• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 3 شهریور 1400
کد مطلب : 138666
+
-

ارائه آخرین گزارش عملکرد مدیریت شهری پنجم توسط معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران

تنها 3 درصد شهرداران‌ نواحی‌تهران زن‌هستند

در جلسه شورای شهر از خانواده 3 شهید سلامت مجموعه مدیریت شهری، تقدیر شد

شورا
تنها 3 درصد شهرداران‌ نواحی‌تهران زن‌هستند


رئیس‌شورای شهر تهران به دلیل ‌بستری‌بودن در بیمارستان، دیروز در جلسه حضور نداشت و ششمین جلسه پارلمان شهری به ریاست نایب‌رئیس برگزار و آخرین گزارش عملکرد مدیریت شهری پنجم توسط معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران ارائه شد. حمید محسنی با بیان اینکه 2ماه از حضورش در این معاونت می‌گذرد، گفت: «حدود 18 هزار نفر در مناطق انجام وظیفه می‌کنند و اجازه ندادیم آهنگ خدمت‌رسانی به شهروندان کند شود.» همچنین روز گذشته اعضای خانواده افسانه بیگدلی، مهدی وریجی و رضا محرمی که نامشان در لیست شهدای مدافع سلامت مجموعه مدیریت شهری تهران جاودانه شده است، در صحن شورا حضور داشتند که به مناسبت روز پزشک از آنها تقدیر شد.
به گزارش همشهری، نایب رئیس شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود ضمن آرزوی سلامتی و بهبودی برای رئیس پارلمان شهری به هفته دولت اشاره کرد و گفت: «آنچه در هفته دولت اهمیت دارد، گریز از تشریفات و تعارفات و پرداختن به این موضوع است که هفته دولت باید فرهنگی را به مسئولان منتقل کند و آن ارائه خدمات در شأن مردم است. همانطور که امام(ره) فرمودند: «مردم ولی‎نعمت و مسئولان خادم و نوکر هستند.» پس تا زمانی که این قاعده برقرار است، انقلاب اسلامی بر مدار ارزش‌های خود حرکت می‎کند، اما زمانی که مسئولان، ولی‎نعمت مردم شوند و احساس‎کنند که مردم خادم و نوکر آنها هستند، یعنی از ارزش‌های انقلاب فاصله گرفته‌ایم. بنابراین نباید اجازه دهیم همه فرصت‌ها در اختیار عده‌ای خاص قرار بگیرد و تفکر اشرافی‌گری در جامعه حاکم شود.» پرویز سروری با بیان اینکه مردم به دولت مردمی رأی دادند، تاکید کرد: «باید پایبند قاعده‎ انقلاب اسلامی باشیم و اجازه ندهیم میان طبقات اجتماعی فاصله ایجاد شود و امیدواریم در دولت جدید شاهد همین خط مشی و رفتار در عملکرد مسئولان باشیم.» او در ادامه به روز کارمند هم اشاره کرد و گفت که امیدوارم در این دوره جدید شاهد موفقیت کارمندان شهرداری در ارائه خدمات به مردم باشیم و مسئولین هم بتوانند مشکلات و نیازهای کارمندان شهرداری را برطرف کنند.

شکست آمریکا در افغانستان
 بحران افغانستان هم موضوع دیگری بود که سروری در صحن شورا به آن اشاره کرد و گفت: «افغانستان امروز با یک واقعه عجیب و غریبی مواجه است. آمریکایی که با ائتلاف سراسری اروپا را تجهیز و به افغانستان حمله کردند و20 سال در آن حضور داشتند در نهایت امروز دولت را به همان کسانی دادند که بیرونشان کرده بودند.» نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیار عجیب است یک گروه بی‌ارتش در مقابل قدرتمندترین ارتش دنیا بایستد و پس از 20 سال قدرت را بگیرد، تاکید کرد: «آنهایی که در این مدت ارتش افغانستان را تجهیز کردند و آموزش دادند و ثروت ملی را بردند، 10 روز در برابر یک گروه تروریستی یا غیرتروریستی مقاومت نکردند و این فضاحت به بار آمد و امروز آمریکایی‎ها از همان گروه ضرب‌الاجل می‎گیرند. درحقیقت این مسئله نشان دهنده آن است کسانی که به دشمن تکیه می‎کنند، بدانند سرنوشتی جز کسانی که از هواپیما آویزان می‎شوند تا فرار کنند، نخواهند داشت.» سروری در پایان با بیان اینکه فرهنگ مقاومت باید جدی گرفته شود، گفت: «فرهنگی که ارتش سراسر مسلح افغانستان را تحت عنوان یک گروه چندهزار نفره زمین زده و گروهی که در لبنان ارتش پنجم دنیا را بارها مجبور به اعتراف شکست کرده است، نشان می‌دهد تکیه کردن و امیدوار بودن به حمایت‎های کشور یاغی و متجاوزی مثل آمریکا جز اتلاف وقت و سرمایه چیزی نخواهد داشت.»

97 درصد شهرداران نواحی‌ مرد‌هستند
پس از پایان صحبت‌های پرویز سروری، معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران گزارشی از عملکرد معاونت ارائه داد. حمید محسنی ابتدا به مشخصات شهرداران 22منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه در دوره مدیریت پنجم یک زن در میان شهرداران مناطق حضور داشته است، گفت: «افراد با مشخصات ویژه‌ای به عنوان شهردار انتخاب می‌شوند که این ویژگی‌ها شامل میانگین سابقه کار، میانگین سن، تحصیلات و نوع استخدام است.» به گفته او، رشته تحصیلی ۸ شهردار شهرسازی و معماری، ۴ شهردار مدیریت، ۳شهردار محیط زیست، ۳ شهردار حقوق، ۲ شهردار مهندسی عمران، یک شهردار اجتماعی و یک شهردار جغرافیاست. محسنی تاکید کرد: 
«97 درصد شهرداران فعلی نواحی ۱۲۴گانه مرد و ۳درصد زن هستند.» معاون هماهنگی امور مناطق در ادامه گزارشی هم از عملکرد 5ماهه امسال داد و عنوان کرد: «در این مدت ناظران اداره کل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق حدود ۲۰۷ مرتبه از 124 ناحیه بازدید کردند که نتیجه آن ارسال ۷۵ مکاتبه مربوط بهبود نگهداشت در حوزه‌های چهارگانه (خدمات شهری، شهرسازی، عمران و ترافیک) به مناطق ۲۲گانه و ثبت 2هزار و ۱۱۶ پیام در سامانه نگهداشت شهر بوده است.» محسنی همچنین تاکید کرد: «حدود 18هزار نفر در مناطق مشغول انجام وظیفه هستند و شهرداران نواحی در خط مقدم خدمت‌رسانی قرار دارند و همواره وظایفشان را به‌درستی انجام داده‌اند تا آهنگ خدمت‌رسانی کند نشود.» به گفته او، شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت و چالش‌ها، بررسی وضعیت نگهداشت کیفی شهر و ... در راستای افزایش کیفیت زندگی شهروندان در دستور کار معاونت هماهنگی امور مناطق بوده است. 

 حضور نیروهای شهرداری در مراسم اربعین در صورت اجازه ستاد ملی کرونا
نایب رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران از اعزام نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران به عراق در مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: «باتوجه به انجام واکسیناسیون زمینه حضور در این مراسم فراهم خواهد شد و در  حال مذاکره هستیم تا افرادی که مراحل واکسیناسیون‌شان تکمیل شده است به کشور عراق اعزام شوند.» پرویز سروری در ادامه تأکید کرد: «در صورتی که ستاد ملی کرونا و دولت عراق اجازه بدهند نیروهای خدماتی شهرداری تهران طبق سنوات گذشته برای ارائه خدمات به زائرین در مرزها و شهر کربلا مستقر خواهند شد و اگر مجوز صادر نشود، قطعاً تابع دستورات ستاد ملی کرونا خواهیم بود و هیچ نیرویی اعزام نمی‌شود.»

  واکنش اعضای شورای شهرتهران به گزارش  ارائه شده 
مهدی اقراریان: مردم نسبت به آسفالت معابر معترض هستند و دلیل این اعتراض می‌تواند وجود نداشتن سیستم مناسب در توزیع آسفالت و لکه‌گیری در مناطق و نواحی باشد.
 ناصر امانی: در چند روز اخیر بحث‌هایی درباره رفت و روب و پسماند مطرح شد و با توجه به اینکه هماهنگی و نظارت بر پیمانکاران برعهده شهرداری‎های مناطق است، درخواست دارم با معاونت خدمات شهری در خصوص نحوه نظارت بر پیمانکاران جلسه هماهنگی برگزار شود.
 سیدجعفر تشکری‌هاشمی: 2سامانه در شهرداری تهران وجود دارد که به نوعی ابزار سنجش رضایت و شناسایی نیازهای مردم هستند. ذکر مهم‌ترین موارد ثبت شده در این سامانه‌ها ضروری است؛ چراکه اقدامات این دوره شهرداری مینیاتوری و رسیدگی به کارهای بر زمین مانده و فوریتی و پروژه‎های ناتمام خواهد بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید