• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 7 شهریور 1400
کد مطلب : 139012
+
-

اعلام ساعت کار مراکز تزریق واکسن در پایگاه‌های مدیریت بحران

اعلام ساعت کار مراکز تزریق واکسن در پایگاه‌های مدیریت بحران


ساعت کار مراکز تزریق واکسن در پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران پایتخت اعلام شد. به گزارش همشهری، مراکز تزریق واکسن در پایگاه‌های مدیریت بحران همه روزه از ساعت 8 تا 14 فعال هستند و شهروندان با در دست داشتن کارت ملی و پیامک اعلام شده از مراکز درمانی می توانند جهت تزریق واکسن به این پایگاه ها مراجعه کنند.
بر اساس گزارش دریافتی از ستادهای مدیریت بحران مناطق 22 گانه،  3 پایگاه طالقانی، اشراق و طرشت تا ساعت 22 نیز فعال هستند. در عین حال فعالیت این پایگاه ها به میزان موجودی واکسن نیز بستگی دارد. این مراکز همچنین روزهای پنجشنبه فعال هستند. 
همچنین افراد دارای بیماری خاص نیز علاوه بر شهروندانی که در نوبت سنی تزریق واکسن اعلام شده اند،  می توانند جهت انجام واکسیناسیون به این پایگاه ها مراجعه کنند. پایگاه های مدیریت بحران ایثار، طرشت، بوستان طالقانی، اشراق، صیاد شیرازی، بروجردی، بیمه، سازمان برنامه، کن، والفجر، ایرانشهر، دماوند، فتح، بریانک، انبار نفت، پیروزی، آیت الله سعیدی، نارنج، زیتون، بعثت، مدائن، بوستان ولایت، وحدت اسلامی و شهرک استقلال از جمله پایگاه های مدیریت بحران هستند که تزریق واکسن در این مراکز انجام می شود.

نیروهای داوطلب واکسینه می‌شوند
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز دیروز توضیحاتی را درباره تزریق واکسیناسیون نیروهای داوطلب این بخش ارائه کرد. رضا کرمی محمدی به پایگاه خبری شهر، گفت: «سازمان برای انجام فرآیند واکسیناسیون از نیروهای داوطلب مدیریت بحران دعوت به همکاری کرد و هم‌اکنون تعدادی از نیروهای داوطلب خانه‌های دوام و ایمنی در مراکز واکسیناسیون اعم از پایگاه های بحران و دیگر مراکز در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند. واکسیناسیون این داوطلبان هم به این صورت است که آنها توسط سازمان مدیریت بحران به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی شده و در همان مراکز واکسینه می‌شوند.» کرمی محمدی، در پاسخ به این سوال که آیا سازمان مدیریت بحران برنامه ای برای واکسیناسیون نیروهای سازمان مدیریت بحران و گروه هایی مانند مسئولان خانه های دوام و ایمنی دارد گفت: «درخواستی از طرف خانه های دوام و ایمنی جهت واکسیناسیون ارائه نشده است. کارکنان سازمان مدیریت بحران نیز مانند بقیه نیروهای شهرداری تهران از طریق شرکت شهر سالم واکسینه خواهند شد.»
 او گفت: «برای واکسیناسیون نیروهای سازمان مدیریت بحران درخواست داده شده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است. بنابراین مابقی کارکنان سازمان مدیریت بحران نیز باید براساس نوع وظایفشان در نوبت تزریق واکسن قرار گیرند، که در راستای واکسیناسیون گسترده واکسینه خواهند شد.» شایان ذکر است که دیروز نیز ۵ تیم سیار به مناطق ۲۲گانه شهرداری اعزام شده‌اند تا از ازدحام و شلوغی در پایگاه‌های واکسیناسیون پیشگیری شود. این تیم ها نیز روزانه حدود ۱۵۰۰ تا ۲هزار نفر را واکسینه خواهند کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید