• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 21 شهریور 1400
کد مطلب : 140230
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/W6yzn
+
-

تازه‌های نشر/ ستاره دوردست


«ستاره دوردست» نوشته روبرتو بولانیو با ترجمه اسدالله امرایی به‌تازگی در قالب مجموعه ادبیات بزرگان انتشارات نگاه، با شکل و شمایلی جدید تجدید چاپ شده است. روبرتو بولانیو، نویسنده و شاعر شیلیایی (2003-1953) در 15سالگی همراه خانواده‌اش شیلی را ترک کرد و در 20سالگی و همزمان با کودتای پینوشه، به وطن بازگشت. او در این سفر دستگیر شد و چند روزی را در زندان ماند و پس از آن، باقی عمر را در کشورهای مختلف زندگی کرد. رمان ستاره دوردست (۱۹۹۶) یکی از رمان‌های کوتاه بولانیو و درباره زندگی چند دانشجوی شاعر جوان در خلال جریانات سیاسی شیلی است. وایدر، شخصیت عجیب این داستان در کارگاه‌های شعرخوانی حضور دارد و از عوامل امنیتی کودتاچیان است. این کتاب به بهای 55هزار تومان منتشر شده است.

    بانو با سگ ملوس

«بانو با سگ ملوس»  اثر آنتوان چخوف، مجموعه‌ای از چند داستان کوتاه است که عبدالحسین نوشین آن را به فارسی برگردانده و چند روز پیش در قالب مجموعه ادبیات بزرگان انتشارات نگاه چاپ شده است. «چاق و لاغر»، «آفتاب‌پرست»، «وانکا»، «شوخی»، «سرگذشت ملال‌انگیز»، «سبکسر»، «انگور فرنگی»، «ئیوینچ»، «جان دلم» و «بانو با سگ ملوس» عناوین داستان‌های خواندنی این کتاب هستند؛ داستان‌های این مجموعه بین سال‌های ۱۸۸۳ تا ۱۸۸۹ نوشته شده‌اند. این داستان‌ها با قلم دلنشین چخوف، مضامینی انتقادی درباره نظام اجتماعی خرده بورژوازی آن زمان روسیه است. زینووی پاپرنی، دکتری علوم زبان‌شناسی، در مقدمه این کتاب لحن و زبان تک‌تک داستان‌ها را بررسی کرده که برای ورود خواننده به داستان‌ها بسیار جالب توجه است. انتشارات نگاه این کتاب را به بهای 80هزار تومان منتشر کرده است.

    بارون درخت‌نشین

«بارون درخت‌نشین» از معروف‌ترین رمان‌های ایتالو کالوینو با ترجمه مهدی سحابی نیز اخیرا در قالب مجموعه ادبیات بزرگان انتشارات نگاه در قطع پالتویی تجدید چاپ شده است. ایتالو کالوینو    (1985-1923) نویسنده سرشناس ایتالیایی آثارش سرشار از تخیل و استعاره‌اند. رمان بارون درخت‌نشین در روستایی خیالی اتفاق می‌افتد و شرح زندگی «کوزیمو لاورس دو روندو» از 12 سالگی تا پایان عمر اوست. بارون روندو از سنت‌های کهنه و قیدهای بی‌چون و چرای اجتماعی می‌گریزد و شیوه‌ای از زیستن را برای خود برمی‌گزیند که کوچک‌ترین شباهتی به زندگی دیگر مردمان ندارد. زمین سفت و آشنای زیر پا را رها می‌کند و به زندگی پیچاپیچ و لرزان بالای درختان قدم می‌گذارد. این رمان خواندنی به قیمت 87هزار تومان منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید