• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 30 شهریور 1400
کد مطلب : 141165
+
-

جعل سند برای تصاحب ملک 100میلیاردی ولنجک


اعضای یک باند تبهکاری با جعل سند قصد داشتند ملکی را در ولنجک که 100میلیارد تومان ارزش داشت بفروشند اما با هوشیاری پلیس نقشه‌شان نقش برآب شد.
به گزارش همشهری، روز 20مرداد‌ماه امسال مأموران پلیس پایتخت 2نفر را هنگام سرقت از خانه‌ای ویلایی در ولنجک بازداشت کردند. پرونده آنها برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی فرستاده شد. متهمان در تحقیقات مقدماتی مدعی شدند که مستأجر این خانه هستند، اما هیچ مدرکی برای اثبات ادعای‌شان نداشتند و از طرفی بررسی‌ها نشان می‌داد که این خانه از مدتها قبل خالی از سکنه است و هیچ‌کس در آنجا زندگی نمی‌کند. از سوی دیگر دستگیرشدگان هیچ وسیله‌ای از این خانه سرقت نکرده بودند. رفتارشان نشان می‌داد  نقشه بزرگ‌تری داشته‌اند. به همین دلیل تحقیقات در این‌باره ادامه پیدا کرد تا اینکه معلوم شد آنها قصد داشتند تا با اسناد جعلی این خانه را تصاحب کنند.

باند تودرتو
بررسی‌های کارآگاهان در این‌باره ادامه داشت تا اینکه آنها موفق شدند متهم دیگری را که با این دو نفر در ارتباط بود دستگیر کنند. در بازرسی از این متهم سندی جعلی و یک برگ و اجاره‌نامه جعلی همان ملک کشف شد. با توجه به اینکه ملک ولنجک به مساحت حدود ۵۰۰ مترمربع بیش از 100میلیارد تومان ارزش دارد، مأموران بار دیگر به بازجویی از متهمان پرداختند و پی بردند ظن‌شان در مورد جعل سند و تصرف ملک درست است و دستگیرشدگان اعضای یک باند حرفه‌ای جعل و کلاهبرداری هستند که قصد داشتند با استفاده از اسناد جعلی این ملک را که خالی بود بفروشند و دست‌کم هزار میلیارد ریال به جیب بزنند. تحقیقات پردامنه پلیس همچنان در این‌باره ادامه داشت و مأموران هر روز به اطلاعات تازه‌تری دست پیدا می‌کردند تا اینکه پدر و پسری که آنها نیز از اعضای این باند هستند دستگیر شدند. آنها به همدستی با اعضای این باند اعتراف و یکی دیگر از اعضای باند را معرفی کردند که با دستگیری وی و بازرسی از مخفیگاهش تعدادی اوراق جعلی ازجمله یک برگ مبایعه نامه فروش مربوط به همان ملک که نام وی به‌عنوان فروشنده در آن قید شده بود کشف شد.

تلاش برای فراری دادن متهمان
رسیدگی به این پرونده پیچیده همچنان در جریان بود تا اینکه فردی به پلیس مراجعه و با ارائه وکالت نامه مدعی شد که مالک این ملک است. او اعلام کرد از افرادی که دستگیر شده‌اند شکایت دارد و خواستار پیگیری قضایی پرونده است. اما بررسی اظهاراتش و مدارکی که ارائه کرده بود نشان داد که همه مدارکش جعلی است و او هم یکی از اعضای این باند است که با این کار قصد نجات همدستانش را داشته است. به این ترتیب او نیز دستگیر شد.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار جزئیات این پرونده اعلام کرد: در جریان رسیدگی به این پرونده تعدادی دیگر از همدستان و اعضای این باند نیز دستگیر شدند که در مجموع تعدادشان به ۱۰ نفر می‌رسد.برای این افراد پرونده‌ای تشکیل  شده و آنها را با دستور مقام قضایی در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند. تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید