• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 15 شهریور 1400
کد مطلب : 139732
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/YEA5K
+
-

چند ایراد به تیم آسیایی والیبال

سرمربی تیم ملی 14بازیکن را برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب کرده اما جای بعضی از بازیکنان خالی است و حضور بعضی‌ها سؤال‌برانگیز

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال 14بازیکنی را که قرار است در مسابقات قهرمانی آسیا بازی کنند، معرفی کرد. هم حضور تعدادی از بازیکنان در این تیم و هم غیبت چند بازیکن سؤال‌برانگیز است. سرمربی جدید تیم‌ملی میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، اسماعیل مسافر، جواد کریمی، علی رمضانی، صابر کاظمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی‌اصغر مجرد، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، محمدرضا حضرت‌پور و ابوالفضل قلی‌پور را در لیست نهایی‌اش گنجانده است. مسابقات از 21شهریور و با حضور 16تیم قاره در ژاپن برگزار می‌شود. با توجه به اینکه حضور ایران در مسابقات قهرمانی جهان 2022قطعی است و نیازی نیست جزو 4تیم اول باشد، قرار بر این بود که تیم ملی از همین مسابقات پوست‌اندازی و جوانگرایی را شروع کند و حداقل به بازیکنان المپیکی استراحت بدهد. از بین 12بازیکنی که در المپیک توکیو بازی کردند، سعید معروف خداحافظی کرد و از بین بقیه بازیکنان هم محمد موسوی، امیر غفور، مرتضی شریفی، مسعود غلامی، آرمان صالحی و مهدی مرندی یا به سلیقه عطایی کنار گذاشته شده‌اند یا طبق قرار قبلی به‌خاطر بازی‌های سنگین المپیک در حال استراحت هستند. اما گفته می‌شود تیم در بعضی از پست‌ها به بعضی از این بازیکنان نیاز دارد. مثلا آرمان صالحی یا مرندی می‌توانستند به جای قلی‌پور در تیم باشند چون آنها لیبروی بهتری هستند. یا بعضی‌ها حضور در تیم آسیایی را حق غلامی و مرتضی شریفی می‌‌دانند که خیلی در المپیک به بازی گرفته نشدند.
در بین دعوت‌شدگان هم کسانی هستند که حضورشان با استقبال روبه‌رو نشده است. سؤال خیلی‌ها این است که چرا مسافر که در تیم باشگاهی‌اش نیمکت‌نشین بود به تیم ملی دعوت شده است؟ عطایی از ساعدها و دریافت‌های او تعریف کرده اما گفته می‌شود به‌جای بازیکن ذخیره باید فرصت را به اسفندیار و هم‌پستی‌هایش داد تا برای میدان‌های بزرگ‌تر آبدیده شوند. در مقابل، دعوت توخته و جلوه با تأیید همراه است. آنها جوان‌ترین بازیکنانی هستند که به تیم ملی دعوت شده‌اند. شاید برای خیلی‌ها سؤال پیش بیاید که بردیا سعادت چرا به تیم ملی دعوت نشده است؟ سعادت برای باشگاه ویکستورم کره‌جنوبی بازی می‌کند و این باشگاه که درگیر لیگ است، اجازه نداد او در اردوهای تیم ملی شرکت کند. به همین دلیل عطایی تصمیم گرفت در مسابقات قهرمانی آسیا به سعادت بازی ندهد. او در ژاپن به تیم اضافه می‌شود اما فقط اجازه تمرین دارد و برای مسابقات قهرمانی جوانان جهان در تیم هست. عطایی بعد از این مسابقات آسیایی باید تیم جوانان را برای رقابت‌های قهرمانی جهان که مهرماه آغاز می‌شود آماده کند. او همزمان سرمربیگری  2 تیم را به‌عهده دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید