• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 8 شهریور 1400
کد مطلب : 139083
+
-

درآمد 2/11میلیارد دلاری گوگل از پلی استور در سال 2019

به‌سوی آینده
درآمد 2/11میلیارد دلاری گوگل از پلی استور در سال 2019

گوگل در سال2019میلادی 11میلیارد و 200میلیون دلار از فروشگاه برنامه‌های تلفن همراه خود درآمد کسب کرده و این برای نخستین بار است که چنین دید واضحی از نتایج مالی این سرویس منتشر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، دادستان کل ایالت یوتا و 36ایالت یا ناحیه دیگر ایالات متحده از گوگل به‌دلیل نقض قوانین ضد‌انحصار به وسیله فروشگاه برنامه‌هایش (پلی استور) شکایت کرده‌ و همچنین در پرونده ثبت نشده اخیر اعلام کرده‌اند که این تجارت در سال2019میلادی، 8میلیارد و 500میلیون دلار سود ناخالص و 7میلیارد دلار درآمد عملیاتی داشته است. این ارقام شامل فروش برنامه‌ها، خریدهای درون برنامه‌ای و تبلیغات فروشگاه برنامه است. گوگل به رویترز گفته است که این داده‌ها برای بد جلوه دادن مشاغل ما در یک دعوی بی‌اساس مورد استفاده قرار گرفته است.
این شرکت و متهم کنندگانش، روز شنبه اعلام کردند محاکمه‌ای که قرار است در اواخر سال2022 انجام شود، می‌تواند در مورد سوء استفاده گوگل درخصوص انحصار در فروش برنامه برای دستگاه‌های اندرویدی، همه چیز را روشن کرده و پرونده را مختومه اعلام کند. وکلای دادگستری و شرکت اپیک گیمز از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل و سایرین که به‌طور جداگانه از گوگل شکایت کرده‌اند، مدعی شده‌اند که این شرکت با دریافت 30درصد هزینه هر کالای دیجیتال که در داخل یک برنامه فروخته می‌شود، سود هنگفتی را از طریق گوگل پلی به‌دست می‌آورد. شاکیان می‌گویند هزینه گوگل به‌طور خودسرانه زیاد است و سود توسعه‌دهندگان برنامه را افزایش می‌دهد.  گوگل استدلال می‎کند که جایگزین‌هایی برای فروشگاه و سیستم‌های پرداخت گوگل وجود دارد، اگرچه منتقدان می‌گویند این مسیرها غیرممکن است و گاهی مسدود می‌شوند. شاکیان ادعا می‌کنند که گوگل از طریق قراردادهای ضد‌رقابتی مزایای خود را برای توسعه‌دهندگان اصلی مانند Riot Games  سازنده "League of Legends" افزایش داده و آنها را از خروج از فروشگاهش، یعنی گوگل پلی، بازمی‌دارد. طبق اسناد داخلی اپیک گیمز که تاکنون فاش نشده بود، براساس اسناد داخلی گوگل نگران این است که درصورت کنار گذاشته شدن گوگل‌پلی و دور خوردن آن، یک میلیارد و 100میلیون دلار از سود سالانه فروشگاهش را از دست بدهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید