• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 17 مرداد 1400
کد مطلب : 137616
+
-

استارت رئال و بارسا با جام‌های شخصی

استارت رئال و بارسا با جام‌های شخصی

تنها 5روز دیگر تا آغاز لالیگا و 13‌روز تا سری آ باقی مانده اما دو تیم بزرگ از اسپانیا و ایتالیا امشب در دو جام مختلف در اسپانیا روبه‌روی هم قرار می‌گیرند که می‌تواند تقابل‌هایی تماشایی باشد؛ جام سانتیاگو برنابئو و جام خوان گامپر که به‌نوعی جام شخصی دو باشگاه بزرگ اسپانیایی محسوب می‌شوند. امروز چند بازی دوستانه هم برگزار خواهد شد ازجمله آرسنال و تاتنهام، نبرد دشمن‌های خونی که از ساعت 17:30در لندن شروع می‌شود.

   سانتیاگو برنابئو
جام سانتیاگو برنابئو که معمولا با دعوت یک تیم هر سال پیش از فصل برگزار می‌شد، سال قبل به‌دلیل کرونا لغو شد اما امسال تیم میلان به اسپانیا دعوت شده که البته اسمش جام سانتیاگو برنابئو است ولی در ورزشگاه دوم یعنی دی‌استفانو برگزار می‌شود. آخرین میهمان این جام همین میلان بود که 2 سال قبل به اسپانیا آمد و 1-3باخت. اتفاق آن مسابقه این بود که راموس از مالدینی تقدیر کرد و مالدینی هم که به‌عنوان مدیر میلان به مادرید رفته بود، از راموس به‌عنوان بهترین مدافع جهان یاد کرد. این پنجمین تقابل 2 تیم در این جام است. 2 بار میلان و 2 بار میزبان در رویارویی‌های پیشین برنده بوده‌اند. امشب دستپخت آنچلوتی در بازگشت به رئال را می‌بینیم، تیمی که با رفتن راموس و واران بدون دفاع چیده شده و یک‌سری ستاره تمام‌شده مثل مارسلو، ایسکو، بیل، آزار، وینیسیوس، واسکس و... در کنار چند مهره عالی مثل بنزما، مودریچ، کروس، کورتوا، مندی، کاسمیرو و... قرار است فصل را آغاز کنند به این امید که امباپه به آنها اضافه شود.

   خوان گامپر
بارسلونا در سوگ مسی نشسته اما امشب طبق برنامه از پیش تعیین‌شده باید مقابل یوونتوس صف‌آرایی کنند. شاید اگر مسی مانده بود، بازگشت کریستیانو رونالدو به نوکمپ می‌توانست جذابیت این بازی را در حد فینال لیگ قهرمانان بالا ببرد. کریستیانو در فصل قبل لیگ قهرمانان باز هم در این ورزشگاه 2‌گل زد. البته بازی ساعت24امشب در ورزشگاه دوم یعنی یوهان کرویف برگزار می‌شود. جام خوان گامپر که از روی نام مؤسس این باشگاه برداشته شده و به یاد او برگزار می‌شود، مثل همان جام برنابئو جامی است که در آن بارسلونا یک تیم را دعوت می‌کند تا آن را شکست دهد و بالا بردن جام را جشن بگیرد. تنها تیم کلن موفق شده 2 بار این جام را ببرد و 10‌تیم دیگر هم هر کدام یک‌بار ازجمله همین یوونتوس برنده جام بوده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید