• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 31 مرداد 1400
کد مطلب : 138358
+
-

با مردم/ کسانی که در مورد کرونا عادی‌انگاری می‌کنند اعمال قانون شوند


مسئولان در خبرها گفته‌اند که بیش از 60درصد مردم اصلا پروتکل‌های بهداشتی رارعایت نمی‌کنند که در این ایام عزاداری عاشورایی و سفرهایی که مردم داشتند این موارد را بسیار دیدیم. این افراد هم به‌خود و هم به دیگران ظلم مضاعف می‌کنند و علاوه بر پاسخگویی در آخرت چه بسا مجرم هم باشند. واجب است مسئولان به‌خاطر این عادی‌انگاری‌ها به اجبار و اعمال قانون متوسل شوند.
عسگری از تهران

   واکسن دوز بوستر ما را به جوانان بزنند
چند سالی است که وضعیت اقتصادی آرامش را از سالمندان گرفته است در دو سال اخیر هم کرونا بر آن افزوده شده است. با هزار نگرانی و دلهره دو دوز واکسن را که اغلب سینوفارم بوده تزریق کرده‌ایم. اکنون می‌گویند که احتمال نیاز به تزریق دوز «بوستر» در سالمندانی که واکسن سینوفارم زده‌اند، وجود دارد. آیا در شرایطی که فرزندان و نوه‌های ما واکسن نزده‌اند مطرح کردن این مطالب محلی از اعراب دارد؟ از ما که گذشت واکسن دوز بوستر مار ا به جوانان بزنند که هر روز تصویری از جوانان فوت شده بر اثر کرونا را در گوشه و کنار شهر نبینیم.
سبزعلی از مشهد

   نرخ تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی بسیار گران است
متأسفانه قیمت کرایه تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی آنقدر گران است که چیزی نمانده به قیمت پرواز برسد! آیا نباید نظارتی برای این موضوع شود و فکری برای آن کنند؟
لقمان نظیری از تهران

   پارک هامون کرج نیازمند رسیدگی جدی و دقیق است
پارک هامون کرج واقع در بلوار ارم در مهرشهر پارکی وسیع و مورد علاقه مردم است که متأسفانه شهرداری توجه چندانی به آن نمی‌کند. در این پارک فواره‌ها خاموش است، حوض‌ها لجن گرفته‌اند، پروژکتورها یکی در میان خراب هستند و از نظافت هم خبری نیست. در این شرایط افسردگی عمومی بهتر نیست برای شادی روحیه مردمی که جز آن پارک پناه دیگری ندارند به این حداقل‌ها توجه شود؟ مسئولان فقط شعار و جوابیه ندهند و به این پیام توجه کنند. حتما اگر رفع نقص شد پیام تشکر هم برایشان می‌فرستیم زیرا باید قدردان کارهای درست و مثبت بود.
داوودی از مهرشهر کرج

   آیا شهرداری از ابتدا متوجه تخلف ملک نیمه‌کاره حقانی نبود
در ضلع شمالی متروی حقانی ساختمانی نیمه‌کاره و تمام بتن‌آرمه در فضایی وسیع در 6طبقه نیمه‌کاره به حال خود رها شده است. گفته می‌شود قرار بوده این بنا هتل باشد اما ظاهرا به‌دلیل تخلفات در ساخت‌وساز جلوی ادامه کار گرفته شده است. اینکه جلوی تخلف را بگیرند بسیار ارزشمند است اما شهرداری وقتی ساختمان به طبقه6 رسید متوجه تخلف شد؟ و چرا از همان ابتدا جلوی کار را سد نکرده که اکنون این همه سرمایه و هزینه به حال خود رها نشود؟
اکبر از تهران

   شلوغ‌کاری در برخی موضوعات فقط راه گم کردن است
بعضا اتفاقی کوچک چه در ایران و چه در جهان را آنچنان مهم جلوه می‌دهند که گویی جز آن اتفاق هیچ کار و زندگی دیگری نداریم. دنیا راه خودش را می‌رود. چه ما اعتراض کنیم چه نکنیم، چه واکسن وارد کنیم چه بسازیم و... بهترین کار این است به فکر مردم باشیم و در موضوعات حیاتی شلوغ کاری نشود تا هم مسئولان دقت بیشتری داشته باشند و هم مردم بهتر و آسوده‌تر زندگی کنند.
ریاضی از تبریز

   تبلیغات آزاردهنده مخابرات متوقف شود
همسر و دختر من کرونای شدیدی گرفته و در بیمارستان بستری شده‌اند. من هر لحظه منتظر شنیدن خبری از آنها هستم و هر زنگ تلفنی موجب پریشانی و استرس من می‌شود. در این شرایط مخابرات با تماس و پخش آگهی‌های تبلیغاتی، فشار مضاعفی بر روح و روان من وارد می‌کند. از مسئولان مخابرات خواهشمندم حداقل در این شرایط قید این تبلیغات تلفنی را بزنند.
 احمدی از تهران

   محل تزریق واکسن معلمان نزدیک منزلشان باشد
ما معلمان ابتدایی شهرستان پردیس که منزلمان در تهران واقع شده و‌ تنها محل کارمان پردیس است می‌بایست برای تزریق واکسن کرونا به فازیک پردیس برویم. با توجه به تعطیلی مدارس و شیوع بسیار بالای ویروس جدید، بهتر است مسئولان محلی را در نزدیکی منازل افراد، برای واکسیناسیون درنظر بگیرند تا مجبور به رفت‌وآمد غیرضروری و خطرناک نشویم.
سادات معلم ابتدایی

   اسلامشهر پر از کارتن‌خواب و معتادان متجاهر شده
اسلامشهر وضع بسیاری بدی پیدا کرده است و به‌تازگی در هر جایی که کنجی از ساختمان وجود دارد یا ساختمان نیمه‌کاره‌ای به حال خود رها شده است یا عقب‌نشینی ساختمان‌های تازه‌ساز باعث ایجاد فضایی شده است، عده‌ای معتاد متجاهر هستند و صبح‌ها در گوشه و کنار شهر افراد کارتن‌خواب دیده می‌شوند که مشخص است احوال درستی ندارند. چرا این افراد را جمع‌آوری و ساماندهی نمی‌کنند.
خادمی از اسلامشهر

   نظافت معابر در منطقه10 تهران مناسب نیست
از ساکنان منطقه۱۰ تهران هستم و بابت عدم‌نظافت کوچه‌ها و خیابان‌های محل زندگی‌مان، تا به‌حال دو مرتبه با شماره‌ ۱۳۷ تماس داشته‌ام که متأسفانه ترتیب اثری صورت نگرفت. سرانجام رفتگر محترمی را در خیابان اصلی دیدم و در ازای پرداخت وجهی مختصر، از ایشان خواهش کردم که کوچه ما را نظافت کند. آیا عوارض شهرداری که سالانه می‌پردازیم، هزینه‌ نظافت معابر را شامل نمی‌شود؟ در این اوضاع همه‌گیری ویروس کرونا، بهداشت کوچه‌ها و معابر مهم نیست؟
ممتاز واحد از منطقه ۱۰ تهران

شماره تلفن ارتباطی با خوانندگان...........................02123023337
ارسال پیام کوتاه خوانندگان......................................02123023916
تلگرام با مردم ................................   bamardom_hamshahri@

 

این خبر را به اشتراک بگذارید