• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 27 شهریور 1400
کد مطلب : 140816
+
-

تأکید مراجع بر رفع مشکلات اقتصادی مردم

وزیر اطلاعات در سفری یک‌روزه به قم با جمعی از مراجع به گفت‌وگو نشست

دولت
تأکید مراجع بر رفع مشکلات اقتصادی مردم


 اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات در سفری به قم با جمعی از مراجع عظام و علمای حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد. او در این سفر یک‌روزه با حضور در بیوت آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی با آنها به گفت‌وگو نشست. پیش از خطیب، برخی دیگر از وزرای دولت سیزدهم ازجمله وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارشاد و فرهنگ اسلامی نیز با مراجع دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.
چاره‌جویی برای رفع مشکلات اقتصادی و گره‌گشایی از مسائل معیشتی مردم درخواست و تأکید مشترک مراجع و علمای قم از دولت سیزدهم بود که در دیدار و گفت‌وگو با خطیب مورد تأکید و اشاره قرار گرفت. چنان‌که آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدارش با وزیر اطلاعات تامین امنیت و مسائل اقتصادی را 2مسئله مهم برای مردم و کشور ارزیابی کرده و گفت: بحمدالله امنیت در کشور ما خوب است و در مجموع نا‌امنی نداریم؛ اما راجع به مسائل اقتصادی همچنان نگران هستیم و معتقدیم توفیق دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور در گرو حل مسائل و معضلات اقتصادی است. انتظار داریم تحولی در عرصه اقتصادی و سفره مردم ایجاد شود که البته هنوز آثارش نمایان نیست. 
به‌گزارش ایرنا، آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی توصیه‌هایی به دولتمردان ارائه کرد و افزود: برای اینکه مشکلات اقتصادی حل شود باید جلوی افراد فاسد و مفسد گرفته شود. آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز در دیدار با وزیر اطلاعات با تأکید بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی، گفت: اقتصاد کشورمان مشکلات زیادی دارد و مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند اقتصاد کشور را سامان ببخشد. وی برطرف کردن مشکلات جامعه را مورد تأکید قرار داد و افزود: مردم در اضطراب قرار دارند و از دولت انتظار داریم موضوع ناامن‌بودن اقتصاد را مورد توجه قرار دهد. 
حضرت آیت‌الله نوری همدانی نیز در دیدار با وزیر اطلاعات با تقدیر از ایثارگری‌های سربازان گمنام امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف با اشاره به روایات ائمه معصوم علیهم‌السلام بر اهمیت تلاش‌های این وزارتخانه تأکید‌کرد. 
همچنین خطیب در این سفر با آیت‌الله هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد. 
آیت‌الله حسینی بوشهری در این دیدار با تأکید بر اینکه وزارت اطلاعات باید پرچمدار مبارزه با فساد باشد، به نقش مردمی و بسیار مهم و کلیدی این وزارتخانه در تأمین امنیت برای رونق تولید و مانع‌زدایی در مسیر آن، اشاره کرد و گفت: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد درخشش و اقدامات خوب این وزارتخانه بوده‌ایم به حدی که تعجب دشمنان را برانگیخته است.

 مکث
احیای سرمایه اجتماعی‌؛ ماموریت دولت سیزدهمی‌ها


اسماعیل خطیب در این سفر با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه و تولیت آستان مقدس قم نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. او در این دیدار با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم گفت: از اولویت‌های مهم دولت بحث سلامت و کرونا است که رئیس‌جمهور همه دولت را برای حل مسئله واکسن بسیج کرده است. وی یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم را تعامل و ارتباطات با کشورهای همسایه دانست. وزیر اطلاعات با تأکید بر لزوم ایجاد امید در جامعه گفت: احیای سرمایه اجتماعی در دولت سیزدهم دنبال می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید