• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 19 مرداد 1400
کد مطلب : 137817
+
-

باید در 90‌دقیقه استقلال را می‌بردیم

حسین کعبی، مربی فولاد اعتقاد دارد قرمز‌های اهواز لایق قهرمانی در جام‌حذفی بوده‌اند

باید در 90‌دقیقه استقلال را می‌بردیم

محمد زارعی

فولاد که از راه لیگ نتوانسته بود سهمیه آسیا را به‌دست بیاورد، حالا با قهرمانی در حذفی برای دومین سال متوالی با نکونام آسیایی شده است. حسین کعبی یکی از دستیاران جواد نکونام در کادرفنی فولاد، اعتقاد دارد این تیم برای لحظه‌به‌لحظه فینال حذفی برنامه داشته و با پیروزی بر استقلال به جامی رسیده که لایق آن بوده است.

  از بازی با استقلال و قهرمانی حذفی شروع کنیم.
ما در فصلی که خیلی طولانی شد، سختی‌های زیادی کشیدیم و واقعا لایق یک‌قهرمانی و رسیدن به یک‌جام بودیم. ما می‌توانستیم حتی در 90‌دقیقه هم استقلال را شکست دهیم و اجازه ندهیم کار به ضربات پنالتی بکشد. خوشحالم با تلاش‌های کادرفنی و بازیکنان و همینطور زحمات آذری به این قهرمانی رسیدیم. این جام را باید تقدیم هواداران فولاد کنیم که واقعا جایشان در ورزشگاه خالی بود تا در کنار هم جشن بگیریم.

 پس معتقدی در همان 90دقیقه باید کار استقلال را تمام می‌کردید.
استقلال جدا از یک یا 2‌موقعیت که گیر قائدی آمد، کار خاصی نکرد و آمار بازی نشان می‌دهد ما تیم برتر زمین بودیم. به این نکته هم باید توجه داشته باشیم که استقلال تیم بزرگی است و همه دیدند این تیم در نیم‌فصل دوم چه نتایج خوبی کسب کرد. ما برای لحظه به لحظه دیدار با استقلال برنامه داشتیم و می‌دانستیم در طول بازی باید چگونه بازی کنیم.

خیلی‌ها می‌گویند فینال حذفی بازی جذابی نبود، چراکه دو تیم می‌خواستند بازی را به پنالتی بکشانند. این موضوع را قبول داری؟
فینال حذفی حساسیت‌های خاص خودش را دارد و نمی‌توان بی‌محابا به سمت دروازه حریف حمله کرد. شاید به همین دلیل بازی آنطور که انتظار می‌رفت زیبا نشد؛ گرچه خود من شخصا معتقدم بازی هیجان خاص خودش را داشت و اینطور که می‌گویند خیلی هم کسل‌کننده نبود.

 قبلا به‌عنوان بازیکن قهرمانی را تجربه کرده بودی اما حالا نخستین قهرمانی‌ات در دوران مربیگری را جشن گرفته‌ای. در این خصوص هم صحبت می‌کنی؟
به‌نظرم کار مربیگری به‌مراتب سخت‌تر از بازیگری است؛ چراکه وقتی بازیکن هستی خودت در زمین هرچه توان داری می‌گذاری اما در مربیگری باید تمام داشته‌های فنی‌ات را در اختیار بازیکنان قرار دهی تا آنها در زمین اجرا کنند.

 داستان کادرفنی فولاد به کجا می‌رسد؟ قبل از فینال خبر رسید نکونام قصد دارد از فولاد برود.
جوادنکونام و سایر اعضای کادرفنی واقعا برای فولاد زحمت‌های زیادی کشیدند تا این قهرمانی به‌دست بیاید. فعلا که تمرینات تعطیل شده و ما استراحت می‌کنیم اما همه‌‌چیز به مذاکرات مدیریت باشگاه با جواد نکونام بستگی دارد. باید ببینیم چه می‌شود اما از الان نمی‌توان صحبت قطعی کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید