• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 شهریور 1400
کد مطلب : 139217
+
-

کوتاه از سیاست / مگر می‌شود استاندار و فرماندار پروازی باشد؟

وزیر کشور گفت: مدیر پروازی توهین به مردم استان است. مگر می‌شود استاندار و فرماندار پروازی باشد؟ قحط‌الرجال که نداریم تا مدیر پروازی انتخاب کنیم. مدیر پروازی انتخاب نمی‌کنیم.
به گزارش فارس، احمد وحیدی همچنین با اشاره به اینکه باید حکمرانی به داخل مردم بازگردانده شود، گفت: باید از تصدی‌گری دولت به نفع تصدی‌گری مردم فاصله بگیریم. در این زمینه به گفتمان‌سازی‌ نیاز داریم. وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌های بخشی با استانی و ملی در یک تعادل قرار نگیرد، دچار مشکل می‌شویم. الان یک صنعت جایی رفته که با مشکل کمبود آب مواجه است و باعث ایجاد مشکل شده است. این برنامه‌ها باید به تعادل برسد تا توازن و عدالت منطقه‌ای ایجاد شود. وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد اهمیت جایگاه نیروی انتظامی نیز گفت: اقتدار نیروی انتظامی نباید خدشه‌دار شود؛ زیرا این نیرو دنبال برقراری امنیت در جامعه است.

  دولت وعده جدید ندهد
 محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دولت رئیسی باید نشان دهد با دولت‌های قبلی تفاوت دارد، گفت: پیشنهاد من این است که دیگر دولت وعده جدید ندهد. رئیسی هر 6‌ماه گزارش میزان تحقق و پیشرفت وعده‌های خود را به مردم بدهد. او درباره ضرورت بازسازی اعتماد مردم به مسئولان به ایسنا گفت: تاکنون که رهبری به مسئله لزوم افزایش اعتماد مردم اشاره کرده‌اند، فتح باب خوبی است برای بررسی این مسئله؛ زیرا اگر کسی قبول نکند سرمایه اجتماعی کاهش یافته، به‌دنبال درمان هم نخواهد بود. رهامی ادامه داد: وعده‌هایی مثل عدالت اجتماعی، آزادی‌های سیاسی و اجتماعی و مبارزه با فساد در اول انقلاب داده شد، اما بخشی از آن محقق نشد. اکنون مردم شرایط ایران و ترکیه را با هم مقایسه می‌کنند و نسبت به شرایط ایران ناراضی هستند و بدبین شده‌اند. دلیل دیگر برای کاهش سرمایه اجتماعی وعده‌هایی است که در انتخابات داده می‌شود. همه دولت‌ها برای کاهش تورم و بهبود شرایط معیشتی و رونق کسب‌وکار وعده می‌دهند، اما در پایان این دولت‌ها، وضعیت تورم، قیمت ارز یا مسکن از زمان آغاز آن دولت‌ها بدتر شده است و این عملی نشدن وعده‌ها موجب شده است تا مردم به مسئولان بی‌اعتماد شوند و اکنون فکر می‌کنند وعده‌های رئیسی هم عملی نمی‌شود و درواقع دیر اعتماد می‌کنند.

  دستیابی ارتش به قابلیت‌های نقطه‌زنی
فرمانده گروه ۴۴ توپخانه نیروی زمینی ارتش درخصوص ارتقای توان توپخانه‌ای این نیرو، گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی در حوزه توپخانه، پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است و از گلوله‌ها و موشک‌های نقطه‌زن در حوزه توپخانه استفاده می‌کند. به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم سیاوش میهن‌دوست با تأکید بر اهمیت نقش توپخانه در ایجاد قدرت بازدارندگی گفت: ارتشی که از توپخانه برخوردار نباشد، گویی در برابر دشمن مشت آهنین نداشته و قطعا در منازعات محکوم به شکست است.

این خبر را به اشتراک بگذارید