• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 10 شهریور 1400
کد مطلب : 139350
+
-

با مردم/ ناوگان ریلی و واگن‌های راه‌آهن گرگان-تهران نیازمند نوسازی


بیشتر از 40سال است که راه‌آهن گرگان-تهران احداث و بهره‌برداری شده است. در این مدت ریل‌ها و همین‌طور واگن‌های قطارها، فرسوده و مستعمل شده‌اند. با توجه به استفاده مداوم از این راه‌آهن، جا دارد مسئولین نسبت به مرمت و نوسازی آن، اقدام کنند.
امینی از قائمشهر

  چرا صادرات برق به کشورهای همسایه ادامه دارد
 از قدیم گفته‌اند «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.» درحالی‌که ما داخل کشور با کمبود و قطعی مکرر برق مواجهیم و این موضوع آسیب‌های زیادی به کسب‌وکار و آسایش مردم زده است صادرات برق به کشورهای دیگر چه معنایی دارد؟! 
امیر سلیمانی از تهران

  تأمین بودجه همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان در دستورکار باشد
از دولت جدید تقاضا داریم با توجه به اینکه هنوز در ابتدای کار هستند، با توجه به تورم و هزینه سنگین زندگی، تامین بودجه همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی در دستورکارشان باشد.
 علی زمانی‌فراهانی، بازنشسته دولت

  سهمیه ناچیز بنزین وانت‌بارها از عوامل افزایش کرایه
سهمیه بنزینی که به وانت بارها تعلق می‌گیرد، 200لیتر در‌ ماه است. اگر متوسط استفاده را روزی 20لیتر درنظر بگیریم، این مقدار بنزین ظرف 10روز تمام می‌شود و مابقی روزها، ما از بنزین آزاد استفاده می‌کنیم. همین مسئله باعث می‌شود ناچار به افزایش قیمت کرایه شویم که اعتراض مشتری‌ها را در پی دارد. از مسئولان تقاضا داریم با افزایش میزان سهمیه بنزین، این مشکل را رفع کنند.
احمدی از تهران
 
  نظارتی بر تولیدکنندگان مواد ضدعفونی‌کننده نیست
همه نتایج تحقیقات تأکید کرده‌اند که ویروس اولیه کرونا با الکل 70 تا 80درصد از بین می‌رود اما یکی از علل شیوع بالای کرونا، قطعا به‌دلیل اعتماد مردم به مواد ضد‌عفونی‌کننده است زیرا هیچ نظارتی بر تولید‌کنندگان این مواد نیست؛ برای مثال الکل طبی 70درصد ساخت دو کارخانه متفاوت را با الکل‌سنج تست کردم، یکی 65 درصدو دیگری زیر 65درصد بود. واقعا مؤسسه استاندارد و نیز سازمان‌های بهداشتی ناظر، چه پاسخی دارند؟
اعتمادی از تهران

  سقف وام به زنان سرپرست خانوار افزایش یابد
افزایش سقف وام به زنان سرپرست خانوار گامی تشویقی برای زنان سرپرست خانوار است که نیاز مبرم به حمایت، حفظ و تقویت مشاغل مربوطه خودشان و انتظار حمایت از تولیداتشان را دارند. اما متأسفانه این رقم بسیار ناچیز است و سال‌هاست تغییر نکرده.
خانم سرپرست خانوار

  چراغ‌های پارک لاله شبانه‌روزی روشن هستند
متأسفانه چراغ‌های پارک لاله در کارگرشمالی شبانه‌روزی روشن هستند. به‌‌رغم اینکه بارها این مطلب از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده و در سامانه‌های شهرداری نیز مطرح شده است موضوع همچنان به قوت خود باقی است، آن‌هم در این شرایط کمبود و قطع مکرر برق شهری تهران.
راد از تهران

  گرانی مواد غذایی یک طرف، کاهش کیفیت یک طرف دیگر
بعضی از کارخانجات تولیدی مواد غذایی و شیرینی‌سازی‌ به‌رغم گران‌کردن چندین برابری قیمت محصولات خود در ماه‌های اخیر، از کیفیت و کمیت کالاهای خود کاسته‌اند. حتی جنس مقوا و بسته‌بندی آنها هم بدتر شده و از محتویات و پوشش‌های داخل بسته هم علناً کم کرده‌اند. مردم با نجابت چند سال است این وضع گرانی را تحمل می‌کنند اما کاهش کیفیت و کمیت را کجای دلشان بگذارند؟
محمود بلیغیان از اصفهان

  داروخانه‌های خصوصی را به حاشیه برده‌اند
متأسفانه برخی مسئولان با بخشنامه خلق‌الساعه در مورد سرم تزریقی یا هر داروی مرتبط با کرونا، عزم خود را برای نابودکردن داروخانه خصوصی جزم کرده و قصد به حاشیه‌بردن این گروه را دارند.
اعلایی از تهران 

  بازنشستگی خانم‌ها با 20سال خدمت تصویب شود
از مجلس انتظار داریم که بازنشستگی ۲۰سال خدمت خانم‌های شاغل با حقوق کامل را در راستای تکریم خانواده و نیز کمک به‌ خود این قشر تصویب کند. ادارات دولتی پراز خانم‌هایی است که بالای 20سال سابقه کار دارند و بدون انگیزه کارکرده و همیشه خسته منتظر بازنشستگی هستند. از سوی دیگر این روند ضمن ایجاد هزینه، مانع از استخدام نیروی جوان است و هزینه بازنشستگی این عزیزان قطعا کمتر است.
زینلی از تهران

  شهرداری کوهستان زباله‌های خیابان کوه‌سنگی را سامان دهد
لطفا شهرداری ناحیه کوهستان نسبت به حمل زباله‌های ابتدای خیابان کوه‌سنگی دربند اقدام کند. این زباله‌ها گاهی مدت‌ها بدون جمع‌آوری می‌مانند و طعمه حیوانات ولگرد شده یا توسط زباله‌گردها در محیط پخش می‌شوند.
شاکر از شمیرانات

   اتوبوس‌های متروی گلشهر- کمالشهر نیازمند نوسازی و تعمیرات
اتوبوس‌های واحد متروی گلشهر- کمالشهر فاقد کولر و تهویه بوده و اغلب کثیف، پرسروصدا و دودزا هستند. مسئولان باید در ساعات پایانی و شلوغ روز در این وضعیت کرونا، سری به این اتوبوس‌ها بزنند و ببینند که چطور مسافران سینه‌به‌سینه هم ایستاده‌اند، درحالی‌که فضای اتوبوس شبیه سوناست. رانندگان اتوبوس‌ها نیز اغلب بددهان و بدخلق هستند و کوچک‌ترین گلایه را به بدترین شکلی، توهین‌آمیز پاسخ می‌دهند و می‌گویند اتوبوس همین است برو تاکسی سوار شو که البته به‌خاطر گرانی هزینه تاکسی اغلب شهروندان چنین امکانی ندارند و مجبورند هر روز دو نوبت سوار تاکسی شوند. از شورای شهر و مسئولان جدید کمالشهر تقاضای رسیدگی و توجه داریم.
شهباز از کمالشهر کرج

این خبر را به اشتراک بگذارید