• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 13 شهریور 1400
کد مطلب : 139554
+
-

دستگیری عاملان شهادت مرزبان جوان در بانه

دستگیری عاملان شهادت مرزبان جوان در بانه


5 نفر که در جریان درگیری با نیروهای مرزبانی، در مرز بانه یکی از ماموران را به شهادت رسانده بودند، یک روز پس از این جنایت دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، شامگاه چهارشنبه گروهی از مرزبانان هنگ مرزی بانه درحال گشت زنی در مناطق مرزی بودند که متوجه تعدادی از قاچاقچیان شدند و به درگیری با آنان پرداختند. سرهنگ محمدعارف سپهری، سرپرست فرماندهی مرزبانی استان کردستان در این باره گفت: در اجرای تشدید اقدامات کنترلی و انسداد نوار مرز و مبارزه با قاچاقچیان، مرزبانان هنگ مرزی بانه پوشش معابر و خلاءهای مرزی را در دستور‌کار خود قرار دادند که هنگام کنترل و پایش نوار مرزی با کاروان قاچاقچیان مواجه شدند و بلافاصله راه را بر آنان بستند.
وی ادامه داد: در این درگیری، ستوان‌سوم رشید سپهوند با رشادت و مقتدرانه در برابر قاچاقچیان ایستادگی کرد و مورد اصابت گلوله قرار گرفت که با انتقال وی به بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، تلاش کادر درمان و پزشکی برای این مرزبان غیور، موثر واقع نشد و به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید. همچنین قاچاقچیان که خود را در محاصره می‌دیدند، با استفاده از تاریکی شب و پوشش کوهستانی منطقه به سمت خاک کشور مقابل فرار کردند.
به دنبال وقوع این حادثه، تلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت آغاز شد تا اینکه یک روز بعد 5‌قاچاقچی که عامل به شهادت رساندن رشید سپهوند در مرز بانه بودند دستگیر شدند. سرپرست فرماندهی مرزبانی استان کردستان در این باره گفت: در پی درگیری مرزبانان هنگ مرزی بانه با قاچاقچیان در منطق گله سوره بانه که منجر به شهادت این شهید والامقام شد، موضوع دستگیری عاملان شهادت به طور ویژه در دستور کار مرزبانان قرار گرفت. مرزبانان هنگ مرزی با هماهنگی مراجع قضایی در محل حاضر و در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه 5نفر  از عاملان شهادت ستوان سوم، رشید سپهوند را دستگیر کردند و تحقیقات در این باره ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید