• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 14 شهریور 1400
کد مطلب : 139588
+
-

این روزهای سیاه به‌ زودی به پایان می‌رسد


سیاوش ابدی ـ روزنامه‌نگار

شیوع ویروس کووید-19 تأثیری غیرقابل انکار بر حرفه‌های گوناگون داشت. هنرمندان کشورهای مختلف هم در این دوران تحت‌تأثیر کرونا قرار گرفتند و بعضی از آنها تلاش کردند تأثیر کرونا بر جهان را در قالب آثار هنری به نمایش بگذارند. تعدادی از این آثار را برای انتشار در پرونده «کروناآرت» انتخاب کرده‌ایم.


  طراحی برای ظروف با استفاده از تصویر ماسک‌زده شخصیت اصلی رمان «دختری با گوشواره مروارید».


   این پوسترها در محیط اطراف کافه‌ای در شهر کاردیف به دیوار چسبانده شده‌اند؛ تصویری از امید که به بیننده کمک می‌کند به‌خاطر بسپارد: «این روزهای سیاه به‌زودی به پایان می‌رسد».


   ویروس کووید-19 باعث حضور دائمی مواد شوینده در محیط زندگی ما شد. این تصویر یکی از مجموعه‌های بی‌جان «دیو پویوت» است که با استفاده ار مواد تمیزکننده‌ای ساخته شده‌اند که در طول همه‌گیری کرونا مورد نیاز هستند.


  پائولا د گرنت، عکاس ساکن بارسلونا می‌گوید: «در ساخت این عکس به هیچ دستکشی آسیبی نرسید». 


   کاترین وایت، کارگردان، نویسنده و کارگردان هنری ساکن مونترال‎، کسی است که پس از شیوع کرونا، پویش Coronartbalance # را راه‌اندازی کرد. او معتقد است این ویروس ذهن خلاق را بیدار می‌کند و برهمین اساس همه مردم را دعوت به ساخت مجسمه‌هایی از وسایلی کرد که ما را در قرنطینه احاطه کرده‌اند.


   وب‌سایت روزنامه گاردین در دوران شیوع کرونا، مجموعه تصاویری از هنر خیابانی با عنوان «این باعث شد من لبخند بزنم» منتشر کرد. گاردین در توضیح این مجموعه نوشت: «این مجموعه‌ هنر خیابانی مرتبط با ویروس کووید-19 است که موردتوجه خواننده‌های ما قرار گرفته‌ است. در این روزهای سخت هنر خیابانی راهی عالی برای ارتباط و بیان احساسات ماست».


  اثری برای نشان دادن تأثیر کووید-19 بر روان کودکان، با عنوان «دوران کودکی آلوده».


   امیلی کسک، خالق این اثر در شرح آن نوشته: «به همه‌‌چیز شک دارم؛ همه‌‌چیز ممکن است آلوده به ویروس باشد. وقتی در حال خرید مواد غذایی بودم و نمی‌خواستم  موبایلم را لمس کنم، راهی برای نوشتن فهرست خریدم بدون ایجاد زباله اضافی پیدا کردم».


  موجود در خانه: اثری دیجیتال از زامیوروویک، عکاس.


 یک اثر هنری دیجیتال همراه با زیرنویسی که می‌گوید: «این روزها به ما یادآوری می‌کند که همه ما فارغ از نژاد، فرهنگ، دین و جنسیت برابر هستیم».


 امی، خالق این اثر در شرح آن نوشته: «پرتره تاریک از مصرف رسانه در زمانه شیوع ویروس کووید-19».


جرمی کوهن، عکاس ساکن بروکلین، این لحظه از ورزش روی پشت‌بام را در زمان قرنطینه خانگی مردم شهر ثبت کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید