• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 27 آذر 1396
کد مطلب : 1408
+
-

۵ تا ۶ دندان هر کودک به‌طور متوسط پوسیده است

پیشگیری
۵ تا ۶ دندان هر کودک به‌طور متوسط پوسیده است

دبیر علمی دوازدهمین کنگره علمی سالانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با اشاره به اینکه استفاده از قطره آهن سبب پوسیدگی دندان کودک نمی‌‌شود، گفت: کودکانی که دارای دندان پوسیده هستند باید هر ۳ تا ۴‌ماه یک‌بار وضعیت سلامت دندان‌هایشان و میزان پوسیدگی در آنها توسط دندانپزشک بررسی شود.

دکتر ناهید عسکری‌زاده افزود: شایع‌‌ترین مشکلات دندان در کودکان مربوط به پوسیدگی است و براساس برخی از بررسی‌ها در مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی به طور متوسط هر کودک ۵ تا ۶ دندان پوسیده دارد که گاهی این تعداد به ۱۰ تا ۱۵ مورد نیز می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه آمار پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی نسبت به میانگین جهانی بالاتر است، افزود: مصرف شکلات، نوشابه و انواع فست فود در کودکان و نوجوانان، آمار پوسیدگی‌های دندانی را در آنها افزایش می‌دهد و خانواده‌ها برای پیشگیری از این موضوع باید استفاده از میان‌وعده سالم همچون میوه و خشکبار را برای کودکان خود مورد توجه قرار دهند. وی افزود: همچنین برخی از والدین تصور می‌کنند که استفاده از قطره آهن سبب پوسیدگی دندان کودک آنها می‌شود درصورتی که چنین مسئله‌ای صادق نیست و درصورت ‌رعایت کردن برخی از نکات بهداشتی تنها ممکن است تغییر رنگ لبه دندان ایجاد شود. بنابراین به والدین توصیه می‌شود بعد از استفاده از قطره آهن حتماً به کودک خود آب بدهند تا تغییر رنگ دندان ثابت نماند.

 عسکری‌زاده با اشاره به ضرورت آگاهی‌رسانی به مردم در جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان و کاهش آمار آن به‌ویژه در کودکان، گفت: مصرف شکلات، نوشابه و انواع فست فود در کودکان و نوجوانان، آمار پوسیدگی‌های دندانی را در آنها افزایش می‌دهد و خانواده‌ها برای پیشگیری از این موضوع باید استفاده از میان‌وعده سالم همچون میوه و خشکبار را برای کودکان خود مورد توجه قرار دهند. (همشهری)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید