• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 20 شهریور 1400
کد مطلب : 140184
+
-

روی خط خبر/ بدرقه امام جمعه لواسان


دیروز آخرین نماز جمعه لواسان به امامت سعید لواسانی برگزار شد و در پایان مراسم جمعی از مردم با سر دادن شعارهایی از او حمایت کردند. سعید لواسانی، امام جمعه لواسان چهارشنبه گذشته در صفحه اینستاگرام خود نوشت:‌ جمعه این هفته آخرین نمازجمعه در لواسان را اقامه می‌کنم. خدا را شکر که با نظر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این بار از دوشم برداشته شد. او در توضیح چرایی این کناره‌گیری از این جایگاه پس از ۷ سال افزود: راستش دلیل این اقدام را به بنده نگفتند و کلی گفتند که این سیاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به‌ویژه در تهران است که ائمه جمعه مستمراً نباشند؛ فقط همین.

   احیای استانداران ویژه از خوزستان 
صادق خلیلیان، به‌عنوان استاندار ویژه خوزستان حکمش را از وزیر کشور گرفت و قرار است با حضور در نشست‌های هیأت دولت و داشتن امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان، روند محرومیت زدایی از خوزستان را سرعت بخشد. انتصاب استانداران ویژه در برخی استان‌های محروم از وعده‌های ابراهیم رئیسی در جریان سفر به خوزستان و سیستان بلوچستان بود که با استقرار خلیلیان در استانداری اهواز عملیاتی شده است. به گزارش همشهری، در همین راستا احمد وحیدی، وزیر کشور در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت که استاندار جدید خوزستان، استاندار ویژه است که علاوه بر اختیار حضور در جلسات دولتی و ارتباط مستقیم با کابینه دولت، از امکانات ویژه‌ای برای اهداف توسعه و پیشرفت خوزستان برخوردار خواهد بود که بسیار امیدواریم با این اختیارات جدید، دیگر شاهد تکرار مسائل گذشته در این استان نباشیم. انتخاب استانداران از سوی وزیر کشور و تأیید آنها از سوی هیأت دولت یکی از کارهای اولویت‌دار دولت‌ها جهت پیشبرد برنامه‌هایشان در حوزه سیاست داخلی است؛ امری که به ‌گفته وزیر کشور قرار است در دولت سیزدهم به‌تدریج صورت گیرد.

‌  عملیاتی شدن پهپادهای انتحاری نزسا
نیروی زمینی سپاه با بهره‌گیری از پهپادهای انتحاری ‌و رزمی مواضع تروریست‌ها را در شمال عراق منهدم کرد. به گزارش تسنیم، در پی هشدار سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره حضور عناصر تروریست در شمال عراق، صبح امروز نیروی زمینی سپاه طی عملیاتی، مقرها و پایگاه‌های عناصر تروریستی را در منطقه اقلیم شمال عراق مورد هدف قرار داد. نزسا در این عملیات با بهره‌گیری از پهپادهای انتحاری و رزمی و همچنین توپخانه‌های هوشمند و نقطه‌زن، مقرها و پایگاه‌های این گروهک‌ها را با دقت بالا مورد هدف قرار داد.
 
  ایستادگی طالبان نباید ما را ذوق‌زده کند
مراسم سی و سومین سالگرد تأسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) در حرم مطهر امام   برگزار شد. سیدحسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی طی سخنانی در این مراسم گفت:  اگر کسی به کشور گوشه چشمی داشته باشد ملت باید یکپارچه باشد و به همان اندازه اگر کسی حقی از فردی ضایع می‌کند همه باید یک صدا شوند. امروز در کشور همسایه ما افغانستان یک جریان متحجر، تصدی حکومت را به‌دست گرفته است. ایستادگی این گروه مقابل استکبار جهانی که یک بعد اسلام ناب است، نباید ما را ذوق‌زده کرده و باعث فراموشی بی‌توجهی این گروه به «آزادی‌های فردی» که جزئی از اسلام ناب است، شود. البته ایستادگی مقابل استکبار و اینکه یک ملت تصمیم بگیرد روی پای خودش بایستد، در جای خود ارزشمند است، اما وقتی امور را ارزشگذاری می‌کنیم نباید یک بعد را فدای بعد دیگر کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید