• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 1 مهر 1400
کد مطلب : 141323
+
-

حرف نزدند عمل کردند

تیم ملی فوتبال در مقدماتی جام ملت‌های آسیا با 5‌گل بنگلادش را در هم کوبید اما برای صعود کار سختی مقابل اردن دارد

حرف نزدند عمل کردند

«ما حرف نزدیم؛ عمل کردیم.» این جمله مریم ایراندوست، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان بعد از نخستین بازی و نخستین پیروزی تیمش است. دیروز تیم ملی در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا بنگلادش را در بازی یک‌طرفه 5 بر صفر شکست داد. این پیروزی برای تیمی که بیش از 2‌سال بازی رسمی نداشت، شروع خوبی به‌حساب می‌آید و حالا هواداران را به صعود امیدوار کرده، اما هنوز برای جشن‌گرفتن خیلی زود است. آنها برای صعود یک بازی سخت در پیش دارند و باید اردن را شکست بدهند.
بنگلادش همانطور که پیش‌بینی می‌شد، ضعیف‌ترین تیم گروهG بود. آنها بعد از باخت 5 بر صفر به اردن در بازی اول گروه، مقابل ایران هم شکست خوردند و حالا جنگ اصلی برای صعود بین ایران و اردن است. دروازه بنگلادش در بازی دیروز خیلی زودتر از آنچه تماشاگران ایرانی انتظار داشتند، باز شد. البته این تماشاگران نه از تلویزیون ایران، که یا از شبکه‌های ماهواره‌ای بیننده بازی بودند یا از شبکه‌های اینترنتی. دقیقه4 بود که گل اول ایران به ثمر نشست. ملیکا متولی ضربه ایستگاهی سمانه چهکندی را با سر وارد دروازه کرد. چهکندی دقیقه13 هم برای گلنوش خسروی گل ساخت. چهکندی از کرنر چپ توپ را ارسال کرد و خسروی، مدافع تیم که جلو آمده بود،با ضربه سر آن  را وارد دروازه کرد. توپ در مسیر با مدافعان بنگلادش هم تماس داشت اما مهار نشد. 2‌گل این بازی هم به نام بهناز طاهرخانی نوشته شد. او زننده 2‌گلی بود که از روی نقطه پنالتی وارد دروازه بنگلادش شد. گل سوم دقیقه30 به‌دست آمد. دروازه‌بان بنگلادش روی هاجر دباغی مهاجم ایران خطا کرد و داور رأی به پنالتی داد. طاهرخانی پنالتی بعدی را دقیقه60 زد. در این گل هم چهکندی نقش داشت. او ضربه کرنر را زد، در برگشت توپ با ضربه او به‌دست مدافعان بنگلادش خورد و پنالتی اعلام شد. ضربه بی‌نقص طاهرخانی هم گل پنجم را برای ایران در پی داشت. بین گل سوم و پنجم طاهرخانی، دباغی هم یک گل زد. او دقیقه55 پاس نگین زندی را گرفت، از بین مدافعان بنگلادش رد شد و توپ را به طاق دروازه کوبید. ایران چند موقعیت خطرناک دیگر هم داشت که بی‌نتیجه ماند. در بازی‌های تدارکاتی که ایران مقابل ازبکستان انجام داده بود، تیم در خط حمله مشکل داشت اما در بازی دیروز وضعیت این خط بهتر بود. هرچند این بازی راحت نمی‌تواند ملاک درستی برای سنجش باشد.
ایران و اردن با یک پیروزی، شرایط مساوی برای صعود دارند و بازی دو تیم تکلیف را روشن می‌کند. آنها شنبه سوم مهر و ساعت13:30 بازی می‌کنند و صعود برنده حتمی است. اما اگر نتیجه مساوی به پایان برسد، رنکینگ فیفا تیم صعود‌کننده را مشخص می‌کند. رنک ایران پایین‌تر از رنک اردن است. بهترین اتفاق این بود که ایران با بیشتر از 5گل بنگلادش را شکست می‌داد که این اتفاق نیفتاد. حالا تنها امید برای صعود پیروزی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید