• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 3 شهریور 1400
کد مطلب : 138668
+
-

سرپرست شهرداری تهران از شهرداران مناطق خواست:

تلاش مضاعف در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان

خبر
تلاش مضاعف در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان


جلسه شورای شهرداران مناطق 22گانه به ریاست علیرضا جاوید سرپرست شهرداری تهران و با حضور معاونت هماهنگی و امور مناطق و شهرداران 22منطقه برگزار شد. در این جلسه اهم موضوعات و چالش‌های پیش روی مناطق به‌ویژه موضوعات مرتبط با حوزه شهرسازی و درآمدی از سوی شهرداران مناطق مطرح و راهکارهای لازم توسط سرپرست شهرداری تهران ارائه شد. فرایند رسیدگی به پرونده‌ها در کمیسیون ماده۷، تعیین تکلیف پرونده‌های بلاتکلیف دارای آرای ماده 100، پایش ضوابط طرح تفصیلی ، بلندمرتبه‌سازی‌ ، خط آسمان و موضوعات مرتبط با حریم شهر تهران و... هم موضوعات دیگری بودند که در جلسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. در پایان علیرضا جاوید با تأکید بر تلاش مضاعف در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان گفت: «باید با حفظ آرامش و تلاش مضاعف در انجام وظایف محوله، مواردی چون توجه به نگهداشت و پایش وضع موجود شهر، نظارت بر لایروبی انهار، هماهنگی و آمادگی لازم جهت استقبال از مهر، حل مشکلات ترافیکی و اجتماعی و همچنین پیگیری و اجرای نکات و تذکرات اعضای شورای شهر تهران، در اولویت اقدامات قرار گیرند.»
سرپرست شهرداری تهران همچنین دیروز در صحن شورا به اهمیت معاونت هماهنگی امور مناطق اشاره و عنوان کرد: «معاون امور مناطق نبض تپنده شهرداری و تنظیم‌کننده روابط ستاد شهرداری با 22منطقه است که یک روان‌سازی‌ و تعادل بخشی و بهبود در امور را ایجاد می‌کند. معاون هماهنگی امور مناطق از امروز بعد از استماع رهنمودها و تذکرات شورا با یک روحیه بیشتر و تلاش مضاعف این تدابیر به‌ویژه پایش پروژه‌های کوچک مقیاس محلی و منطقه‌ای و بعضا پروژه‌های شهری را پیگیری خواهد کرد.»  او در ادامه تأکید کرد: «موضوع حفظ وضع موجود و کیفیت زندگی شهر و شهروندان و نگهداشت شهر در حوزه خدمات شهری مورد توجه است و تأکید شده که هم معاونت خدمات شهری و هم معاونت هماهنگی امور مناطق نظارت و پایش میدانی جدی‌تری به‌ویژه در دوره ‌گذار فعلی داشته باشند و وضع موجود مناطق را به رضایت نسبی تبدیل کنند. این موارد به‌ویژه در بحث لایروبی انهار با توجه به نزدیکی به فصل پاییز و بارش‌ها به‌صورت مکتوب مورد تأکید قرار گرفته‌اند. همچنین در حوزه نگهداشت عمرانی شهر، نگهداشت آسفالت بسیار حائز اهمیت است.»
لکه‌گیری گسترده عمومی در تمام معابر اصلی، بزرگراه‌ها و معابر فرعی و حتی محله‌ای و ناحیه‌ای، جلب مشارکت برای بازسازی و تجهیز و بهره‌برداری مجموعه‌های سوارکاری، توجه به توسعه اطراف حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، مرمت و تعویض مخازن زباله، مواردی بودند که سرپرست شهرداری تهران در صحن شورا مطرح کرد و گفت: «تمامی این اقدامات در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار دارد و معاونت‌های مربوط ملزم به انجام آنها در اسرع وقت هستند که البته رسیدگی به وضعیت مخازن زباله و مرمت و تعویض آنها نیاز به‌کار متمرکز دارد که سعی می‌کنیم در این دوره ‌گذار بخش‌هایی از اقدامات انجام و 10 تا 15هزار مخزن جدید جایگزین و مخازن آسیب دیده  احیا شوند.» به‌گفته او در این دوره نیاز به تحول مجدد در حوزه خدمات شهری است و موضوع زباله باید بازنگری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید