• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 19 مرداد 1400
کد مطلب : 137835
+
-

خبر/ تاخت و تاز کرونا در صدا و سیما

خبر/ تاخت و تاز کرونا در صدا و سیما

اخبار درگذشت کارکنان و خبرنگاران صدا و سیما بر اثر کرونا هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. به گزارش همشهری، رادیو و تلویزیون با بیشترین خبرنگار و کارمند، بزرگ‌ترین جمعیت رسانه ای کشور را تشکیل می‌دهد. رسانه‌ای که در روزهای اخیر داغدار بسیاری از همکارانش است. فرهاد همتی یکی از خبرنگاران شبکه خبر بود که 13مرداد درگذشت و روز گذشته هم یاسمین علی‌اکبرلو از دبیران شبکه خبر به‌خاطر ابتلا به کرونا فوت شد. فرزانه سادات معصومیان هم از دیگر مجریان رادیو هم فوت شد و این در حالی است که برخی از مدیران شبکه‌های استانی و خبرنگاران تلویزیون استان‌ها و شبکه‌های
برون مرزی نیز نامشان در میان درگذشتگان براثر ابتلا به کرونا دیده می‌شود. رضا یوسفی محله از دیگر مدیران شبکه 7 هم نامش در میان رفتگان دیده می‌شود.
علی ملاجانی از مدیران شبکه جام جم، مصطفی توکلیان؛ مدیرکل استان سمنان، مرتضی محیطی از خبرنگاران استانی سازمان؛ فخرالدین عبادتی از مدیران شبکه یک و... در هفته و ماه‌های اخیر از دنیا رفتند. شاید اگر واکسن زودتر به همه به‌خصوص افرادی که کارشان در محیط‌های جمعی است؛ تزریق می‌شد خیلی‌ها هنوز بودند. این جمله را امروز خیلی‌ها می‌گویند؛ حسرت زمانی که از دست رفته و به‌دنبالش افرادی که عزیزانشان را از دست داده‌اند.

بوسان میزبان سینمای ایران و چک

بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان که از ١٤ تا ٢٣ مهر-٦ تا ١٥ اکتبر- در کره‌جنوبی برگزار خواهد شد، فهرست پروژه‌های سینمایی انتخاب شده برای بازار پروژه‌های سینمایی بوسان را اعلام کرد.به گزارش سینه ایران، این بازار که طی 3 روز از ٢٠ تا ٢٢ مهر-١٢ تا ١٤ اکتبر- به‌صورت مجازی برای صاحبان پروژه‌های غیرکره‌ای و به‌صورت حضوری برای پروژه‌های کره‌ای برگزار خواهد شد. امسال این رویداد با دریافت ٤٢٩ پروژه سینمایی حد نصاب جدیدی را در طول دوره‌های مختلف برگزاری خود ایجاد کرد و درنهایت ٢٦ پروژه از ١٥ کشور انتخاب شده که در میان آن، «غریبه‌های آشنا» به کارگردانی محمد علی طالبی و تهیه‌کنندگی محمد علی طالبی و شهره گلپریان و محصول ایران و جمهوری چک هم حضور دارد. بازار پروژه‌های سینمایی بوسان رویدادی است که جهت جذب تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار برای پروژه‌های سینمایی کارگردان‌های آسیایی برگزار می‌شود.

به جانی دپ جایزه ندهید

اعلام اعطای جایزه افتخاری در شصت و نهمین جشنواره سن سباستین اسپانیا به جانی دپ، ستاره هالیوود، واکنش رسانه‌های اسپانیایی را برانگیخت.هالیوود‌ریپورتر دیروز گزارش داد؛ محافل رسانه‌ای اسپانیا از مسئولان مهم‌ترین جشنواره سینمایی کشورشان انتقاد کرده‌اند که نسبت به سرانجام پرونده جانی دپ به اتهام خشونت علیه همسر سابقش، بی‌توجهی کرده‌اند.روزنامه انگلیسی سان افشا کرده بود که جانی دپ، امبر هرد، همسر سابق خود را در موارد متعدد مورد ضرب و شتم قرار داده است. دپ از این روزنامه به‌خاطر انتشار اخبار غیرواقعی درباره زندگی‌اش، شکایت کرد. اما نتیجه دادرسی برخلاف نظر وکلای دپ پیش رفت. حکم قاضی تأیید می‌کرد که دپ در موارد متعددی به همسر سابق خود حمله کرده است.منتقدان اسپانیایی از مسئولان جشنواره سن سباستین می‌خواهند برنامه بزرگداشت و جایزه افتخاری به جانی دپ از جشنواره حذف شود. آنها به حذف جانی دپ بعد از حکم قاضی از پروژه‌های سینمایی مانند پروژه« جادوگر شرور‌گریندلوالد» و به تعویق افتادن نمایش فیلم «مینا ماتا» با بازی او استناد می‌کنند.شصت و نهمین جشنواره فیلم سن سباستین از ٢٦شهریور تا ٣مهر (١٧تا٢٥سپتامبر) در اسپانیا برگزار خواهد شد.

جایزه افتخاری ونیز برای اسکات

جشنواره ونیز نخستین جایزه افتخاری کارتیه گلوری خود را به ریدلی اسکات، کارگردان 75ساله انگلیسی- آمریکایی اهدا خواهد کرد.
به گزارش هالیوود ریپورتر، ریدلی اسکات که با فیلم‌هایی چون گلادیاتور، بلید رانر، بیگانه، تلما و لوئیز و باران سیاه شهرت دارد، درحالی با تازه‌ترین ساخته‌اش آخرین دوئل در بخش غیررقابتی هفتاد‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی جشنواره فیلم ونیز حضور دارد که برگزارکنندگان جشنواره قصد دارند، جایزه افتخاری تازه خود را با عنوان کارتیه گلوری به او اهدا کنند.
ریدلی اسکات که علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی هم می‌کند، در کارنامه‌اش مجموعه‌ای از فیلم‌های تاریخی، علمی و تخیلی درام معروفی دارد. اسکات در سال 2015دکتری افتخاری از کالج سلطنتی هنر لندنی و مقام شوالیه دریافت کرده است. آخرین دوئل ساخته ریدلی اسکات با بازی مت دمون، آدام درایور و بن افلک در خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آید.

این خبر را به اشتراک بگذارید