• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 7 شهریور 1400
کد مطلب : 139006
+
-

اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد بعد از حاشیه‌های هنرستان «حوزه هنری»

راه‌اندازی 5هنرستان رشته نمایش در سال‌جاری

راه‌اندازی 5هنرستان رشته نمایش در سال‌جاری

به‌دنبال حذف رشته تئاتر هنرستان دخترانه سوره، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده این تصمیم ارتباطی با این وزارتخانه ندارد.
به‌گزارش همشهری، به‌دنبال انتشار خبری مبنی بر حذف رشته تئاتر هنرستان دخترانه سوره، مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: سیاست‌های این هنرستان از سوی حوزه هنری وضع می‌شود و ارتباطی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد. هنرستان‌های سوره زیرنظر حوزه هنری اداره می‌شود و سیاست‌های جذب و پذیرش هنرجوی آن از سوی حوزه هنری وضع می‌شود و ارتباطی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد. همچنین در روزهای گذشته خبر حذف رشته نمایش از هنرستان دخترانه سوره وابسته به حوزه هنری با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد و اگرچه روابط‌عمومی حوزه هنری این تصمیم را فقط برای یک سال و با هدف بازبینی و تقویت آموزشی عنوان کرد، اما سابقه تصمیم‌گیری‌هایی از این دست مانع پذیرش این توجیه شد. در این راستا و در ادامه واکنش‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی اصلی حوزه تئاتر است، علی اکبر صفی‌پور - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت هنری - با اعلام تحصیل تعداد 432دانش‌آموز دختر در رشته نمایش در سراسر کشور گفته است: از 49هنرستان موجود در سراسر کشور 23باب آن دخترانه است و 3 باب از 7 هنرستان جدیدی که قرار است در مهر امسال افتتاح شود هم دخترانه خواهد بود.
صفی‌پور تصریح کرد: در 49هنرستان فعال در مجموع 5هزار و 851هنرجو در رشته‌های نقاشی، موسیقی، صنایع‌دستی، نمایش، سینما، پویانمایی و گرافیک در حال تحصیل هستند که از این تعداد 3073نفر را پسران و 2778نفر را دختران تشکیل می‌دهند. همچنین هم‌اکنون 963 دانش‌آموز در حال تحصیل در رشته نمایش هستند که در 11هنرستان دخترانه رشته نمایش دایر است.از 7 هنرستان جدیدی که قرار است در مهر امسال افتتاح شود 5 هنرستان در رشته نمایش پذیرش دانش‌آموز خواهند داشت. وی در ادامه با اشاره به سابقه هنرستان هنرهای زیبا گفت: هنرستان‌ هنرهای زیبا یکی از پرسابقه‌ترین و ماندگارترین شکل از مؤسسات تمدنی نوین در ایران است که سابقه آن از وزارت فرهنگ و هنر سابق و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعلی بالاتر است. امری که توسط مرحوم کمال‌الملک در سال1287 هجری شمسی بنیان گذاشته شد و سال به سال جلو آمد و سنگ بنایی برای تشکیل وزارت فرهنگ در دوره‌های گذشته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید