• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 15 شهریور 1400
کد مطلب : 139734
+
-

آندو: بازیکنان کار را درآوردند

هافبک سابق تیم ملی اعتقاد دارد در حال‌حاضر دغدغه تیم اسکوچیچ صعود به جام‌جهانی است، نه بازی زیبا در این رقابت‌ها

آندو: بازیکنان کار را درآوردند


محمد زارعی |  بحث بر سر عملکرد کیفی تیم ملی در بازی با سوریه داغ است؛ تیمی که بدون سرمربی و کمک‌مربی به مصاف حریف رفت و هشتمین برد پیاپی اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی ایران را برایش به ارمغان آورد. برخی بازیکنان تیم ملی هم اعتراف کردند که تیم، خوب بازی نکرد. حالا با آندرانیک تیموریان درباره این بحث‌ها گفت‌وگو کرده‌ایم؛ با مردی که سال‌ها جایگاهی ثابت و غیرقابل تهدید در تیم ملی داشت، حتی زمانی که در تیم باشگاهی‌اش به بازی گرفته نمی‌شد. آندو با تجربه بالا و عملکرد فوق‌العاده‌ای که در تیم ملی داشته، نظرش با منتقدان متفاوت است. او با 2 حضور در جام‌های جهانی 2014 و 2018 معتقد است که فعلا نباید به بازی زیبا فکر کنیم و نتیجه مهم‌تر است.

 از لحاظ فنی بازی با سوریه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
واقعیت را بخواهید من این بازی را ندیدم اما بالاخره نخستین بازی ما در گروه مقدماتی جام‌جهانی بود و همواره نخستین بازی و برد در چنین مسابقاتی بسیار دارای اهمیت است که خوشبختانه تیم ملی به نتیجه لازم دست یافت تا بعدها بتوانیم با جمع‌آوری امتیازات لازم به جام‌جهانی صعود کنیم.

  اما سبک بازی تیم ملی به‌خصوص در نیمه اول با انتقادات فراوانی از سوی کارشناسان روبه‌رو شد که اعتقاد داشتند خوب بازی نکردیم. نظر شما در این‌باره چیست؟
بله، من هم این موضوع را از دوستانم شنیدم. گویا در اجرای تاکتیک‌ها هماهنگی لازم را نداشتیم. این موضوع به هماهنگ نبودن بازیکنان برمی‌گردد که طبیعی است، چون دیدار تدارکاتی نداشتیم و زمانی هم وجود نداشت تا بازیکنان کنار هم تمرین کنند؛ آن‌هم بدون سر مربی. شرایط این روزهای فوتبال را هم باید در نظر بگیریم که لیگ تعطیل است و بازیکنان و تیم‌ها در استراحت بین 2 فصل به‌سرمی‌برند.

 به هرحال حساسیت روی تیم ملی همیشه وجود داشته و کارشناسان و هواداران در هر حالتی دوست دارند بهترین عملکرد را از تیم محبوب‌شان ببینند. اگر ببینند تیم ملی خوب بازی نکرده، واکنش منفی نشان می‌دهند.
بله، مطمئنا همینطور است ولی مهم 3امتیاز بود که گرفتیم تا برای بازی با عراق آماده شویم.

 نبود اسکوچیچ چقدر در عملکرد تیم ملی تأثیر داشته؟
مطمئنا حضور مربی در لب خط تأثیر دارد اما خوشبختانه بازیکنان در نبود اسکوچیچ کار را درآوردند.

 عراق هم با نتیجه مساوی که مقابل کره‌جنوبی گرفت، نشان داد تیم چند‌ماه قبل نیست و آماده است. نظرتان درباره بازی این هفته تیم ملی مقابل این تیم چیست؟
تیم‌های آسیایی همگی پیشرفت کرده‌اند. شما الان در هیچ‌کدام از گروه‌ها تیم ضعیف نمی‌بینید که به‌طور مثال بگویم مقابل این تیم از پیش برنده هستیم. اصلا این‌طور نیست. در رده ملی دیگر هیچ حریف آسانی نداریم. تیم ملی عراق و سایر کشورها همه باهوش شده‌اند و با برنامه‌ریزی پا به این مسابقات می‌گذارند.

 اما جواب سؤال ما را ندادید؛ از لحاظ فنی بازی با عراق را چطور ارزیابی می‌کنید؟
مطمئنا بازی خیلی سختی خواهد بود اما امیدوارم با تدابیر کادرفنی و تلاش بازیکنان بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم و به صدرنشینی خودمان در این رقابت‌ها ادامه دهیم.

 برخی کارشناسان به عملکرد فنی اسکوچیچ انتقاد دارند و خواهان تغییر در کادرفنی هستند. در این مقطع آیا چنین چیزی به صلاح است؟
به‌نظر من هر مربی در تیم ملی با شیوه و افکار خاص خودش پیش می‌رود. نه‌تنها اسکوچیچ، کی‌روش و برانکو هم برای خودشان طرز فکری داشتند. آنها بنا به ابزاری (بازیکنان) که در دست داشتند، مقابل حریفان ظاهر  می‌شدند.

  به‌نظر شما باز هم بتوانیم در جام جهانی پیش‌رو مانند جام‌جهانی 2018 روسیه مقابل تیم‌های بزرگ و نامدار بازی قابل‌قبولی ارائه دهیم؟
فعلا بگذارید از مقدماتی بالا برویم تا بعد. الان دغدغه ما صعود است.

 تفاوت این تیم با تیم دوره قبلی را در چه می‌دانید؟
به‌طور قطعی نمی‌توان گفت اسکلت دوره قبلی حفظ شده است. تفاوت این تیم ملی نسبت به دوره قبلی حضور لژیونرهایی است که در تیم‌های باشگاهی‌شان توانسته‌اند خودشان را ثابت کنند و این پختگی آنها می‌تواند به تیم ملی هم کمک کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید