• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 31 شهریور 1400
کد مطلب : 141258
+
-

با مردم/ زمین‌های غصب‌شده اهالی شاندیز به آنها بازگردد


حدود 100خانواده از جانبازان، خانواده شهدا، آزادگان، ایثارگران و اهالی شاندیز هستیم که با وجود دارابودن اسناد مالکیت و سند تک‌برگی ثبت‌شده در طرح کاداستر متعلق به 2 قطعه زمین به پلاک 1728 و 1729 اصلی 93 مجزی شده از 1381 بخش6 مشهد در شهر شاندیز، ملکمان توسط افرادی غصب شده است. مردم رنجور شاندیز بارها و در پرونده‌های مختلف موضوع را پیگیری کرده‌اند و احکامی نیز در این خصوص صادر شده، ولی تاکنون زمین‌های این مردم به آنها بازنگشته است. تقاضا داریم قوه قضاییه به‌طور ویژه به این موضوع که اغلب ذینفعان واقعی آن خانواده‌های جانبازان و شهدا و... هستند رسیدگی کند و تیمی را مأمور تعیین تکلیف و احقاق حق مردم ستمدیده نماید که تاکنون صدایشان به جایی نرسیده است.
اهالی شاندیز در مشهد

   آمپول 900هزار تومانی‌ام‌اس 9میلیون شده است
بیماران ام‌اس سال‌هاست از داروی آمپول بتافرون برای کنترل بیماری استفاده می‌کنند. قبلا از این نابسامانی‌های گسترده اقتصادی قیمت آن حدود ۹۰۰هزار تومان بود که به هر سختی بود تهیه می‌کردیم. 3‌ماه در هیچ داروخانه‌ای و با هیچ واسطه‌ای آمپول پیدا نمی‌شد و اکنون که اعلام موجودی کرده‌اند، همان دارو با همان تاریخ قبلی و با اعتباردرج‌شده روی آن که چند‌ماه در داروخانه‌ها بود و عرضه نمی‌شد با قیمت ۹میلیون و 300هزارتومان یعنی صدبرابر عرضه می‌شود. در پاسخ نیز می‌گویند با ارز آزاد آمده است. چرا این‌همه دروغ؟ در چنین شرایطی خود من بشخصه قادر به خرید این دارو نیستم و بسیاری دیگر از بیماران ام‌اسی، در نتیجه چند‌ماه دیگر تاریخ مصرف آمپول به پایان می‌رسد؛ درحالی‌ که وضعیت سلامتی صدها بیمار بدتر شده است. آیا گوش شنوایی صدای بیماران‌ ام‌اس را می‌شنود؟
راستی از تهران 

   حق سهامداران سیمان خرم‌آباد را هیأت‌مدیره بگیرد
46هزار سهامدار مالباخته و متضرر سیمان خرم‌آباد که ۱۶سال پیش با تبلیغات صدا وسیما و بانک اقدام به سرمایه‌گذاری در پروژه سیمان خرم‌آباد کردند، هنوز بلاتکلیف و سرگردانند. تاکنون نزدیک به ۴۰۰شکایت کتبی و پرونده قطور از مدارک اختلاس هیأت‌مدیره این شرکت در جریان است ولی کلاهبرداران آزادانه در برج‌هایی که با پول سهامداران خریداری کرده‌اند وقت می‌گذرانند و حقوق سهامداران 16سال است که نادیده گرفته شده است. از قوه قضاییه تقاضای اجرای عدالت و حل مشکل سهامداران را داریم.
پارسایی از خرم‌آباد 

   اعطای درصد جانبازی به رزمندگان بلاتکلیف ماند
قرار بود بر اساس سنوات خدمت و ایثارگری رزمندگان درصدهایی از جانبازی به این قشر تعلق گیرد که آنها از برخی مزایای ایثارگری برخوردار شوند. تعداد محدودی از این اقدام بهره‌مند شدند و بعد طرح راکد ماند. از بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز نمایندگان مجلس تقاضا داریم این طرح را پیگیری و اجرایی کنند.
علی عباسپور از تهران 

  واسطه‌های نیروی انسانی در شهرداری تبریز حذف شوند
واقعا قابل درک نیست که آیا شهرداری تبریز یا دیگر شهرها قادر به شناسایی و جذب نیرو نیست که آن را به‌دست فردی می‌سپارد که نامش پیمانکار یا هر چیز دیگری است. فرض کنید قرار است من به‌عنوان کارمند یک بخش حدود 7میلیون دریافتی داشته باشم که اگر قراردادم با پیمانکار باشد 5میلیون می‌گیرم، یعنی واسطه منابع انسانی بابت هر نیرو در ‌ماه 2میلیون دریافتی دارد. چرا چنین رانتی باید به یک فرد داده شود؟ چرا باید در شهرداری تبریز 17مدل قرارداد کاری وجود داشته باشد؟ اکنون ضرورت حذف شرکت‌های واسطه نیروی انسانی بیش از هر زمانی احساس می‌شود، زیرا با وجود هزینه‌کرد شهرداری، نارضایتی نیروی انسانی در این میان رقم می‌خورد.
حسین‌زاده از تبریز 

   قیمت لبنیات مانند ارز و طلا روزانه تغییر می‌کند
چطور ممکن است یک سطل ماست بشود 50هزار تومان یا یک بطری شیر بدون لاکتوز بشود 13هزار تومان؟ تکلیف ما پیرمردها و پیرزن‌ها که چاره‌ای جز خوردن لبنیات برای تامین کلسیم بدن‌مان نداریم چون قدرت خریدمان به دیگر اقلام دارای کلسیم نمی‌رسد، چیست؟ من، همسر و دخترم مجبور شده‌ایم مصرف لبنیات را محدود کنیم که متأسفانه با این گرانی‌هایی که از اول هفته شاهد آن هستیم مجبوریم آن را به‌طور کامل حذف کنیم.
موسیان از تهران 

  رقم قبض برق من چندبرابر شده است
در حالی ‌که منزل ما سال‌هاست در شرق تهران است، صاحبخانه هستیم، سیم‌کشی ساختمان نیز سالم است و وسیله برقی جدیدی در چند سال اخیر به خانه‌مان اضافه نشده، آخرین قبض برق صادرشده برای خانه ما چندبرابر قبض‌های قبلی است. به اداره برق مراجعه و اعتراض کرده‌ام، می‌گویند «تعجبی دارد؟! وقتی همه‌‌چیز گران شده برق هم گران شده است». به جای اینکه برق مردم را گران کنند رانت را از برق‌خواران بگیرند، نه اینکه در این بحران اقتصادی برای مردم دغدغه جدید بسازند.
همایونی از نارمک تهران 

این خبر را به اشتراک بگذارید