• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 17 شهریور 1400
کد مطلب : 139967
+
-

آزمایش موشک بالستیک زیردریایی در کره‌جنوبی

آسیا
آزمایش موشک بالستیک زیردریایی در کره‌جنوبی

کره‌جنوبی در راستای تقویت توانایی نظامی خود در مقابل همسایه شمالی، برای نخستین بار یک موشک استراتژیک بالستیک را از یک زیردریایی به سطح زمین شلیک کرده است.
یونهاپ، خبرگزاری دولتی کره‌جنوبی، با انتشار این خبر به نقل از منابع نظامی ناشناس گفته که پرتاب آزمایشی این موشک بالستیک، از یک زیردریایی جدید ۳ هزار تنی ساخت داخل انجام شده است. این زیردریایی مجهز به 6لوله پرتاب موشک است. موشک بالستیک استفاده شده در این آزمایش از نوع موشک‌های بالستیک «هیونمو-۲ بی» با برد پرواز حدود ۵۰۰ کیلومتر است. قرار است این موشک پس از آزمایش‌های بیشتر به‌طور انبوه تولید شود.
این در حالی است که پیونگ‌یانگ مدت‌ها به‌دنبال توسعه فناوری موشک‌های بالستیک استراتژیک در زیردریایی است و 4 موشک از این نوع را در رژه نظامی اخیر خود به نمایش گذاشت. با این آزمایش، کره‌جنوبی در دسته کشورهای معدودی قرار گرفته که توانایی شلیک موشک بالستیک از زیردریایی را دارند. سئول بیش از یک میلیارد دلار را در لایحه بودجه ۲۰۲۲ برای تحقیق و توسعه نظامی اختصاص داده است؛ اقدامی که برای نخستین بار انجام می‌شود.
کره‌شمالی هنوز واکنشی در قبال این آزمایش موشکی نداشته است. پیونگ‌یانگ اما به‌دنبال افزایش قدرت زیردریایی خود است. کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی حدود 8‌ماه قبل اعلام کرد که برنامه ساخت یک زیردریایی هسته‌ای را در دستور کار خود دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید