• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 30 شهریور 1400
کد مطلب : 141163
+
-

در جریان تیراندازی در دانشگاهی در روسیه 8نفر کشته و 28نفر مجروح شدند

دانشجوی روس دانشگاه را به خون کشید

خارجی
دانشجوی روس دانشگاه را به خون کشید


 «من مدت‌هاست به این موضوع فکر می‌کنم. سال‌ها می‌گذرد و متوجه شدم که زمان انجام آن رسیده است.» این آخرین پست از عامل تیراندازی مرگبار در یکی از دانشگاه‌های روسیه است. جوانی 18ساله که روز گذشته با ورود به دانشگاه شهر پرم دانشجویان را به گلوله بست و 6نفر را به قتل رساند.
به گزارش همشهری به نقل از رسانه‌های روسیه، این حادثه حدود ساعت11 دیروز به وقت محلی در شهر پرم واقع در شرق روسیه رخ داد. فیلم‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد مرد جوانی که کلاه آهنی به سر دارد، صورتش را با ماسک پوشانده و لباس مشکی پوشیده است، با یک قبضه سلاح شکاری در دست وارد محوطه دانشگاه می‌شود و پس از ورود به داخل ساختمان اقدام به تیراندازی به‌سوی دانشجویان و استادان می‌کند.
در ادامه نیز تصاویری دیده می‌شود که در آن دانشجویان برای نجات جان خود از پنجره کلاس‌ها به پایین پریده و تلاش می‌کنند خود را به محلی امن برسانند.
هرچند هنوز هویت مرد تیرانداز از سوی پلیس شهر پرم فاش نشده اما رسانه‌های محلی خبر داده‌اند که او یک دانشجوی 18ساله بوده و پس از آن نیز تصاویری که او در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، دست‌به‌دست شد اما خیلی زود صفحه وی مسدود شد.
هر چند هنوز جزئیاتی از انگیزه دانشجوی جوان برای قتل عام دانشجویان و استادان منتشر نشده اما وی در آخرین پستی که در صفحه اجتماعی‌اش منتشر کرده بود، عکسی از خودش با سلاح و مهمات درج کرده و نوشته بود: «من مدت‌هاست به این موضوع فکر می‌کنم. سال‌ها می‌گذرد و متوجه شدم که زمان انجام آن رسیده است.»
همین مسئله باعث شده که انگیزه‌های تروریستی درباره این حادثه کنار روند و این فرضیه مدنظر قرار بگیرد که جوان تیرانداز به‌دلیل مشکلات روحی یا تنفر از دانشجویان دست به این اقدام زده است.
پلیس اعلام کرده که این مرد پس از ورود به ساختمان دانشگاه 8نفر را به ضرب گلوله به قتل رسانده و 28نفر را مجروح کرده است که 19نفر از آنها در بیمارستان بستری شدند اما با این حال برخی منابع دیگر اعلام کردند که تعداد کشته‌های این حادثه 6نفر بوده است.
سمیون کاریاکین، یکی از دانشجویان حاضر در محل حادثه به خبرنگاران گفت: وقتی صدای تیراندازی آمد و متوجه شدیم فردی مسلح به دانشگاه حمله کرده، وحشت کردیم. حدود 60نفر در کلاس درس ما بودند. ما در را بستیم و آن را با صندلی محکم کردیم تا او نتواند وارد کلاس شود.
دقایقی پس از حضور این فرد در دانشگاه بود که مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند و تلاش کردند که فرد مسلح را دستگیر کنند. در بیانیه پلیس آمده است که فرد مسلح پس از مقاومت در برابر دستگیری زخمی شد و در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت.
به‌گفته این منبع پلیس، فرد مسلح دانشجوی همان دانشگاه بود که در‌ ماه مه (اردیبهشت) اسلحه شکاری را خریداری کرده بود. در همان زمان بود که حادثه‌ای مشابه  در مدرسه‌ای در شهر کازان رخ داد و در جریان آن نوجوانی با تیراندازی در مدرسه 9نفر را به قتل رساند و عده‌ای را زخمی کرد. اما مرگبارترین تیراندازی مدرسه‌ای در روسیه در سال2018 رخ داد، هنگامی که یک دانشجو در کالجی در کریمه 20نفر را به ضرب گلوله به قتل رساند و پس از آن با شلیک گلوله به سرش خودکشی کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید