• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 19 مرداد 1400
کد مطلب : 137798
+
-

به سوی آینده/ جایزه‌های عجیب برای تشویق به واکسیناسیون

اوج‌گیری دوباره کووید-19با سویه دلتا که از نوع اصلی ویروس مولد بسیار مسری‌تر است، باعث شده تا روند واکسیناسیون در بسیاری از کشورها جدی‌تر و سریع‌تر پیگیری شود. در این بین همچنان افرادی هستند که با وجود مشاهده مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری خطرناک، باز هم تن به واکسینه شدن نمی‌دهند. از این رو، در برخی کشورها مانند آمریکا برای واکسیناسیون جایزه تعیین کرده‌اند.
شاید برای ایرانی‌ها تعجب آور باشد اما در بین مخالفان واکسن، جوانان و نوجوانان آمریکایی سهم عمده‌ای دارند؛ بر همین اساس، موریل باوسر، شهردار واشنگتن دی سی برای تشویق جوانان به واکسیناسیون کووید-19برای آنها جوایزی ازجمله ایرپاد، کارت هدیه یا بورسیه 25هزار دلاری درنظر گرفته است.
به گزارش هیل، افراد 12تا17ساله که در سایت واکسیناسیون Brookland MS، Sousa MS یا Johnson MS واکسینه شوند با اثبات دریافت نخستین دوز واکسن، یک شانس برای دریافت بورسیه 25000دلاری، iPad و هدفون ایرپاد دریافت می‌کنند. شهردار باوسر در توییت توضیح داد که: جوانان در بازه سنی اعلام شده باید نخستین دوز واکسن خود را در یکی از 3سایت واکسن جوانان دریافت کنند و پس از آن، می‌توانند هدیه خود را از بین یک جفت ایرپاد یا کارت هدیه انتخاب کنند.

  تشویق از نوع آمازونی
درحالی‌که شرکت اپل الزام استفاده از ماسک را در اکثر فروشگاه‌های خرده فروشی در آمریکا مجددا برقرار کرده است، اما این شرکت در مورد درخواست واکسیناسیون از کارکنان خود قبل از بازگشت مجدد به‌کار هنوز تصمیم نگرفته است و این در شرایطی است که سایر شرکت‌های فناوری از پیش این کار را انجام داده‌اند.
حتی در شرکت بزرگ آمازون نیز برای ترغیب کارمندان به واکسیناسیون جوایز ارزنده‌ای درنظر گرفته شده است. در این شرکت به کارمندان رده اول اعلام شده که درصورت اثبات دریافت واکسن کووید-19، مبلغ 500هزار دلار و همچنین اتومبیل و بسته‌های شگفت انگیز تعطیلات اهدا می‌شود. بزرگ‌ترین خرده فروش آنلاین جهان که تاکنون تمایلی به واکسیناسیون اجبار نیروی کار 1.3میلیون نفری خود نداشت، امیدوار است که این قرعه کشی، افراد را برای انجام واکسیناسیون کاملا متقاعد کنند. پیش از این آمازون اعلام کرده بود که از تاریخ 9آگوست کارمندان این شرکت مجبور به استفاده از ماسک در محل کار خود هستند. همچنین این شرکت به کارمندان خود در ازای دریافت واکسن، هدیه 80دلاری پیشنهاد داده بود. برخی از مقامات بلندپایه آمازون نگران هستند که در پی واکسیناسیون اجباری، برخی از کارمندان ضد‌واکسن این شرکت، تصمیم به ترک کار خود بگیرند.
لاتاری آمازون در واقع شامل 18جایزه می‌شود که ارزش آن تقریبا 2میلیون دلار است: 2جایزه نقدی 500هزار دلاری، 6جایزه 100هزار دلاری، 5 وسیله نقلیه جدید و 5بسته ویژه تعطیلات.

این خبر را به اشتراک بگذارید