• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 30 شهریور 1400
کد مطلب : 141133
+
-

لندن با 159فیلم

تدابیر کرونایی همچنان در مهم‌ترین رویداد سینمایی بریتانیا رعایت خواهد شد

 آرش نهاوندی- روزنامه نگار

شصت‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم لندن در سال2021 از تاریخ 7 تا 17اکتبر (14 تا 25مهر) با نمایش 159فیلم ازجمله 21فیلم که برای نخستین‌بار در این جشنواره اکران می‌شوند، برگزار خواهد شد. فیلم‌های این دوره از جشنواره هم به‌صورت فیزیکی و هم به‌صورت آنلاین نمایش داده خواهد شد. در این دوره از جشنواره هم فیلم‌های مطرح سال2021 و هم فیلم‌های مهم سال2020 حضور خواهند داشت. 39درصد آثار سینمایی ارائه‌شده در این دوره از جشنواره توسط کارگردانان و دستیار کارگردانان زن ساخته شده‌اند. سازندگان 40درصد از فیلم‌های این دوره از جشنواره نیز از نژادها و گروه‌های قومیتی مختلف هستند. شصت‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم لندن با نمایش فیلم «سقوط سخت‌تر»، افتتاح می‌شود، این دوره از جشنواره با نمایش فیلم «تراژدی مکبث» نیز پایان خواهد یافت.

سایت جشنواره لندن اعلام کرده است که در این دوره از جشنواره عوامل برگزار‌کننده این فستیوال همچنان پروتکل‌های مرتبط با شیوع کرونا را رعایت خواهند کرد و همگی با صورت‌های پوشیده از ماسک در تمامی اماکن محل برگزاری جشنواره حاضر خواهند شد. به تماشاگرانی که به‌صورت حضوری در سالن‌های سینما حضور خواهند یافت نیز توصیه شده که با ماسک در محل نمایش فیلم حضور داشته باشند و همچنین بر این نکته تأکید شده که سالن‌های سینما بین هر سانس از نمایش ضد‌عفونی خواهند شد.

حواشی نمایش فیلم‌های جشنواره برای خبرنگاران
براساس آخرین اخبار، همه‌ساله، 2‌ماه پیش از برگزاری جشنواره لندن؛ 3فیلم به‌طور اختصاصی در محل جشنواره برای خبرنگاران نمایش داده می‌شد، اما امسال تعداد این فیلم‌ها به 2فیلم کاهش یافته‌ است. از خبرنگارانی هم که دیروز برای تماشای نخستین فیلم به سالن سینما رفته بودند، کارت واکسن خواسته نشد و اگرچه مسئولان جشنواره توصیه به استفاده از ماسک در سالن‌های سینما کرده بودند، ولی در سالنی که نخستین فیلم برای خبرنگاران نمایش داده می‌شد، افرادی بودند که ماسک بر صورت نداشتند و برخورد خاصی با این افراد صورت نگرفت.
علی و آوا، نخستین فیلم نمایش داده‌شده برای خبرنگاران بود، این فیلم داستان عشق میان یک مرد جوان مسلمان و یک زن انگلیسی میانسال مسیحی را روایت می‌کند. آخرین اخبار همچنین حکایت از آن دارد که هنوز برای خبرنگاران متقاضی حضور در جشنواره کارت خبرنگاری صادر نشده و به‌رغم توصیه برگزار‌کنندگان این دوره از جشنواره در خرید آنلاین بلیت‌ها، در روز اول جشنواره بلیت‌های کاغذی از طریق باجه بلیت‌فروشی در اختیار متقاضیان حضور در این دوره از جشنواره قرار گرفته است. البته در این دوره از جشنواره هم بلیت‌فروشی کاغذی و هم بلیت‌فروشی آنلاین مدنظر مسئولان برگزاری جشنواره قرار گرفته است. در این دوره همچنین قرار است سالن‌های سینما با ظرفیت کامل و با فروش بلیت همه صندلی‌های خود، فیلم‌ها را نمایش دهند که به‌نظر دلایل اقتصادی در این میان نقشی پررنگ دارد.

افزایش فیلم‌های بخش مسابقه
بر اساس آخرین اخبار، فهرست فیلم‌های بخش اصلی مسابقه‌ای جشنواره لندن با افزوده‌شدن تعداد دیگری از فیلم‌های مطرح امسال که اغلب آنها در جشنواره‌های معتبر کن، ونیز، تورنتو و نیویورک نیز به نمایش درآمده‌اند، پربارتر شده است. فیلم‌‌هایی نظیر قدرت سگ ساخته جین کمپون، بلفاست ساخته کنت برانا، اسپنسر ساخته پبلو لارائین، گزارش فرانسوی به کارگردانی وس‌اندرسون، بندتا ساخته پل ورهوفن، شاه ریچارد به کارگردانی مارکوس گرین و دیشب در سوهو، ازجمله آثار سینمایی مطرح امسال هستند که به بخش مسابقه اصلی شصت‌وپنجمین دوره جشنواره لندن اضافه شده‌اند.

فیلم‌های ایرانی جشنواره لندن
در این دوره از جشنواره نیز 3فیلم ایرانی حضور دارند. فیلم جاده خاکی نخستین ساخته پناه پناهی، نماینده سینمای ایران در جشنواره لندن است. «جاده خاکی» پیش از حضور در بخش اصلی جشنواره فیلم لندن برای نخستین نمایش جهانی خود در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن در جشنواره‌های کارلووی واری، سارایوو، افق‌های نو لهستان و جشنواره نیویورک نیز حضور یافته است.  «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش بررسی تخصصی (Debate) جشنواره فیلم لندن در کنار ۱۵فیلم دیگر ازجمله «همه این پسران» ساخته «بینگ لیو»، بین دو دنیا به کارگردانی امانوئل کارِره، چشم در مقابل چشم از دبی تاکر گرین، نخستین موج ساخته متئو‌هینمان، زانوی احد ساخته نداف لاپید و هیچ ردی به‌جا نگذار ساخته ژان.پی ماتوژینسکی به نمایش درخواهد آمد. در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه نیز «محبوبه کلانی» با فیلم «دیوار چهارم» حضور خواهد داشت. این فیلم یک انیمیشن 10دقیقه‌ای درباره روابط بین‌فردی در خانواده‌ است‌ که قصه آن را پسربچه‌ای 8ساله روایت می‌کند. «دیوار چهارم» در سال‌جاری جایزه بهترین فیلم تولید اول هیأت ‌داوران سی‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی انیمافست زاگرب را به خود اختصاص‌داده‌‌است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :