• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 6 شهریور 1400
کد مطلب : 138860
+
-

جوخه‌های مرگ

در قرعه‌کشی لیگ قهرمانان 2دسته مرگ شکل گرفت و چند گروه ساده؛ انگار غول‌ها مشغول جنگ جهانی و سوئیس‌های بی‌طرف مشغول خوشگذرانی هستند

جوخه‌های مرگ

درحالی‌که همه حواس‌ها به انتقال رونالدو به منچسترسیتی و امباپه به رئال مادرید است، دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا قرعه‌کشی شد و 2گروه مرگ و 2گروه متروکه شکل گرفت. به‌دلیل قرار گرفتن نام آث‌میلان در سیدچهارم پیش‌بینی می‌شد که این تیم در هر گروهی بیفتد، آن گروه گروه مرگ خواهد بود. این قرعه به نام اتلتیکو مادرید، لیورپول و پورتو افتاد. یورگن کلوپ اعتراف کرد که بعد از دیدن قرعه تیمش بلند خندیده است. در این مراسم که در استانبول برگزار شد، ایوانوویچ و مایکل اِسین بازیکنان پیشین چلسی در بیرون کشیدن قرعه‌ها از گلدان‌ها کمک کردند. هواداران چلسی باید ممنون باشند چون فقط به یوونتوس خورده‌اند.

   گروه‌بندی
  گروه A: منچسترسیتی، پاری‌سن‌ژرمن، لایپزیش و کلوب‌بروخه
  گروه B: اتلتیکو مادرید، لیورپول، پورتو و میلان
  گروه C: اسپورتینگ لیسبون، دورتموند، آژاکس و بشیکتاش
  گروه D: اینتر، رئال مادرید، شاختار دونتسک و شریف
  گروه E: بایرن مونیخ، بارسلونا، بنفیکا و دیناموکی‌یف
  گروه F: ویارئال، منچستریونایتد، آتالانتا و یانگ بویز
  گروه G: لیل، سویا، سالزبورگ و ولفسبورگ
  گروه H: چلسی، یوونتوس، زنیت و مالمو

   گروه مرگ
2گروه اول را به‌جرات می‌توان گروه مرگ نامید؛ جایی که احتمالا دو سه تیم مدعی در همین مرحله از دور رقابت‌ها حذف یا به لیگ اروپا تبعید خواهند شد. سیتی و پاریس که در نیمه‌نهایی فصل قبل با هم روبه‌رو شده بودند، بار دیگر به‌هم رسیدند. پوچتینو با مسی و راموس دنبال انتقام از منچسترسیتی است. ‌گروه دوم سخت‌تر است. لیورپول باید با اتلتیکو مادرید، پورتو و میلان رقابت کند. بازی با اتلتیکو یادآور همان مسابقه‌ای است که لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی اروپا در خاک خودش مقابل اتلتیکو حذف شد و همزمان تماشاگران مادریدی ویروس کرونا را هم در همان مسابقه وارد انگلیس کردند. میلان و لیورپول هم در قرن جدید 2‌بار در فینال با هم بازی کرده‌اند که سهم هر کدام یک‌برد بوده است.

   گروه زندگی
در گروه G ببینید چه تیم‌هایی به‌هم خورده‌اند؛ لیل، سویا، سالزبورگ و ولفسبورگ. طبیعی‌اش این بود که پاری‌سن‌ژرمن قهرمان فرانسه می‌شد و به‌جای لیل در این گروه قرار می‌گرفت تا توازن برقرار شود. این گروه کم‌مشتری‌ترین گروه رقابت‌ها از لحاظ پخش تلویزیونی خواهد بود. گروه اسپورتینگ هم خیلی خنده‌دار است. اگر پورتو قهرمان پرتغال شده بود، گروهی متشکل از پورتو، دورتموند، آژاکس و بشیکتاش را می‌شد تحمل کرد اما نه با اسپورتینگ ناشناخته.

   بقیه تقابل‌ها
رئال مادرید در گروهD همان همگروهی‌های فصل قبل را برداشته غیراز شریف مولداوی که جایگزین مونشن‌گلاد باخ در گروه‌بندی فصل قبل شده است. رئال دوباره با اینتر روبه‌رو می‌شود. اینتر فصل قبل در چنین گروهی آخر شد و حتی به لیگ اروپا هم راه نیافت. بارسلونا در گروه E به بایرن‌مونیخ خورد که یادآور باخت 8بر2تحقیرآمیز 2 فصل قبل این تیم است. بایرن در دیدار جام حذفی هفته قبل هم با زدن 12گل به برمل نشان داد که هنوز هم بی‌رحم است و اگر تیمی را ضعیف گیر بیاورد، زیاد گل می‌زند. فرصت انتقام برای مسی از بین رفت چون بارسا در دوران پسا مسی به‌سر می‌برد. بارسا فصل قبل با دینامو کی‌یف هم همگروه بود که به‌زحمت این تیم را برد. ویارئال با منچستریونایتد در گروه F یادآور فینال فصل قبل لیگ اروپاست که یونایتد آن دیدار را به متخصص لیگ اروپا یعنی اونای امری در ضربات پنالتی باخت.

   قرعه ایرانی‌ها
هر 2بازیکن ایرانی حاضر در این رقابت‌ها قرعه‌های سختی نصیب‌شان شد. طارمی در گروه مرگ با لیورپول و اتلتیکو و میلان افتاد و سردار آزمون هم با زنیت با یوونتوس و چلسی همگروه شد؛ احتمالا 2تا از هزار تیمی که در این 8 سال در رسانه‌ها او را می‌خواسته‌اند! فصل قبل مهدی طارمی با پورتو یک گل برگردان زیبا به چلسی زد. چلسی 2 گل از علی دایی (هرتا برلین) خورده بود و یک گل قیچی هم 2 سال پیش از علیرضا جهانبخش (برایتون) در جام حذفی انگلیس. حالا نوبت سردار است که کابوس مهاجمان ایرانی را به مدافع عنوان قهرمانی یادآوری کند. پورتو فصل قبل قرعه خوبی داشت و با سیتی، مارسی و المپیاکوس همگروه بود و توانست به‌عنوان تیم دوم صعود کند اما امسال شاید رده سومی هم در دسترس نباشد. طارمی فصل قبل دروازه هر دو تیم مدعی همگروه آزمون را باز کرده و به چلسی و یوونتوس گل زده بود. مهدوی‌کیا هم سابقه گلزنی به یووه را با پیراهن هامبورگ دارد.

   برنامه بازی‌ها
مرحله گروهی لیگ قهرمانان امسال در تاریخ 14 و 15 سپتامبر یعنی از 23شهریور آغاز می‌شود و در روزهای 7 و 8 دسامبر مصادف با 16 و 17 آذر به پایان خواهد رسید.
  هفته اول: 23 و 24شهریور
  هفته دوم: 6 و 7مهر
  هفته سوم: 27 و 28مهر
  هفته چهارم: 11 و 12آبان
  هفته پنجم: 2 و 3آذر
  هفته ششم: 16 و 17آذر

این خبر را به اشتراک بگذارید