• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 7 شهریور 1400
کد مطلب : 139010
+
-

‌روددره‌های تهران مقاصد گردشگری خواهند شد


رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران از ارتقای وضعیت گردشگری روددره‌های درکه، دربند و دارآباد تهران خبرداد و گفت: ‌روددره‌های تهران مقاصد گردشگری خواهند‌شد. 
به‌گزارش همشهری، محمدحسین بوچانی گفت: تحقیقات در این زمینه با توجه به ساختار طرح تفصیلی و طرح جامع و ارائه چارچوب عملیاتی، نیاز به مطالعات مفصل‌تر در آینده و به‌روزرسانی داده‌ها خواهد داشت. ‌موسی پژوهان، مجری پروژه ارتقای وضعیت گردشگری در ۳روددره درکه، دربند و دارآباد نیز با اشاره به مطالعاتی که پیش از این در بررسی روددره‌ها در شهرداری تهران صورت گرفته است، گفت: روددره‌های شهر تهران مورد بی‌توجهی مدیران قرار دارند و ارگان‌های متولی از آنها غافل هستند. مالک اصلی روددره‌ها در شهر تهران آب منطقه‌ای و وزارت نیرو به شمار می‌آیند، اما این شهرداری‌ها هستند که در لایروبی، نظافت و رسیدگی به آنها خدمات می‌دهند. ‌او گفت: تدوین شناسنامه توسعه گردشگری برای هر یک از روددره‌های تهران و بررسی مشکلات و مسائل آنها با ارائه راهکار و برنامه‌های توسعه گردشگری پایدار از دستاوردهای این مطالعات بوده است که در پی آن سازمان‌های همکار در توسعه مقاصد گردشگری روددره‌ها به تفکیک مشخص و معرفی شده‌اند.
‌گشتاسب مظفری، معاون اجتماعی و اقتصادی و برنامه‌ریزی مرکز مطالعات نیز درباره این پروژه افزود: اهمیت منطقه کوهسار شهر تهران در اقلیم و محیط‌زیست شهر بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. سیاست‌های مدیریت شهری در این مناطق باید به‌سوی درآمد‌زایی و توسعه گردشگری پایدار چرخش داشته باشد. یکی از نکات مثبت پروژه این است که با توجه به موضوع محیط‌زیست طرح‌هایی که آسیبی به اقلیم روددره‌ها وارد می‌کند را کنار بگذارد و طرح‌های سازگار با محیط‌زیست را در اولویت قرار دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید