رعایت می‌کنند. احتمالا کریس رونالدو به اندازه شیخ دیاباته حرفه‌ای هست، اما دیدیم که همین بازیکن در دوراهی منچسترسیتی و منچستریونایتد، تیم سابقش را برگزید و نتوانست احساسات هواداران را جریحه‌دار کند. حرفه‌ای بودن تضادی با مرام و معرفت ندارد.

از جملات برگزیده سال
امروز می‌خواهیم از یکی از جملات برگزیده سال 1400رونمایی کنیم؛ اظهارنظر آرش رضاوند که مرزهای عقلانیت حرفه‌ای را جابه‌جا کرده است. هافبک استقلال در دفاع از فرهاد مجیدی گفته: «هیچ کجای دنیا پیش از شروع فصل دنبال تغییر سرمربی نیستند.» قطعا این جمله را در جای جای اماکن ورزشی باید روی دیوارها نوشت. فقط سؤال اینجاست که اگر قبل از شروع فصل دنبال تغییر سرمربی نیستند، پس کی در مورد کادرفنی تصمیم می‌گیرند؟ مثلا همه جای دنیا ناگهان بعد از هفته دهم فوتبال را تعطیل می‌کنند و به باشگاه‌ها می‌گویند: «2 هفته وقت دارید در مورد سرمربی تیم‌تان تصمیم بگیرید»؟ یعنی شما بعد از این همه سال هنوز متوجه نشدید آخر فصل، بهترین زمان ممکن برای تصمیم‌گیری در مورد مربیان و بازیکنان است؟ واقعا تعجبی ندارد که استقلال با این نسل نتیجه نمی‌گیرد! 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید