• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 24 مرداد 1400
کد مطلب : 138287
+
-

جوان تویسرکانی به 4بیمار جان بخشید


اعضای بدن جوانی که دچار مرگ مغزی شده بود به 4بیمار نیازمند اهدا شد و به آنها زندگی دوباره‌ای بخشید.
به‌گزارش همشهری، مرحوم مرتضی بیات، جوان 33ساله اهل تویسرکان به‌علت سکته مغزی دچار ضایعه مرگ مغزی شده و در بیمارستان بعثت شهر همدان بستری بود. پزشکان پس از بررسی‌های تکمیلی به این نتیجه رسیدند که احتمال بازگشت او به زندگی صفر است.     تلاش‌ها برای جلب رضایت خانواده وی برای اهدای اعضای بدنش آغاز شد.
مجید حمیدی، مسئول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در این‌باره گفت: با مطرح کردن موضوع اهدای عضو خانواده مرحوم بیات با این موضوع موافقت کردند و 4عضو بدن وی شامل قلب، کبد و کلیه‌ها جداسازی و به بیماران نیازمند اهدا شد و به آنها زندگی دوباره بخشید.
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تأکید کرد: عمل خیر و انسان‌دوستانه اهدای اعضا در جهان و همچنین در ایران بدون رد و بدل شدن هیچ هزینه‌ای انجام می‌شود.
حمیدی گفت: در کشور هزاران نفر در نوبت دریافت عضو هستند که استقبال مردم در عضویت و دریافت کارت پیوند اعضا می‌تواند به کاهش زمان انتظار افراد نیازمند کمک کند و تعداد بیشتری از بیماران نیازمند عضو را از این موهبت الهی برخوردار کند.
سال گذشته ۱۵بیمار مرگ مغزی استان همدان برای اهدای عضو آماده شدند اما پیش از اهدا 3تن از آنها فوت کردند. از ۱۲مورد باقی مانده ۴۰عضو دریافت شد و به ۴۰بیمار نیازمند، زندگی دوباره بخشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید