• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 6 شهریور 1400
کد مطلب : 138857
+
-

گل‌زن / طلسم شکست

الهام محمودی- روزنامه‌نگار

کم پیش می‌آید کسی از تساوی خوشحال باشد، اما تیم ملی فوتبال زنان ایران برای تساوی در بازی دوستانه جشن گرفت‌. با شکست‌هایی که فوتبال ایران به ازبکستان داشته، این تیم لقب گربه‌سیاه ایران را گرفته است، اما این‌بار طلسم باخت به ازبکستان شکست. ایران و ازبکستان که برای مقدماتی جام ملت‌های آسیا آماده می‌شوند، 3‌بازی دوستانه با هم انجام داده‌اند. ایران 2‌ماه پیش در بازی اول 5 بر صفر باخت اما در 2بازی که به‌تازگی در ازبکستان انجام شده، وضعیت بهتری داشته است. بانوان هفته گذشته ابتدا 2 بر صفر به ازبک‌ها باختند و بعد از آن در بازی دوم یک - یک مساوی کردند. گل ایران را هم نگین زندی با پاس دیدنی هاجر دباغی زد.

درجا می‌زنیم
فیفا جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی زنان را اعلام کرد و تیم‌ملی فوتبال ایران در رده هفتاد‌و‌دوم جهان و چهاردهم آسیا باقی ماند. درست است صعود نکردیم اما همین که به مانند دفعات پیش از رده‌بندی اخراج نشدیم، جای شکر دارد. بهترین رده تیم زنان ایران تاکنون رده ۴۸ جهان بوده است؛ رتبه‌ای که اوایل تشکیل تیم ملی نصیبمان شده بود و پس از آن فقط روند نزولی را طی کرده‌ایم. فوتبال زنان 2سالی تعطیل بود و حالا امیدوار است با حضور در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا که آخر شهریور برگزار می‌شود به شرایط بهتری برسد و حداقل اینکه به همان رتبه48 بازگردد.

چه می‌کنه بارسا
بهترین‌های اروپا شب جمعه در مراسمی معرفی شدند و در اتفاقی تاریخی، بارسلونا همه جوایز را در فوتبال زنان درو کرد. بارسا در حالی به این جوایز رسیده است که سال‌های گذشته فقط یک‌بار و یک جایزه نصیبش شده بود. سال2017 لیکه مارتنز هلندی برای بارسا جایزه گرفت اما این بار همه جوایز به آنها رسید. آبی‌اناری‌ها فصل گذشته برای نخستین‌بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند. علاوه بر این لالیگای زنان، جام‌حذفی و سوپر‌کاپ اسپانیا را نیز به‌دست آوردند. پیشرفت چشمگیر آنها در سال‌های اخیر مرهون سرمایه‌گذاری و توجه ویژه باشگاه است. بارسایی‌ها از این اتفاق خوشحالند ولی چه‌کسی پاسخ هواداران باشگاه رئال مادرید را می‌دهد؟

نیمکت جنجالی فوتسال
موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال زنان به یک چالش جدی برای فدراسیون تبدیل شده است. ابتدا نام شهناز یاری برای سرمربیگری مطرح بود اما گفته می‌شود او حاضر نشد در کادرفنی با علی صانعی همکاری کند. شهرزاد مظفر گزینه بعدی فدراسیون بود اما او با تیم ملی‌زنان کویت قرارداد دارد و جواب رد داد. نام نیلوفر اردلان به‌عنوان گزینه بعدی به میان آمد اما او هم به‌دلیل نداشتن تجربه بالا مخالف داشت و حذف شد. سرمربی هنوز انتخاب نشده است اما گفته می‌شود سر این موضوع پای یک عده به‌خاطر دادن رشوه و دیگر مسایل پشت پرده‌ به حراست فدراسیون کشیده شده. باید دید فدراسیون از این چالش چگونه گذر می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید