• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13852
+
-

واکنش رئیس قوه قضاییه به شایعه عفو یک محکوم اعدامی

ریاست دستگاه قضا در واکنش به شایعه عفو یک محکوم از سوی رهبر انقلاب گفته است: اگر واقعا کسی طبق قانون مستحق تخفیف باشد باید از این ظرفیت قانونی بهره‌مند شود، اما وقتی رأی قطعی درخصوص چنین جرم مهمی صادر شده است،  باید پای اجرای آن ایستاد و هراسی از جوسازی‌ها نداشت.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی تأکید کرد: شایعه کردند مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه برای عفو این محکوم ورود کرده‌اند و این در حالی است که فضاسازی بود. البته نمی‌گویم قضات ما ملاحظاتی نداشته باشند.

بهمن ورمزیار،  جوان 27 ساله همدانی،  که به جرم «محاربه از طریق اقدام به سرقت مسلحانه و استعمال مواد‌مخدر»،  به اعدام محکوم شده بود،  سرانجام صبح چهارشنبه ۲۸ فروردین در زندان همدان اعدام شد. این حکم قرار بود ۶ صبح روز سه‌شنبه 27فروردین اجرا شود که به گفته کامران حمزه، دادستان استان همدان به‌دلیل اشکالات قضایی در پرونده به تعویق افتاد. این مسئله شایعاتی را در فضای مجازی به همراه داشت که این فرد مورد عفو رهبری قرار گرفته است. بهمن ورمزیار دست به سرقت مسلحانه زده بود و از سلاح گرم در ملأعام استفاده کرده بود.

رئیس دستگاه قضا در ادامه گفته است: از بحث حقوق بشر تا کوچک‌ترین آرایی که در دادگاه‌ها و دادسراهای ما صادر می‌شود،  برایشان موضوعی جهت تاختن به قوه قضاییه جمهوری اسلامی و تخریب این رکن نظام هست. البته برخی افراد در داخل نیز همین مسیر را طی می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی امروز برای تخریب ارکان نظام،  به خدمت نظام سلطه،  ضد‌انقلاب و منافقین درآمده است.

وی افزود: گفتند آقایی چند گوسفند دزدیده و دستش را قطع کرده‌اند اما برخی افراد میلیاردی دزدی می‌کنند و دستگاه قضایی رسیدگی نمی‌کند. هر دو طرف این ادعا دروغ بود؛ نه آن کسی که سرقت گوسفند کرده بود فقط سارق بود بلکه شرور بود و امنیت خاطر مردم آن منطقه را بر هم زده بود، نه قوه قضاییه در رسیدگی به پرونده‌های اصحاب ثروت و قدرت کوتاهی کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید