• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 10 شهریور 1400
کد مطلب : 139310
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/v2yX8
+
-

دیگه چه خبر؟/ امسال برای اربعین اعزام داریم؟

فرصت چندانی تا اربعین حسینی باقی نمانده و پرسش اغلب زائران این است که آیا امسال می‌توانند در این مراسم آیینی شرکت کنند؟ به‌گزارش ایسنا، صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در این‌باره گفت: ایران درصورت پذیرفتن عراق، آمادگی اعزام زائران را برای اربعین دارد. او با بیان اینکه عراق هنوز هیچ‌گونه دستورالعملی به‌صورت رسمی برای اربعین امسال صادر نکرده است، افزود: برای هر تعداد زائری که برای اعزام اعلام کنند، آمادگی ثبت‌نام وجود دارد و موکب‌ها نیز آماده ارائه خدمات هستند. اگر اعلام کنند تنها افرادی که 2دوز واکسن دریافت کرده‌اند مجاز به اعزام هستند، انتخاب زائران بین این دسته از افراد صورت خواهد گرفت. رحمانی ادامه داد: اگر قرار به اعزام زائران باشد طی 2روز می‌توان برای 500هزار نفر ویزا صادر کرد و درصورت مجوز عراقی‌ها، امکان صدور ویزا در سفارت عراق، کنسولگری مشهد، خوزستان و کرمانشاه نیز وجود دارد. چنانچه شرایط فراهم شود، ویزا طبق توافق گذشته 2کشور رایگان خواهد بود.

  وعده حل مشکل فوق‌العاده ویژه معلمان
فوق‌العاده ویژه با میانگین ۲۱ تا ۲۷درصدی معلمان که قرار بود در مرداد‌ماه پرداخت شود از سوی سازمان برنامه و بودجه لغو شد که اعتراض معلمان را در روزهای اخیر به همراه داشت. حالا پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از تشکیل جلسه‌ای با حضور معاونین وزارت آموزش و پرورش، دیوان محاسبات کل کشور و سازمان برنامه و بودجه درخصوص پرداخت فوق‌العاده ویژه معلمان خبر داده و اعلام کرده است: «مبنای برقراری این فوق‌العاده ویژه بند۱۰ ماده۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، با رعایت مصوبه شماره۱۳۸۰۹۱ / ت ۵۰۰۰ هه مورخ ۱۵اسفند۹۳، هیأت وزیران برای مشمولین طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور با میانگین ۲۱ و تا سقف ۲۷درصد، براساس بند الف تبصره۱۲ قانون کل کشور است که مقرر شده پس از رفع مغایرت احکام صادره، افزایش فوق‌العاده ویژه مشمولین مفاد مصوبه یادشده، در شهریور‌ماه سال۱۴۰۰ اعمال شود. همچنین مابه‌التفاوت حقوق فروردین تا مرداد۱۴۰۰ نیز همزمان با حقوق و مزایای شهریور‌ماه پرداخت خواهد شد.»

  حذف محدودیت جنسیت برای پذیرش داوطلبان دستیاری
مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از حذف محدودیت جنسیت در پذیرش داوطلبان چهل‌وهشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی خبر داده و اعلام کرده است: «با اصلاح دفترچه راهنمای انتخاب رشته چهل‌وهشتمین آزمون دستیاری پذیرش آزمون دوره تخصصی جنسیت پذیرش دانشجو در تمامی رشته‌های علوم پزشکی به‌جز رشته زنان و زایمان که مختص زنان است، پذیرش رشته‌ها به زن و مرد اصلاح می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید