• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 17 مرداد 1400
کد مطلب : 137619
+
-

چرا شما هستید و مسی نیست؟

هواداران عصبانی بارسلونا می‌خواهند در نخستین فرصت از خجالت بازیکنان گرانفروش تیم‌شان در بیایند

چرا شما هستید و مسی نیست؟

احتمالا در این دو سه روز اخبار مربوط به مسی را از هر جایی که می‌شد دنبال کرده‌اید. پیوستن او به پاری‌سن‌ژرمن تقریبا نهایی شده. محمد الکعبی، خبرنگار نزدیک به باشگاه فرانسوی که همیشه پیش‌بینی‌هایش درست از آب درمی‌آید، 8‌ماه پیش توییت کرده بود «نیمار تمدید می‌کند، راموس و مسی می‌آیند.» باشگاه فرانسوی- قطری پاداشی 40میلیون یورویی برای مسی کنار گذاشته، پاداشی که یک‌رسم است و از سوی باشگاه جدید به بازیکنان بزرگی تعلق می‌گیرد که به‌عنوان بازیکن آزاد تیمش را انتخاب می‌کنند و یا پیش از اتمام قرارداد حاضر به تمدید نمی‌شوند تا رایگان راهی تیمی دیگر شوند. این همان اتفاقی است که در رئال افتاد و داوید آلابا پس از انتقال به‌عنوان بازیکن آزاد به این تیم، مبلغ هنگفتی از این باشگاه پاداش گرفت.
درباره رقم قرارداد مسی هم روایات متفاوت است. برخی حقوق سالانه‌اش را 35میلیون یورو و برخی منابع دیگر سالی 50میلیون در ازای قراردادی 2ساله به‌علاوه یک‌سال درصورت توافق طرفین. اگر سالی 50میلیون درست باشد، با احتساب پاداش 40میلیون یورویی، دستمزد سالانه مسی به سالی 70میلیون می‌رسد که باز هم نسبت به چیزی که در بارسلونا می‌گرفت پایین‌تر است. او در 4سال آخر قراردادش در بارسا 555میلیون یورو دریافت می‌کرد. قبلا انگار مسی در پاریس خانه هم خریده بود. درباره شماره پیراهنی هم که قرار است در پاریس بپوشد اخباری منتشر شده. نیمار از او خواسته پیراهن شماره10را بردارد و خود این بازیکن برزیلی مثل زمانی که در بارسلونا با مسی همبازی بود شماره11بپوشد اما انگار ستاره آرژانتینی قصد دارد پیراهن اولیه خودش در بارسا یعنی شماره19را بر تن کند. از سویی در واکنش به کنفرانس مطبوعاتی لاپورتا که توپ را به زمین خاویر تباس و لالیگا انداخت، رئیس لالیگا جواب داده که قرارداد اسپانسرینگ جدید ربطی به حق پخش نداشت و بارسا می‌توانست از طریق درآمد 270میلیون یورویی آن قرارداد مسی را تمدید کند اما لاپورتا تحت‌تأثیر فلورنتینو پرس و پروژه سوپرلیگ درحالی‌که در ابتدا با این قرارداد موافق بود، ناگهان با آن مخالفت کرد. به‌نظر می‌رسد تا پس‌فردا یعنی سه‌شنبه قرارداد لیونل مسی رسمی و نهایی شود.
 اگر پاری‌سن‌ژرمن در گذشته‌ای نه چندان دور نتوانست از انتقال ستاره برزیلی‌اش به بارسلونا جلوگیری کند، در سال‌های اخیر توانست انتقام بگیرد و بهترین بازیکن تاریخ‌شان و ستاره برزیلی‌شان -نیمار- را از چنگ‌شان در بیاورد. لاپورتا به‌دلیل شرایط اقتصادی بارسا و اینکه حقوق‌ها 110درصد درآمدهاست و بیش از یک میلیارد یورو بدهی وجود دارد، از مسی خواسته بود 30درصد دیگر در حقوقش تخفیف بدهد. شاید بهتر بود فصل قبل اجازه می‌دادند او با رقمی بین 100 تا 300 میلیون یورو جدا شود و از این طریق پولی هم به باشگاه برسد و در رقم دستمزدش صرفه‌جویی صورت بگیرد. بارسا بدون مسی هم شاید همان یک جام همیشگی حذفی اسپانیا را می‌گرفت اما حداقل از لحاظ اقتصادی تکانی می‌خورد. اتفاقاتی که در روزهای اخیر افتاد، شایعاتی را هم بر سر زبان‌ها انداخت. اول اینکه آگوئرو از وضعیت فعلی ناراضی است و حس می‌کند نباید به باشگاه اعتماد می‌کرد و برای همبازی شدن با مسی در حقوقش تخفیف می‌داد. از طرفی، شنیده می‌شود که هواداران خشمگین و غصه‌دار بارسا قصد دارند در نخستین بازی لالیگای فصل جدید در نوکمپ یا همین امشب در ورزشگاه یوهان کرویف و در جام خوان گامپر از خجالت برخی بازیکنان در بیایند با این منطق که «چرا مسی نیست و شما هستید؟!». اگر حقوق سالی 35میلیون یورویی مسی در پاریس درست باشد، او از گریزمان در بارسا هم کمتر حقوق می‌گیرد البته جدا از پاداش 40میلیونی خالص پیش از امضای قرارداد. آنها از یک چیز دیگر هم عصبانی هستند؛ چرا درست در شبی که خوان لاپورتا در کنفرانس مطبوعاتی‌اش رسما از دوران پسا مسی حرف زده، همان شب به کنسرت رفته و خوشگذرانی کرده؟ او باید مدتی عزادار می‌ماند.
حالا با وجود تمام این حرف و حدیث‌ها پاری‌سن‌ژرمن برای فصل تازه فوتبال باشگاهی تیمی درست کرده که در پلی‌استیشن هم نمی‌توانیم بسازیم و این همه ستاره را کنار هم قرار دهیم. در پلی‌استیشن و بازی مستر لیگ هم در سقف پرداخت دستمزد و بودجه نقل‌وانتقالات محدودیتی وجود دارد اما در پاریس و منچستر و چلسی از این خبرها نیست و فیرپلی مالی تنها برای رئال مادرید و بارسلونا و تیم‌های ایتالیایی صدق می‌کند و سوگلی‌های یوفا در برابر قانون نسبت به باشگاه‌های دیگر برابرترند!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید