• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 24 شهریور 1400
کد مطلب : 140574
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/W6yEx
+
-

به سینما بیایید

نمایش همه فیلم‌های کمپانی دیزنی در سالن‌های سینما

سینمای جهان
به سینما بیایید

آرش نهاوندی- مترجم

کمپانی دیزنی در تصمیمی جسورانه اعلام کرد که بقیه فیلم‌های این کمپانی در سال‌جاری را ابتدا در سالن‌های سینما نمایش خواهد داد و پس از پایان دوره اکران در سینماها، این فیلم‌ها را از طریق پلتفرم اینترنتی «دیزنی پلاس» پخش خواهد کرد. فیلم‌های«دوئل آخر»، «انکانتو» و «داستان وست ساید» ازجمله مشهورترین فیلم‌هایی خواهند بود که منطبق با سیاست جدید دیزنی در سالن‌های سینما نمایش داده خواهند شد.
«کریم دنیل» رئیس «دیزنی مدیا‌اند اینترتینمنت» ضمن بیان خبر فوق، افزود: به‌دنبال موفقیت عظیم فیلم‌های تابستانی ما در گیشه سینماها، درصدد برآمده‌ایم برنامه‌های نمایش فیلم‌های دیزنی در سالن‌های سینما را به روز کنیم. فروش بالای فیلم‌ها در روزهای اخیر در گیشه بیانگر آن است که سینماروها در حال بازیافتن اعتماد خود به سالن‌های سینما هستند.
تصمیم اخیر دیزنی در تغییر سیاست‌های جاری نمایش فیلم‌های خود در سالن‌های سینما تا حد زیادی به‌دلیل موفقیت فیلم‌های «شانگ شی و افسانه ده حلقه» و «مرد آزاد» در گیشه اتخاذ شده است. دیزنی اقدام به نمایش این فیلم‌ها در یک بازه زمانی 45روزه در سالن‌های سینما کرده بود. فیلم «شانگ شی» فقط در روز اکران خود در تعطیلات روز کارگر 71.4میلیون فروش کرد. فیلم «مرد آزاد» نیز که در ‌ماه آگوست اکران شده بود، 28.4میلیون دلار فروش کرده بود. این فیلم‌ها اما تا‌کنون در مجموع بیش از 100میلیون دلار در گیشه فروش کرده‌اند.
سال گذشته و پیش از انجام واکسیناسیون گسترده وضعیت متفاوتی حاکم بود و بسیاری از سالن‌های سینما در آمریکا به‌دلیل تداوم شیوع کرونا تعطیل یا نیمه بسته بود، در چنین شرایطی برخی از کمپانی‌های فیلمسازی به فکر ایجاد پلتفرم‌های اینترنتی یا ارتقا و توسعه پلتفرم‌های موجود خود افتادند، در این میان کمپانی وارنر بروز، اما تصمیمی بی‌سابقه گرفت که نگرانی‌های زیادی را در میان اهالی سینما نسبت به آینده نمایش فیلم‌ها در سالن‌های سینما ایجاد کرد. وارنر بروز تصمیم گرفته بود به‌عنوان یکی از راه‌حل‌های بالا بردن میزان فروش فیلم‌هایش، این فیلم‌ها را همزمان در سالن‌های سینما و شبکه «اچ بی‌او مکس» (متعلق به وارنر بروز) اکران کند.
والت دیزنی نیز ازجمله کمپانی‌هایی بود که در آن زمان به‌دلیل تعطیلی گسترده سالن‌های سینما در تصمیمی مشابه با وارنر بروز سیاست نمایش همزمان فیلم‌ها در سالن‌های سینما و پلتفرم اینترنتی «دیزنی پلاس» را اتخاذ کرد، اما در زمان اکران «بیوه سیاه» نتوانسته بود یا نخواسته بود به وعده انتشار همزمان این فیلم در سالن‌های سینما و پلتفرم اینترنتی خود جامه عمل بپوشاند. دیزنی در آن زمان ادعا کرده بود انتشار همزمان این فیلم در سالن‌های سینما و در پلتفرم اینترنتی می‌تواند باعث کاهش فروش فیلم در سالن‌های سینما شود. این مسئله باعث بروز یک دعوای حقوقی بزرگ شد و اسکارلت یوهانسون، بازیگر فیلم «بیوه سیاه» از کمپانی دیزنی با ادعای اینکه کمپانی مذکور قرارداد شیوه پخش و نمایش فیلم «بیوه سیاه» را زیر پا گذاشته و از این جهت وی به‌عنوان بازیگر این فیلم زیان مالی قابل توجهی را متحمل شده، شکایت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید